کد خبر 955818
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
10.jpg

امام جمعه یزد گفت: از اول انقلاب، به هر بهانه‌ای علیه ما جتگ و تحریم راه انداخته‌اند و امروز با وجود همه فشارها و تحریم‌ها که با دلارهای نفتی انجام می‌شود، مردم ایستاده‌اند.

به گزارش مشرق، برنامه «چهل ۵۷» شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با محوریت استان یزد و با حضور حجت‌الاسلام ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد به روی آنتن شبکه «شما» رفت.

حجت‌الاسلام ناصری یزدی در این برنامه، به بیان خاطرات خود از دوران مبارزات ضد رژیم ستمشاهی و ماجرای زندانی شدن و حبس دو ساله خود توسط رژیم آل سعود در عربستان پرداخت.


وی در ادامه درخصوص وضعیت استان یزد در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر بخواهیم در ارتباط با انقلاب قضاوت کنیم، باید مجموع جهات آن را ببینیم؛ یعنی منویات امام (ره) در زمینه انقلاب را مرور کنیم و بعداً ببینیم آیا در مسیر همان منویات امام حرکت شده است یا خیر؟


امام جمعه یزد گفت: مردم از جهت شخصیت، عزت، استقلال و آزادی توسری‌خور بوده‌اند و هیچ چیزی نداشته‌اند.


وی ادامه داد: از جهت اقتصادی هم آن زمان ۷ میلیون بشکه نفت می‌فروختند و نفت هم بشکه‌ای ۲۸ دلار بود و جمعیت ایران هم ۲۵ میلیون نفر بود؛ اما فقط در شهر تهران فقط در یکی د منطقه عمران و آبادانی داشتیم، اما مناطق جنوبی تهران و دیگر شهرها و روستاها اکثراً برق و جاده و انرژی مناسب نداشتند و اکثر پول به جیب آمریکایی‌ها می‌رفت.


ناصری یزدی افزود: از اول انقلاب، به هر بهانه‌ای علیه ما جتگ و تحریم راه انداخته‌اند و امروز با وجود همه فشارها و تحریم‌ها که با دلارهای نفتی انجام می‌شود، مردم ایستاده‌اند.


وی اظهار داشت: استان یزد از جهت علمی امروز وضعیت قابل توجهی دارد و حدود ۲۰ سال است که در قبولی‌های کنکور رتبه اول کشور را دارد و حدود ۸۰ دانشگاه در سطح استان فعال است.


امام جمعه یزد در عین حال از عقب‌گرد صنایع پوشاک استان یزد به دلیل واردات اجناس قاچاق اشاره کرد و گفت: مردم یزد انسان‌هایی کوشا و پرتلاش هستند و اکثر پیشرفت استان یزد به دلیل همت خود مردم و بخش خصوصی بوده است.


حجت‌الاسلام ناصری یزدی در ادامه این برنامه، درباره ویژگی «مسئول‌پرور» بودن استان یزد اظهار داشت: مهمترین ویژگی مردم استان یزد، سخت‌کوشی و تلاش بوده است و لذا هرجا هجرت کرده‌اند، آدم‌های پرکاری بوده‌اند و افرادی صادق هم بوده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: یزد عالمان بزرگی هم داشته که از جمله انها مرحوم آیت‌الله سیدمحمد کاظم یزدی بوده که کتاب فقهی ایشان هنوز هم برای مراجع حکم مرجعیت دارد؛ همچنین مرحوم آیت‌الله حائری که مؤسس حوزه علمیه قم بود.


امام جمعه یزد همچنین درباره علت برخی مشکلات فعلی از جمله اعتماد عمومی به عملکرد مسئولان یا شکاف میان مردم و مسئولان گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی احساس می‌کنیم که در کل کشور، مدیریت‌های قوی‌تری می‌خواهیم و در این زمینه خلأ وجود دارد؛ این مسئله به یک نکته برمی‌گردد و آن‌هم این است که سیستم آموزشی ما که دست‌پرورده انگلیسی‌هاست، به صورت سطحی‌نگر و حفظی و نمره‌ای عمل کرده است.


ناصری یزدی ادامه داد: در مقابل، خواندن و درک کردن و خلاقیت کمتر وجود دارد و این مسئله تا کنکور و دانشگاه هم دیده می‌شود. در واقع اندیشه‌ورزی و تعقل و کارآفرینی را کمتر یاد داده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس