سلیمی

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین خیانت به کشور ایجاد شرکت‌های تو در تو و جذب نیروهای شرکتی است که به اسم کوچک سازی دولت ایجاد شده‌اند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در اراک اظهار کرد: برخی مسولان به دنبال مثبت جلوه دادن عملکرد خود هستند و با اعلام آمارهای غیرواقعی شهرستان محلات به عنوان نقطه برخوردار تلقی شده و از امتیازات مناطق محروم برخوردار نشده است.

وی تصریح کرد: اعلام شده هر کسی در هفته دو ساعت کار کند شاغل محسوب می‌شود و با این تعریف درصد بیکاری در کشور ۸ درصد اعلام می‌شود، درحالی که امروز مردم با دو شیفت کار کردن نیز نمی‌توانند زندگی خود را بچرخانند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: بزرگ‌ترین خیانت به کشور ایجاد شرکت‌های تو در تو و جذب نیروهای شرکتی است که به اسم کوچک سازی دولت شرکت‌هایی را ایجاد کرده‌اند و عده‌ای بخشی از حقوق نیروهای شرکتی را کسر کرده و حقوق ناچیزی به حساب نیروهای شرکتی واریز می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با شاگرد اول‌های مجلس در حضورو غیاب +جدول

نمایندگانی که سال آینده نمی‌توانند کاندیدا شوند

سلیمی افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف شده که در هر سال سه درصد حجم دولت را کم کند، ولی متأسفانه با ایجاد این شرکت‌ها هم حجم دولت افزایش یافته و هم هزینه‌های دولت چند برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل یک شرکت به معنای درآمد و هزینه است، ولی عده‌ای خاص با ایجاد این شرکت‌ها از دولت پول می‌گیرند و برای خود درآمدهای کلان ایجاد کرده‌اند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان کرد: یک مشکل بزرگ که وجود دارد به دلیل آمارسازی‌های غیرواقعی در طول سالیان گذشته که برخی مسؤولان به دنبال مثبت جلوه دادن عملکرد خود بوده‌اند، محلات به عنوان نقطه برخوردار تلقی شده و باعث شده تا قیمت زمین در قطب صنعتی از سایر نقاط استان گران‌تر باشد و این باعث شده سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در منطقه رغبت نکنند؛ لازم است عزیزان مسؤولان اجرایی آمارهای واقعی را منعکس کنند تا توسط استانداری برخی نقاط و روستاهای محروم منطقه از نقاط برخوردار خارج شده و نقطه محروم تلقی شود تا امتیازات منطقه محروم شامل آنها شود.

وی تصریح کرد: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده که آمار بیکاری در کشور ۲ درصد افزایش یافته است؛
اینکه عنوان می‌شود در محلات آمار بیکاری کاهش یافته درحالی که در طول این سال‌ها طرح توسعه‌ای ویژه‌ای وجود نداشته و در بسیاری از صنایع تعدیل نیرو وجود داشته، این موارد با آمار کاهش بیکاری که عنوان می‌شود همخوانی ندارد، برای اعلام کاهش یا افزایش بیکاری باید آمار بیمه شده‌ای جدید و آمار بیمه‌های بیکاری بصورت دقیق مشخص باشد تا بتوان اظهار نظر کرد.

سلیمی ادامه داد: در صندوق توسعه ملی تسهیلات بسیار خوبی برای اشتغال تخصیص یافته که در استان‌ها به صورت گلوبال و آزاد قرار داده شده و این وظیفه مسؤولین اجرایی هر شهرستان است که بتوانند مقدار بیشتری از این تسهیلات را جذب کنند تا اشتغال بیشتری ایجاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
    0 0
    برای فعل کار راحت کلمه خیانت را به کار می بریم اما برای فاعل آن کلمه خائن را به سختی میگوئیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس