کد خبر 955657
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
عربستان

گروه استان‌ها طلبه شیعه عربستانی با بیان اینکه رنج‌هایی که شیعیان عربستان از طرف رژیم آل‌سعود متحمل می‌شوند بسیار سخت است، گفت: آن‌ها توطئه‌هایی پی‌درپی را از طرف این حکومت متحمل شدند که هدف این توط

به گزارش مشرق، حجت الاسلام زکی الساده شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای شیعه عربستان که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: جنایت‌های رژیم آل‌سعود در حق شیعیان عربستان در معرض دید کشورهای مدعی حقوق بشر است و شعار آزادی و دموکراسی سر می‌دهند اما درباره جنایات آل‌سعود سکوت کردند.

وی با بیان اینکه شیعیان در قطیف، احساء و مدینه منوره از مظلومیت برخوردار هستند، گفت: مظلومیت این شیعیان با برپایی نظام جمهوری اسلامی به گوش جهانیان می‌رسد و شیعیان عربستان از ایران بابت همدردی با آن‌ها پس از اعدام شهدایشان قدردان هستند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد عربستان برای تشکیل «کشور واحد اسرائیل»

غیبت یک عنصر کلیدی قتل «خاشقچی» در دادگاه سعودی

طلبه شیعه عربستانی تصریح کرد: رنج‌هایی که شیعیان عربستان از طرف رژیم آل‌سعود متحمل می‌شوند بسیار سخت است، آن‌ها توطئه‌هایی پی‌درپی را از طرف این حکومت متحمل شدند که هدف این توطئه‌ها از بین بردن شیعیان است.

زکی الساده اضافه کرد: آخرین جرایم رژیم آل‌سعود در حق شیعیان عربستان اعدام ۳۳ نفر از شیعیان این کشور با تهمت‌های دروغین بود، آن‌ها به‌صورت عادلانه محاکمه نشدند و از داشتن وکلا برخوردار نبودند.

وی با اشاره به فشارهای رژیم آل‌سعود علیه شیعیان این کشور ادامه داد: پیکر شهدای عربستان پس از اعدام به خانواده‌هایشان تحویل داده نشد و خانواده‌های این شهدا از برگزاری مراسم عزاداری منع شدند.

طلبه شیعه عربستانی با یادآوری اینکه رژیم آل‌سعود در سال‌های اخیر از هولناک‌ترین ابزارهای شکنجه برای آزار شیعیان استفاده کرد، خاطرنشان کرد: رژیم آل‌سعود براساس فتوای علمای وهابی اعمال غیرشرعی در حق شیعیان عربستان را شرعی نشان دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    1 0
    ایران هیچ کاری برای شیعیان عربستان نکرد.
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
      0 0
      از این دولت و مجلس چه انتظاری دارید.
  • رضا IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    انشالله به زودی ظلمشان منتهی میشود به آل سقوط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس