کد خبر 954784
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
فرهاد مجیدی

باشگاه استقلال در شرایطی فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی این تیم به جای وینفرد شفر معرفی کرده است که تجربه نشان می‌دهد سرنوشت تلخ دیگر بزرگان فوتبال در انتظار مجیدی خواهد بود.

به گزارش مشرق، با اعلام رسمی باشگاه استقلال، فرهاد مجیدی ستاره سالهای نه چندان دور استقلال و مردی که در صف اول محبوبیت در این باشگاه قرار دارد، به عنوان سرمربی موقت هدایت تیم استقلال را تا پایان فصل بر عهده گرفت تا این مربی جوان به جای یک مربی کهنه کار روی نیمکت تیمی پر افتخار و پر هوادار را بگیرد. به این ترتیب فرضیه‌ای که از بدو حضور مجیدی روی نیمکت استقلال طرح شده بود، یعنی نشستن به جای وینفرد شفر روی نیمکت جنبه واقعیت به خود بگیرد.

مجیدی در سن ۴۲ سالگی و با تجربه چند ماه دستیاری در همین تیم وارث نیمکتی شد که پیش از این به بزرگان تاریخ این باشگاه از جمله حجازی، قلعه نویی، مظلومی و منصوریان وفا نکرد و همه آنها با دلخوری از این نیمکت جدا شدند.

مجیدی با پسوند «موقت» روی نیمکت آبی می‌نشیند و در پنج بازی باقی مانده در لیگ برتر و آسیا مسئولیت نتایج این تیم را بر عهده بگیرد. شاید مقابل صنعت نفت، استقلال خوزستان و سپیدرود در لیگ برتر کار مشکلی نداشته باشد، اما قرار گرفتن مقابل الدحیل قطر و العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند یک آزمون جدی برای او باشد.

بیشتر بخوانید:

فتح‌الله‌زاده: از مجیدی سو استفاده کردند

آنچه در فوتبال ما پیش از این نیز نمونه‌هایی از آن دیده شده استفاده از چهره‌های محبوب روی نیمکت تیم‌های پر هوادار است که این چهره‌ها بعد از مدت نه چندان زیادی تبدیل به مهره سوخته شده و بعضاً دیگر نتوانستند به چرخه مربیگری بازگردند. به این مورد می‌توان تجربه علی دایی در تیم ملی را هم اضافه کرد که در ابتدای کار سرمربیگری اش هدایت تیم ایران را پذیرفت و تجربیات تلخی برایش رقم خورد.

از جمله نگرانی‌هایی که پیشکسوتان و هواداران استقلال این است که مجیدی هم در مدت کوتاهی تبدیل به یک مهره سوخته برای مربیگری استقلال شود.

فرهاد مجیدی از سرمایه‌های باشگاه استقلال است و استقلالی‌ها دوست ندارند اتفاقی که در گذشته‌ای نه چندان دور برای علیرضا منصوریان افتاد، برای مجیدی تکرار شود.

شاید چند ماه حضور روی نیمکت استقلال مجیدی را دارای آن تجربه لازم کرده باشد که راه را از چاه و دوست را از دشمن در مجموعه این باشگاه تشخیص داده و با دیدی باز تر پذیرای این مسئولیت باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهرنوش IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    2 0
    فعلا فرهاد جون با برزا ، دانشگر و چشمی نسخه شفر پیجوندن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس