موسوی فرد

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز منصوب شد را بیشتر بشناسیم.

به گزارش مشرق، با حکم رهبر معظم انقلاب «حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد» به عنوان نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز منصوب شد.

پیش از این آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری به مدت نیم قرن عهده‌دار سمت نمایندگی ولایت فقیه و امامت جمعه اهواز بود که به دلیل ضعف جسمانی به صورت رسمی در ۲۶ بهمن‌ماه در تریبون نماز جمعه استعفای خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز منصوب شد

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد متولد سال ۱۳۳۵ در شهر جهرم استان فارس و بزرگ شده خرمشهر است، وی پیش از این امامت جمعه شهرهای رامهرمز و خرمشهر را برعهده داشت.

ده سال خدمت در شهر خون و حماسه

موسوی‌فرد از سال اول دبستان تا پایان جنگ تحمیلی در خرمشهر بود و دوران نوجوانی و جوانی خود را در این شهر و حماسه‌ها و نبردهای هشت سال دفاع مقدس گذراند و پس از آن به مدت کوتاهی راهی استان فارس و سپس برای دریافت مطالب و علوم دین و کسب فیض از سرچشمه فضائل آل‌الله عازم شهر کریمه اهل‌بیت (س) شد.

وی پس از مدت‌ها درس و تحصیل در شهر قم و بهره از اساتید و علمای ربانی و بزرگ سال ۸۴ به عنوان امام جمعه رامهرمز در استان خوزستان منصوب شد و به مدت چهار سال عهده‌دار این مسوولیت بود و پس از این به عنوان امام جمعه خرمشهر پایتخت دفاع مقدس ایران اسلامی منصوب شد و به مدت ده سال تمام در این خطه متبرک به خون پاک شهدا در کنار مردم مشغول خدمت‌رسانی و پرورش شهرستان شد.

ساده‌زیست و بدون تشریفات

روحیه جهادی و انقلابی موسوی‌فرد بر همه معلوم و مشهود است، فردی که پیش از آنکه اهل سخن باشد، اهل عمل است و بیش از آنکه مردم را به کار و امری توصیه کند، خود در ابتدا عامل به آن است.

ساده‌زیستی، زهد، تواضع، حضور صمیمانه در میان مردم، ارتباط بدون مرز با آنها، عبور و مرور بدون تشریفات، حضور فعال در مناطق مختلف، صراحت لهجه، دفاع قاطع از مردم در مقابل ظلم و بی‌عدالتی عواملی است که باعث شده مردم به او عشق بورزند.

مردی از دل مردم

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد همواره در میان مردم، با مردم و همگام با مردم است و با علم می‌توان گفت که او برای خدمت به مردم دائماً در حال تلاش است.

فردی که در بحبوحه‌های مختلف و در تلخی‌ها و مشکلات به عنوان پشتیبان و حامی طبقه ضعیف جامعه نقش ایفا می‌کند و تا پایان رفع مشکل دائماً در حال تلاش است.

تقدیر رهبر معظم انقلاب از اقدام شایسته موسوی‌فرد

امام جمعه سابق خرمشهر و جدید اهواز همواره در مشکلات و کاستی‌های به وجود آمده در کنار مردم و یاری آنها نقش اول را ایفا می‌کند، سال گذشته شهرهای جنوبی خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر گرفتار بحران آبی شدند، بحرانی که به کوچه و خیابان‌ها کشیده شد و اعتراضات سالم و منطقی مردم با موج‌سواری دشمنان به درگیری و رعب و وحشت تبدیل شد.

اما حجت‌الاسلام موسوی‌فرد از معدود مسوولینی بود که در این بحران خطرناک و شدید لحظه به لحظه خود را در کنار مردم رنج‌دیده می‌گذراند و به صورت شبانه روزی پیگیر حل این مسئله بود.

اقدامات و خدمات موسوی‌فرد تا به حدی پیش رفت که وی شخصاً در جریان خط آبرسانی غدیر یک، دست به کار شد و با توجه به مهارتی که سابقه مشغول آن بود، امر جوشکاری را عهده‌دار شد و در کنار کارگران برای تسریع در برون رفت این مشکل تلاش عملی داشت.

این اقدام شایسته امام جمعه خرمشهر باعث شد که رهبر معظم انقلاب در پیامی از حضور میدانی برای حل و رفع مشکل آب آبادان و خرمشهر تقدیر کنند.

موسوی‌فرد، مروج حماسه اربعین

حضور فعال و همیشگی و خستگی‌ناپذیر در ایام اربعین حسینی از دیگر فعالیت‌های موسوی‌فرد است، فردی که به معنای کلمه در امر خدمت‌رسانی به زائران حسینی از هیچ تلاشی فروگذار نبود، از جوشکاری تا بنایی، از پیگیری‌های مکرر در استان و کشور تا ایستادن در مقابل بی‌قانونی‌ها!

وی همواره به دنبال این است که زائر اربعین حسینی در کمترین سختی و با آسایش تمام عتبات عالیات را زیارت کند و به همین دلیل برداشتن ویزا میان این دو کشور مسلمان از سال‌ها قبل جزو مطالبات امام جمعه خرمشهر بود که خوشبختانه این مانع مدتی قبل برداشته شد.

حضور فعال و مداوم در بحران سیل

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در بحران سیل اخیر که خوزستان را درنوردید و مناطق زیادی را گرفتار کرد، حضور فعال و میدانی او بر همه مشهود بود، وی به صورت روزانه از مناطق آسیب‌دیده خوزستان بازدید می‌کرد و ضمن حضور میدانی شخصاً مسائل را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کرد.

روحیه جوان و جهادی و بدون تشریفات و ساده‌زیست نماینده ولی‌فقیه در خوزستان قطعاً در گام دوم انقلاب برای استان عظیم و ثروتمند خوزستان راهگشا خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نهضت جهانی صلوات IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    11 23
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم درود بر پیامبر رحمت واین فرزندانش که الگوی رفتاریشان رااز جدشان گرفته اند احسنت به این انتخاب واحسنت به این مرد عمل برای موفقیتشان صلوات
  • از رامهرمز IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    2 5
    روحش شاد یادش گرامی و راهش پر رهرو.
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      0 0
      مرگ بر منافق
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    1 1
    ایشان چندین سال همسایه ما در قم بودند. جوشکاری و بنایی منزل شان را خودشان انجام دادند و در زندگی حقیقتا سلوکی ساده زیستانه داشتند.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    خوشبحال مردم اهواز که صاحب چنین امام جمعه ای شدند حتما بزودی این شهر شاهدتحولات زیادی خواهد بود
  • تمیمی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    باسلام .اقای موسوی درخرمشهر نقش خاصی داشتند ایشان به مشکلات شهر ومردم رسیدگی میکرد کاری که باید مسوولان شهر انجام دهند مامردم خرمشهر امید داشتیم نماینده مادرمجلس باشد ولی...
  • Shahrokh IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    درود بر چنین امام جمعه ایی خدا خیرش بدهد باعث می‌شود مردمی که بخاطر یک مشتزیاده خواه و تمامیت خواه که حریف خانواده و اولاد فسادکار خدا نشناس خود نشدند و با رانت‌خواری وویژه خواری ضربه ها به نظامی زدن که ده ها هزار جوان پاک سیرت خونهای پاکشان نثار آرمان‌های نظام گردیده بود. با این اعمال خلاف خود باعث شدند مردم بسیاری از نظام رنجیده خاطر شوند و هزینه اش را رهبر باید پرداخت میکرد.و ضربه ها به نظام زدند و حال مملکت ما چنین امام جمعه هایی که واقعا مؤمن و ۷داترس واقعی باشند احتیاج دارد و همین افراد هستند که می‌توانند مردم را مجددا با نظام خودشان آشتی بدهند زنده و جاوید باد راه شهیدان ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس