سرگئی لاوروف نمایه

وزیر امور خارجه روسیه به همتای آمریکایی خود هشدار داد که دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود «مایک پامپئو» به وی هشدار داد که واشنگتن با دخالت‌های خود در امورات داخلی کشور ونزوئلا قوانین بین‌المللی را آشکارا نقض می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دانفورد: تمام گزینه‌ها برای ونزوئلا بر روی میز است

یکی از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا به شیلی پناه بُرد

وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای در خصوص تماس تلفنی امروز لاوروف و پامپئو اظهار داشت: «آقای لاوروف [به پامپئو] گفته است ادامه یافتن اقدامات خشونت‌آمیز در ونزوئلا می‌تواند به بدترین پیامدها منجر شود. تنها مردم ونزوئلا این حق را دارند که در مورد آینده خود تصمیم بگیرند و در همین راستا کلیه گروههای سیاسی در این کشور باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند و این همان چیزی است که دولت ونزوئلا از مدت‌ها قبل خواستارش بوده است. فشارهای مخرب از خارج، به ویژه فشارهای نظامی، هیچ ارتباطی با دموکراسی ندارد.»

مایک پامپئو امروز بار دیگر تأکید کرد که آمریکا در صورت لزوم از گزینه نظامی علیه ونزوئلا استفاده خواهد کرد. وی همچنین مدعی شد که نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا قصد ترک این را داشته اما روس‌ها وی را از تصمیمش منصرف کرده‌اند.

روز گذشته «خوان گوایدو» رئیس سابق مجمع ملی ونزوئلا که از حدود سه ماه قبل به‌تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌خواند، طی یک پیام ویدیویی هواداران خود را به آشوب علیه دولت قانونی این کشور فرا خواند و حتی از نیروهای مسلح ونزوئلا خواست که علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو دست به شورش مسلحانه بزنند.

آمریکا که خوان گوایدو را رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا قلمداد می‌کند، در ماههای اخیر فشارهای خود علیه نیکلاس مادورو را افزایش داده است تا وی را مجبور به کناره‌گیری از سمت ریاست جمهوری ونزوئلا کند. با این حال مادورو بارها تأکید کرده که رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا است و سمتش را به مهره دست‌نشانده آمریکا واگذار نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس