کد خبر 955783
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تأکید کرد ایران تلاش آمریکا برای انجام کودتا یا هرگونه اقدام نظامی در ونزوئلا و سخنان مقامات آمریکایی برای تحریک به اغتشاش و خشونت در آن کشور را به‌شدت محکوم می کند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در واکنش به اخبار مربوط به اظهار نظر مقامات آمریکایی مبنی بر استفاده از زور و اقدام نظامی علیه کشور ونزوئلا اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران تلاش آمریکا برای انجام کودتا یا هر گونه اقدام نظامی در ونزوئلا و سخنان مقامات آمریکایی برای تحریک به اغتشاش و خشونت در آن کشور را به‌شدت محکوم می‌کند. تهدید به استفاده از زور علیه کشورهای دیگر نقض آشکار حقوق بین‌الملل به‌ویژه منشور ملل متحد است. از دبیر کل سازمان ملل متحد و همه اعضای جامعه بین‌المللی انتظار می‌رود این‌گونه اظهارات را محکوم کرده و نسبت به آن واکنش مقتضی نشان دهند».

سید عباس موسوی اضافه کرد: «متأسفانه نظم و ثبات بین‌المللی توسط عده‌ای افراد جنگ‌طلب، قانون‌گریز و هرج‌ومرج‌خواه در دولت آمریکا با خطر روبه‌رو است و لازم است همه اعضای جامعه جهانی مسئولیت خطیر خود را در مهار این‌گونه اقدامات و بدعت‌ها به‌کار گیرند».

بیشتر بخوانید

موسوی: پیشنهاد ایران تبادل زندانیان است، نه مذاکره با آمریکا

وزارت خارجه: ایرانیان نیازی به حمایت‌های فریبکارانه آمریکا ندارند

روز سه‌شنبه پس از آن‌که «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا با انتشار پیامی ویدئویی خواستار شورش مسلحانه علیه دولت قانونی این کشور شد، تنی چند از مقامات بلندپایه آمریکایی آشکارا ونزوئلا را تهدید به اقدام نظامی کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    3 2
    چه عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس