کد خبر 955704
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
محمد  شریعتمداری نمایه

وزیر کار از طراحی و آغاز به کار دو طرح اشتغال و زودبازده و مولد در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری، وزیر کار در حاشیه همایش ملی کار با موضوع «آینده کار» در جمع خبرنگاران اعلام کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال مولد و زودبازده ۲ طرح در دست اجرا دارد.

وی درباره نخستین طرح توضیح داد: رهبر معظم انقلاب با برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی موافقت کردند که نزدیک هفت‌هزار میلیارد تومان از منابع دریافت‌شده از صندوق توسعه ملی پس از اختلاط با منابع موجود بانک‌های عامل به تسهیلاتی با نرخ‌های ارزان برای استفاده در واحدهای تولیدی در کشور تبدیل شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دومین طرح که در حال آغاز است، گفت: پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از منابع صندوق توسعه ملی البته با تبدیل بر اساس نرخ نیمایی برای اشتغال‌زایی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی افزایش می‌یابد

جوانان نخبه مدیر شوند نه پیرمردهای مو رنگ کرده

وی با بیان اینکه این دو طرح کمک‌کننده در اشتغال است، اضافه کرد: یکی از حوزه‌ها در زمینه اشتغال حمایتی است که توسط سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی اجرا می‌شود، به‌دنبال ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستا هستیم.

شریعتمداری اظهار داشت: بخشی دیگر از تسهیلات اشتغال‌زایی به‌صورت عام در استان‌های مختلف توزیع می‌شود. این طرح با هدف این است که طرح‌های اشتغالزایی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و روستاهای مختلف کشور عملیاتی شود. روستاهای هدف برای ایجاد اشتغال در شورای عالی اشتغال به‌تصویب رسیده است.طرح‌ها در بانک‌ها بررسی می‌شود و آن دسته از افرادی که طرح‌های اشتغال‌زا دارند طرح‌های خود را ارائه می‌کنند وپس از بررسی تسهیلات متناسب با طرح را دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای ایجاد شغل در مشاغل خانگی در برنامه اشتغال فراگیر برنامه ویژه طراحی کردیم اضافه کرد: در ۱۰ استان به‌صورت پایلوت طرح‌هایی برای اشتغال زودبازده در زیرمجموعه فراگیر آغاز کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرد: خوشه‌سازی و برندسازی در واحدهای کوچک را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم شرایط مطلوب را برای حضور در بخش بین‌الملل آماده کنیم.

محدودیت منابع توسعه اشتغال فراگیر را به‌تأخیر انداخت

شریعتمداری با تصریح به اینکه "سال گذشته برای تأمین منابع با مشکل مواجه شدیم"، اظهار کرد: به همین دلیل لطمه‌هایی به توسعه اشتغال فراگیر در کشور وارد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۸ با تخصیص اعتبارات به‌موقع، شرایطی فراهم شود که حوزه اشتغال فراگیر و مشکلات بیکاری بتوان اقدامات مناسبی انجام داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس