سلاح گرم

حال که این جرم (فروش اسلحه) واقع شده و با توجه به سخنان رهبر انقلاب که همواره بر پالایش فضای مجازی تأکید دارند، امید می‌رود که پلیس فتا و دادستانی کل کشور بیش از پیش بر این فضا مدیریت داشته باشند.

به گزارش مشرق، جرایم اینترنتی به صورت فزاینده ای در حال افزایش است و هر روز شگردها و جرایم جدیدی در فضای مجازی رونمایی می‌شود. این افزایش جرایم اینترنتی دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می‌شود به سطح پایین آگاهی مردم، مشکلات فرهنگی و اخلاقی برخی کاربران، سهولت ارتکاب جرم و پنهان ماندن مجرمان اشاره کرد.

در تازه‌ترین اتفاق، در بین گشت و گذار در فضای مجازی و در تلگرام، به ۲ کانال برخورد کردیم که به مشتریان خود اسلحه و لوازم دفاع شخصی واقعی مانند شوکر، گاز اشک‌آور، گِلاک، کُلت، کلاشینکف، ژ -۳، برنو، صدا خفه کن، دستبند فلزی و … می‌فروشد.

یکی از این کانال‌ها با تعداد اعضای حدود ۲۲ هزار نفر و کانال دیگر با تعداد اعضای ۳۱ هزار و ۵۰۰ فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیگر چه فاجعه‌ای باید رخ دهد تا مسئولان به خود آیند؟

رهبرانقلاب: جلوگیری از خرید و فروش سلاح وظیفه نیروی انتظامی است

نحوه سفارش، خرید و فروش اسلحه و لوازم دفاع شخصی در این صفحات این‌طور است که ادمین‌های این کانال‌ها در پست‌های جداگانه عکس‌های اسلحه‌ها به علاوه قیمت، مدل، سال ساخت و نوع کالیبر سلاح‌ها را به علاوه کد اسلحه به نمایش می‌گذارند و زیر هر پست و آی‌دی ای را به مخاطب خود معرفی می‌کنند به جهت اینکه مشتریان جهت سفارش آن محصول به آن آی‌دی مراجعه کرده و سفارش خود را با ارسال کد اسلحه ثبت کنند.

ادمین‌های این کانال‌ها اغلب با پست‌هایی تحریک آمیز جهت فروش اسلحه‌های خو و استفاده از عباراتی نظیر «با تخفیف ویژه» اقدام به جذب ممبر و فروش تجهیزات خود می‌کنند. با یک جست و جوی ساده می‌بینیم که بیشتر اسلحه‌های بزرگ مانند کلاشینکف و ژ -۳ به قیمت زیر ۲ میلیون تومان و اسلحه‌های کلت کمری، گلاک و برنو به قیمت حتی زیر یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

مشتریان و اعضای این کانال‌ها از شهرهای مختلف کشور به خصوص شهرهای شمالی، غربی و جنوبی کشور اقدام به خرید و سفارش اسلحه خود می‌کنند و جالب اینجاست که ادمین‌های این کانال تا رسیدن اسلحه به مقصد اعلام شده توسط مشتری، پیگیر وضعیت «رسید» محصول خود می‌کنند

در بعضی مواقع ادمین‌ها از سفارش دهنده تقاضای عکس از اسلحه می‌کنند تا به عنوان پشتیبانی کالا، از رسیدن محصول خود اطمینان حاصل کنند و عکس ارسال شده‌ی اسلحه توسط مشتری و گفت‌وگوهای انجام شده (پیام قدردانی و تشکر) بین ادمین این کانال‌ها و مشتری را در کانال خود قرار می‌دهند. جالب‌تر اینکه فروشنده برای خریدار فاکتور صادر کرده و پس از تحویل اسلحه عکس فاکتور را جهت جلب هرچه بیشتر ممبر در کانال خود می‌گذارند و اکثراً زیر عکسِ فاکتورهایشان این جمله را می‌نویسند: «دقت کنید دوستان ما نمیتونیم همه‌ی فاکتورها و موارد دریافت شده رو تو کانال قرار بدیم چون مشتری‌ها به لحاظ امنیتی اجازه اینکارو به ما نمیدن ممنون از وقتی که گذاشتید»

نمونه‌ای از عکسِ پیام‌های رد و بدل شده بین ادمین و سفارش دهندگان و جنس‌های تحویل داده شده را در زیر می‌بینید:

اما با رسول کوهپایه زاده حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در خصوص خرید و فروش اسلحه و معضلاتی که جوانان در این راستا در شبکه‌های مجازی در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند به سوالات ما پاسخ داد.

*خرید فروش اسلحه از لحاظ قانونی چه مجازاتی دارد؟

کوهپایه‌زاده گفت: قطعاً خرید و فروش و قاچاق اسلحه و مهمات دارای وصف کیفری و عنوان مجرمانه و مجازات خاص است. در ماده ۲ قانون مجازات اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ بیان شده مقصود از سلاح و مهمات طبق قانون انواع سلاح‌های گرم و سرد جنگی و شکاری اعم از گلوله‌زنی و غیر گلوله‌زنی و مهمات مربوط به آنها است.

وی ادامه داد: اما ماده ۴ این قانون اشعار می‌دارد که وارد کردن هر نوع سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل به کشور، خارج کردن آنها از کشور، ساخت، مونتاژ، نگهداری، حمل، توزیع، تعمیر و هرگونه معامله آنها بدون مجوز ذیصلاح جرم است و مرتکب به مجازات‌های مندرج در این قانون محکوم می‌شود.

این حقوقدان همچنین گفت: ماده ۶ این همین قانون اینچنین بیان می‌دارد هر کس که به طور غیرمجاز سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آنها را خریداری، نگهداری یا حمل نماید یا با آنها معامله دیگری انجام دهد به حبس از ۹۱ روز تا ۱۰ سال براساس نوع سلاح محکوم می‌شود.

* مجازات قاچاقچیان اسلحه و کسانی که اقدام به خرید و فروش اسلحه می‌کنند چیست؟

وکیل پایه یک دادگستری بیان داشت: به طور مشخص کسانی که اقدام به فروش سلاح و مهمات غیرمجاز می‌کنند این سلاح و مهمات را به صورت غیرقانونی از خارج کشور وارد می‌کنند و این قاچاق اسلحه و مهمات از شش ماه تا ۱۵ سال قانون‌گذار حبس در نظر گرفته است و کسانی که اقدام به خرید اینها می‌کنند و در واقع نگهداری یا حمل می‌کنند این سلاح‌های غیرمجاز را به حبس از سه ماه و یک روز یا ۹۱ روز تا ۱۰ سال حبس محکوم خواهند شد که مجازات بسیار سنگینی را قانون‌گذار برای این قاچاق، حمل‌ونقل، فروش، نگهداری و توزیع تحت هر عنوانی در نظر گرفته است.

* ابزارهایی تحت عنوان دفاع شخصی مانند (گاز اشک‌آور، شوکر و …) چه مجازاتی دارند؟

کوهپایه‌زاده بیان داشت: اینها هم وصف مجرمانه دارد و مجازات برایش در نظر گرفته است یعنی براساس ماده ۱۱ و ۱۲ قانون مذکور قاچاق، خریداری، نگهداری، حمل، توزیع و فروش گازهای بی‌حس‌کننده، بی‌هوش‌کننده و اشک‌آور مجازات حبس از ۲ تا ۵ سال زندان را در بر می‌گیرد. خریداری، نگهداری، حمل، توزیع و فروش شوکرها و شوک‌دهنده‌ها مجازات قانونی حبس از شش ماه تا ۲ سال را به دنبال خواهد داشت.

* فارس: آیا خودتان هم با این کانال‌ها و سایت‌های فروش اسلحه برخورد داشتید؟

وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: بله، من خودم با یکی از این سایت‌های در واقع فروش غیرمجاز اسلحه تماس گرفتم پرسیدم آیا این خرید و فروش قانونی و مجاز است؟ و پاسخش همین بود «چون کالیبر این سلاح‌ها و کلت‌های کمری که می‌فروشند که عیناً شبیه یک کلت واقعی است چون کالیبر ۴.۵ است و کالیبر ۴.۵ مجاز است پس اشکالی ندارد ببینید».

این حقوقدان اضافه کرد: این صحبتی که اینها می‌کنند یک قسمتی از واقعیت است بله کالیبر این ۴.۵ است و کالیبر ۴.۵ مثل تفنگ بادی می‌ماند و مجاز است اما همین طور که عرض کردم براساس تبصره ماده ۲ قانون مذکور از آنجایی که این سلاح‌ها دقیقاً شبیه کلت کمری هستند و قابلیت جایگزینی با آنها را هم دارند اینها در واقع خرید و فروش و حمل‌ونقل‌شان دارای وصف کیفری است و مجرمانه است و زندانی‌های سنگین و طویل‌المدت را هم به دنبال خواهد داشت.

* یعنی خلاء قانونی در زمینه آگاهی بخشیدن به مردم داریم؟

بسیاری از افرادی که اقدام به خرید این سلاح‌ها می‌کنند به دلیل ناآگاهی است یعنی چون فکر می‌کنند اینها مثل تفنگ بادی می‌مانند و به دلیل کالیبر ۴.۵ که دارند مشکلی نخواهند داشت، اقدام به خرید می‌کنند. حتماً لازم است رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به خصوص صداوسیما در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد؛ این سلاح‌ها که شبیه به سلاح‌های اصلی و واقعی هستند و قابلیت جایگزینی با آنها را دارند از لحاظ وصف مجرمانه و مجازات حبس عیناً کأنه فردی که یک سلاح جنگی یا یک سلاح واقعی و کلت واقعی را خریده حبس طویل المدت در انتظارش است که خیلی از افراد من متأسفانه مطمئن هستم وجه غالب جامعه از این قضیه بی‌اطلاع است لذا اشخاص باید بدانند خرید این سلاح‌ها هم وصف مجرمانه دارد و هم مجازات سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

* وظیفه دولت در این زمینه چیست؟

قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ در ماده ۱۹ به موضوع بسیار مهمی اشاره می‌کند و ضرورت استمرار مبارزه با این معضل امنیتی و اجتماعی را تشخیص داده و دولت را مکلف کرده سالانه برای پیشگیری از وقوع این جرم یعنی خرید و فروش غیرمجاز سلاح اعتبار لازم را از محل بودجه عمومی کشور در اختیار شورای امنیت کشور قرار دهد. این حساسیت، اهمیت، ضرورت و فوریت و در واقع عمق اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد که بایستی دولت برای پیشگیری از وقوع این جرم با برنامه‌ریزی و با اختصاص بودجه در واقع مانع از تحقق این جرم بشود.

* اگر خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی انجام گیرد تکلیف چیست؟

چیزی که امروز ما شاهد هستیم در فضای مجازی بعضاً تبلیغات گسترده‌ای جهت خرید و فروش اسلحه و مهمات می‌شود که این بالقوه می‌تواند آثار خطرناک، مخرب و ویرانگری را بر ساختارهای امنیتی جامعه به بار بیاورد به خصوص اینکه الان شاهدیم در کشورهایی که استفاده و حمل اسلحه مجاز است چه اقدامات فجیع و دردناک و خسارات دردناکی به وجود می‌آید کشتارهایی که در مدارس غرب شاهد هستیم و نمونه اخیرش در حمله تروریستی در مسجدی در کشور نیوزیلند بود.

حتماً لازم است مراجع نظارتی، حفاظتی و امنیتی جدیت این موضوع را بیش از پیش درک کنند و برای جلوگیری از گسترش این خرید و فروش غیرقانونی که مثل یک بمب ساعتی عمل می‌کند و می‌تواند در یک وقتی آنچنان انفجاری داشته باشد که در واقع خسارات غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد حتماً بایستی پلیس امنیت اطلاع در واقع پلیس فتا حتماً بایستی با جدیت و دقت و هماهنگی بیشتری در این خصوص عمل کنند و اجازه ندهند که به این راحتی خرید و فروش اسلحه انجام شود و این سلاح‌ها در اختیار هر کسی که بخواهد با هر وضعیتی قرار بگیرد.

* آماری هم در زمینه سلاح‌های موجود در دست مردم دارید؟

طبق آماری که اعلام شده حدود ۳۰ درصد دستگیری‌های منجر به قتل به وسیله سلاح گرم رخ می‌دهد و در ۱۶ مهر سال ۹۴ معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست درباره وضعیت سلاح‌های موجود در دست مردم اظهار کرده بود حدود یک میلیون و ۶۰۰ قبضه اسلحه غیرمجاز و نزدیک به همین میزان هم اسلحه مجاز در دست مردم قرار دارد اگر از افزایش این آمار در این ۳ سال گذشته چشم‌پوشی کنیم قریب به ۳ میلیون اسلحه در بین مردم وجود دارد.

الان هم با شیوع قارچ‌گونه فروش غیرمجاز اسلحه این‌طور بی‌مهابا و جسورانه در واقع این توزیع و خرید و فروش دارد صورت می‌گیرد یقیناً نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی و نظارتی بایستی با یک برنامه‌ریزی مشخص و مدون با قاطعیت جلوی این پدیده شوم و خطرناک را بگیرند چون آثار بسیار خطرناک و زیانباری به دنبال خواهد داشت.

* مجازات خرید و فروش اسلحه و سلاح سرد در فضای مجازی چیست؟

یقیناً خرید و فروش سلاح و مهمات به صورت غیرمجاز در فضای مجازی دقیقاً مثل خرید و فروش به صورت سنتی دارای وصف مجرمانه است و مجازات حبس طویل‌المدت در انتظار مرتکبین این اعمال غیرقانونی است.

* اولتیماتوم به گردانندگان سایت و کانال‌های فروش اسلحه در فضای مجازی

بعضاً مشاهده شده در برخی از سایت‌ها و صفحات مجازی ولو به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت در یک ساعت زمانی مشخصی تبلیغ این سایت‌های غیرمجاز و خریدوفروش‌های غیرمجاز اسلحه و مهمات شده بایستی گردانندگان این صفحات مجازی بدانند که از باب معاونت در جرم اقدام آنها قابل تعقیب، پیگیری و مجازات است به این معنی که مطابق با قوانین جزایی و کیفری اشخاصی که زمینه وقوع جرمی را تسهیل می‌کنند به عنوان معاون جرم قابل مجازات هستند یعنی زندان‌های طویل‌المدت از باب معاونت در وقوع جرم می‌تواند در انتظار اشخاصی باشد که تبلیغات این خرید و فروش غیرقانونی را در سایت‌های مجازی و صفحات مجازی انجام می‌دهند.

حال که این جرم (فروش اسلحه) واقع شده و با توجه به سخنان رهبر انقلاب که همواره بر پالایش فضای مجازی تأکید دارند، امید می‌رود که پلیس فتا و دادستانی کل کشور بیش از پیش بر این فضا مدیریت داشته باشند تا امنیت جامعه و خانواده‌ها به خطر نیفتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 73
  • غیر قابل انتشار: 54
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    پس پلیس فتا دقیقا چیکار میکنن با اینهمه ادعاشون؟
    • ابوالفضل ارگینجی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      26 5
      خوب است
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    63 64
    بسیجی ها چکار میکنن خب بگردن تو فضای مجازی پیدا کن گزارش بدن
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    58 37
    چه کشور امنی داریم
    • محمد رسول IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      16 5
      خیلی عالی
    • بهزاد چولکی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      4 0
      خیلی عالی خداروشکر
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    75 55
    خاک بر سر این دولت بی عرضه
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    59 36
    این اسلحه ها بادی هستند و نیازی به مجوز خاصی ندارد در صورت استفاده هم برای قتل به کار نمی روند
    • نسل سوم IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      73 27
      وینچستر، تفنگ بادیه!؟!؟!
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      69 17
      کالیبر 22 خرس رو میکشه اونکه بادیه چهار و نیمه
    • پارسا IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      10 4
      تفنگ بادی آخرین کالیبرش 5.5که مجوز نمیخواد اگه کالیبر6.5 باشه نیاز به مجوز داره
  • LB ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    61 26
    نمیدونم پلیس فتا چرا به جای امنیت، منو بیشتر یاد پنیر میندازه! خیلی ماست هستن
    • ب IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      12 6
      دقیقا زدی تو هدف
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      22 6
      دقیقا زدی تو هدف
  • قاسم IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    87 28
    میشه شماره بدین برای خرید سلاح کلت
  • آرمان IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    65 30
    باید فروش اسلحه در کشور مجاز باشد و اگر داعش حمله ما چکار کنیم. بااسلحه میتوانیم زندگی کنیم . اسلحه های خوب باتشکر
    • reza IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      33 22
      شما نمیخواد از داعش بترسی مدافعان همچنان آماده ان
    • متین اروجی BR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      3 3
      داداش شما نگران نباش بسیجی ها ،ارتشی،سپاهی،مدافعان حرم، آمده اند
  • رامین حسینی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    15 2
    خوب وعالی بود
  • محسنبان۶ IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 5
    رج بنده کد 38Rرا قسط خریواری دارم این محصول که دب دستتومن میرسه.و اما وقعیتدا د
  • آرش IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    8 0
    علی
  • محمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    7 1
    غیر مجاز باش سی سال باید دستیگر بشن
  • ع IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    6 2
    باید دولت اسلحه های شکاری رو بیشتر مجوز بده تا دیگه کسی نره دنبال صلاح های خودکار مثلا مثل اسلحه های گلوله زنی یک لول دو لول و برنو
  • حمزه جلادتی IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    17 2
    من یک کلاش میخوام
    • تیمور کاکرودی IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      12 3
      من هم یک ام یک میخوام
  • آراز IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    9 2
    اگه بخوایم قانونی بخریم تقریبا باید چقدر مشغول گرفتن مجوز سلاح بشیم قیمت مهم نیس
  • خان IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    4 1
    سلام دوسه با پیام گذاشتم که کلت می‌خوام کسب جواب نداده.
    • فرامرز IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      16 1
      من میخام کلت بخرم
  • محمد امین بهروزی پور IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    10 1
    من میخواهم کلاش خریداری کنم
  • علی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    4 1
    اوکی
  • مجتبا IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 0
    خوبه
  • اسماعیل IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    2 1
    سلام قیمت
  • بنیامین IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 1
    پس پلیس نمیگیر
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    5 1
    چگونه خرید کنیم
  • امیر IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    4 1
    قیمت کلت و کلاش چنده؟
  • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    12 0
    وقتی مسعولین فقطو فقط به فکر جیب خودشون وکشورهای عربی هستن وقتی مردم توکشوری بااینهمه ثروت هستند و توی خرج وامکانات اولیه خودشون موندن وهمش درحسرت گذشته هستند واز آینده خود وبچهاشون میترسن ،وقتی ازادی رو بد معنی میکنن مثلا لختی وبرهنگی ازادی یعنی اینکه بتونی دردتو بیان کنی ویکی باشه وبه حرفت گوش کنه ومشکلتوحل کنه نه اینکه باگلوله جوابتو بده،، همون بهتر که یه تفنگ بخریم یه گلوله تومغز خودمون خالی کنیم راحت بشیم؟؟
  • احمد IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    3 3
    سلام من یک تفنگ شکاری 5تیر ساخت روسیه می‌خوام بخرم ممنون میشم یکی راهنماییم کنه
    • بی پروا IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      6 0
      دوست عزیز از خرید اسلحه های چند گلوله ای جدا خودداری کن چون ۹۰ در صدشون فقط زیبایی دارن و نه کاربری.....
  • مهدی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 0
    هیچی
  • جبار IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    عالی
  • احمد IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    0 0
    خوب
  • علی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 0
    خیلی عالی می شه که بشه که بخری
  • علیرضا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 1
    عالی
  • ابلفضل IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    خوب است
  • ابلفضل IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    خوب است
  • ابلفضل IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    خوب است
  • مرتضی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    2 0
    اتفاقاً داشتن یه اسلحه ی دقیق در دست هر یک نفر از افراد بالای هجده سال نه تنها امنیت کشور را به خطر نمی اندازد بلکه باعث میشه کل جامعه از امنیت نود و هشت درصد بهرمند شود.علتش اینه که اگه من بدانم تو اسلحه داری و تو بدانی من اسلحه دارم باعث میشه از تعدی و ستم به حقوق قانونی همدیگر خودداری کنیم.
    • حمید بامری IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      4 0
      من حمید هستم از بلوچستان ایرانشهر از دولت عاجزانه میخوام یه اسلحه کلاشینکوف بهم بدهد برای محافظت از خودم وخانوادم من در شهرزندگی میکنم که همه بچها ۱۵و۱۶ساله اسلحه دارن وبه ادمهای فقیر مسل من زور میگن واسلحه میزارن رو سرمون
  • محمد امین عسکری IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    3 0
    عالی خب
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 0
    ادرس فروشو بدع
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    4 1
    سلام من یک کلاشینکف نو میخوام با مجوز برای روستا که گرگ نزنه به گوسفندا لطفا راهنماییم کنید چطور باید بخرم
  • حسن IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    خوب
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    ازکجا باید سفارش داد
    • هادی ترشیزی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      2 0
      سلام قیمت کلت کمری چنداست؟؟
  • امیر محمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 0
    منم یک کلاش میخوام خریداری کنم
  • کریم IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    3 0
    روسی تفنگ خوبیه
  • شایان IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    0 1
    سلام لطفاً قیمتش بگید
  • امیرحسین IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    من یک کلاش میخام قیمتش چنده؟
  • سعید IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    1 0
    من یک کلاش نو میخوام برای محافظت از خوم و خوانواده ام
  • مبین IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    1 0
    سلام من میخواستم کمرشکن ۵تیر روسی شکاری بامجوز بخرم قیمت اش چنده
  • مبین IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    0 1
    سلام من میخواستم کمرشکن ۵تیر روسی شکاری بامجوز بخرم قیمت اش چنده
  • ممد IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 0
    من ی کلت میخوام چطوری باید بخرم
  • نذر IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 0
    کلاش
  • محمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    عالیییییی خیلی عالیییییی
  • وحید IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    3 0
    قیمت کلت کمری چنده
  • امیرضا نعمه IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    1 1
    عالی است آدرسش ههم به من بدین
  • امید جلالی ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    ممنون از وکیل عزیز با راهنمایی های بسیار ارزشمندشون وکیل شریف وسالم ودلسوز مردم قابل ستایش است برعکس افراد بفکر منافع شخصی و ..زندگی مردم را نابود میکنند
  • علی ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام یک ناو هواپیمابر دارم خشک خشک فقط روی ارشه ناو خط افتاده که بی رنگ در اوردیم به فروش میرسد 10 میلیون ریال وجه نقد ویژه برای اونایی که باور میکنن تفنگ گلوله زنی قیمتش 2،3 میلیونه 😂
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    قانون هایی وجود داره که جواب نمیده ولی سالهاست که استقاده میشه اصلن چرا سلاح باید غیر مجاز باشه میگن اگه مجاز باشه آمار جرم میره بالا فلان و بسان ... همین الان برید ببینید که آمار کسانی که با سلاح کشته میشن چقدر بالاست در حالی سلاح اگه آزاد بود همه به غیر از کودکان و کسانی که قابلیت استفاده نباید داشته باشن اونوقت امار چقدر میومد پایین جامعه امن تر میشد وقتی من سلاح با مجوز داشته باشم هر سلاحی دیگه کسی به خودش جرات دزدی کردن و هزار تا جرم دیگه نمیده که بخاد درگیر بشه چون دیگه همه سلاح دارن باعث ترس از جرم میشه ایجور تو خونت خابیده اونی که مخاد دزدی کنه یا جنایت کنه یا هرکاری با سلاح میاد با تو که بی سلاح هستی میزنه میترکونتد ویا وسایل و پولت میدزده میره ولی وقتی یه درصد احتمال درگیری و کشته یا زخمی شدن باتو که سلاح داری بکنه ریسک نمیکنه مثل کشورهایی حمل سلاح آزاده جرم شخصی هم کمتره حتی بعضیاشون دادگاهاشونم خلوت یا تعطیل هستن البته فرهنگ سلاح از وقتی دنیا اومدن چون آزاد بوده یاد گرفتن همیشه اون چیزی که در حکومتی منع باشه جرم و جنایتش بیشتره چون از اول فرهنگش نبوده چون منع کرده بودن ولی وقتی باشه همه بهم احترام میذارن و ترس از هم دارن که آزاده حق استفادش داره ..
  • علی اصغر نیکبخت IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    عالی
  • امیر حسن بیاتیان IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    من یه کلاش با جواز میخوام
  • عبدالروف IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    کلاشینکف‌خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس