کد خبر 955122
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
سلمان سامانی

سخنگوی وزارت کشور گفت: مهمترین محورهای که امروز وزیر کشور بر آن تاکید کرد سلامت مشارکت، رقابت و امنیت انتخابات به عنوان ارکان اصلی وزارت کشور بود.

به گزارش مشرق، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری که درباره انتخابات سال جاری پیش از ظهر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: مهمترین رویداد سال ۹۸ در حوزه سیاست داخلی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان دوره خبرگان است، امروز نخستین جلسه ستاد انتخابات با ریاست وزیر تشکیل داد و راهبردهای اصلی ستاد تبیین شد.

بیشتر بخوانید:

مصوبه‌ای که برخی نمایندگان هم نمی‌دانند چیست!

وی افزود: مهمترین محورهای که امروز وزیر کشور بر آن تاکید کرد، سلامت مشارکت رقابت و امنیت به عنوان ارکان اصلی وزارت کشور بود، حفظ بی‌طرفی وزارت کشور در تمامی مراحل انتخابات مورد تاکید قرار گرفت و بازرسی و حراست وزارت کشور مکلف به رصد بی‌طرفی وزارت کشور شدند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: اجرای دقیق قانون و فصل‌الخطاب بودن اجرای صحیح قانون مورد تاکید قرار گرفت که ناحیه آن صیانت از آرا ملت خواهد بود، امیدواریم حداکثر تعاملات قانونی را بین دستگاه‌ها داشته باشیم، آموزش مجریان و عموم مردم در انتخابات محور دیگری است و پیش شرط برگزار شدن انتخابات صحیح اشراف مجریان بر قانون و بر مبانی آموزش است.

سامانی تصریح کرد: منابع مالی برگزاری انتخابات نیز پیش بینی شده و در زمان مختلف تخصیص های متخلف داده خواهد شد، پیش‌بینی کردیم مشابه ادوار گذشته که افزایش تعداد شعب را داشته‌ایم، در این دوره هم برای تسهیل حضور مردم در صندوق‌های اخذ رای، تعداد صندوق‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امنیت انتخابات نیز از مسائلی دیگری بود که مورد تاکید قرار گرفت و شوراهای تامین سراسر کشور مکلف به اتخاذ تدابیر دقیق شدند تا فضای امن با نشاط ایجاد کنند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: برنامه زمان بندی انتخابات امروز به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود که مبتنی بر قانون فعلی انتخابات مجلس است که آخرین اصلاحیه آن در سال ۹۵ انجام شده است، ۱۷ اقدام قانونی در برنامه درنظر گرفته شده که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

سامانی درباره زمان ثبت نام داوطلبان نیز گفت: دهم الی شانزدهم آذر برای ثبت‌نام داوطلبان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: متصدیان برخی مشاغل در قانون آمده که داوطلب شرکت در انتخابات هستند، باید شش ماه قبل از روز ثبت نام با استعفای آنها موافقت شده باشد، حداکثر تا شانزدهم خردادماه برای ارائه قبول استعفای داوطلبین فرصت است.

سخنگوی وزارت کشور به برخی شرایط انتخاب شوندگان نیز پرداخت و گفت: بر اساس اصلاحیه سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی، اعتقاد به اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی، تابعیت ایرانی، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل که این معادل مدرکی است که ارزش استخدامی داشته باشند از شرایط انتخاب شوندگان بوده حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال است.

سامانی تاکید کرد: از کسانی که قصد نامزدی در انتخابات را دارند درخواست می‌کنیم برای رعایت مرّ قانون، ابتدا مطالعه دقیقی نسبت به قوانین انتخابات داشته باشند.

وی همچنین درباره الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: الکترونیکی شدن انتخابات از مواردی است که در اصلاحیه سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شده است، وزارت کشور بر اساس وظایف قانونی خود که در آن قید شده وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان و منابع خود شیوه‌های الکترونیکی را در انتخابات اجرایی کند، احراز هویت رای‌دهندگان باید در شعبات به صورت الکترونیکی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    0 0
    الحمدلله که خارج هستم و 9 ساله رای ندادم. هیچ ظلم و ستم و حق مردم خوری به گردنم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس