کد خبر 954618
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
رئیسی نمایه

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر در برخی مواقع برخوردهایی با ناهنجاری‌های اجتماعی دیده می‌شود برای دفاع از حقوق مردم لازم است. حال این برخوردها می‌تواند از جانب هر کدام از نهادهای جمهوری اسلامی باشد

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه بعد از ظهر امروز در همایش فرماندهان و رؤسای ناجا که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد اظهار کرد:

توفیقی است که در جمع فرماندهان ناجا قرار گرفتم، همان نشست‌هایی از این دست برای نگاه به آنچه در گذشته انجام شده، بسیار ضرورت دارد. همچنین برای تبیین کارها و فعالیت‌های سال جاری، این نشست‌ها بسیار ارزشمند است.

وی افزود: به سه دلیل عرض می‌کنم که این نشست‌ها ارزشمند است. یک برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه، دو برای ایجاد آسایش فردی و اجتماعی و سه به منظور حفاظت و صیانت از ارزشهای جامعه.

بیشتر بخوانید:

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌هایی که قلوب مردم را جریحه‌دار می‌کند، عین عدالت است

فیلم / چه تفاوتی باید بین قوه قضاییه ما با دیگر کشورها باشد؟

درخواست رئیسی از سازمان‌های بین‌المللی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نقش نیروی انتظامی در جامعه اظهار داشت: نقش نیروی انتظامی در نظم و امنیت بسیار ارزشمند است و خدماتی که در جامعه انجام می‌دهد، مثال زدنی است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه اسلامی بخواهیم نوعی از ناامنی‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند را بشماریم و آسیب شناسی کنیم باید در راستای شناسایی جرم قدم برداریم.

وی با اشاره به لزوم جرم شناسی در مأموریت‌های نیروی انتظامی تصریح کرد: جرم شناسی و فعالیت در این زمینه نیازمند یک کار آکادمیک و دانشگاهی است. این حوزه بسیار زمینه کار و پژوهش را برای دانشمندان ایجاد کرده است و حتماً می‌توان نگاه پژوهشگرانه و نگاه علوم اجتماعی برای علل وقوع جرم و مشکلات ناشی از این مهم داشت.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: امروز جامعه اسلامی ما از ناحیه دشمنان تهدید می‌شود که به گستردگی تمام نظام است. به گستردگی تمام داشته‌ها است. اگر دیروز تهدید در یک حوزه خاص بود امروزه تهدید در تمام حوزه‌ها، نمایان می‌شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: رصد کردن این تهدیدها نیاز به یک دیده بان تیزبین دارد تا بتوانند اولاً در حوزه پیشگیری، ثانیاً در حوزه برخورد و اقدام و ثالثاً نیازمند یک کنشگر در عرصه‌های امنیتی است در این حوزه از هر گونه انفعال باید پرهیز کنیم. این کنشگر باید هر سه ویژگی را داشته باشد.

وی با اشاره به هدف دشمنان از ایجاد نارضایتی در جامعه، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که در جامعه ایجاد نارضایتی کند. امنیت جامعه را مورد تهدید قرار دهد. امنیت اقتصادی را مورد تهدید قرار دهد. وضعیت اجتماعی را به یک وضعیت اجتماعی نامطلوب تبدیل کند ولی هم شما به عنوان نیروی انتظامی و هم دیگر مسئولان این نظام، بیدارتر و آماده‌تر از گذشته برای مقابله با این توطئه‌های کثیف هستید.

رئیس قوه قضائیه گفت: آنکه دارد به زمینه‌های مختلف اجتماعی لطمه می‌زند و با فضای گسترده رسانه‌ای که دارد به مراتب ایران را تهدید می‌کند می‌خواهد جامعه اسلامی ایران را دچار مشکل کند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که مردمش تصمیم گرفته اند دین و آموزه‌های دینی در جامعه آنها رواج داشته باشد فقه و آموزه‌های دینی، حکومت را اداره کند و یا حکومت بر پایه فقه و آموزه‌های دینی باشد و در نهایت مردم تصمیم گرفتند در این کشور، حکومت ولی فقیه حکومت کند. ولی فقیهی که می‌خواهد جامعه را به سمت یک جامعه اسلامی سوق دهد.

وی با اشاره به تاریخچه کینه ورزی دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون، یادآور شد: نظامی که بر پایه دین برپا شده است از همان ابتدای انقلاب اسلامی مورد هجمه و کینه ورزی دشمن قرار گرفته و دشمن تمام سعی و تلاشش را گذاشته است تا این جامعه شکل نگیرد. در دهه اول انقلاب برای عدم توسعه تلاش کرد، در دهه دوم انقلاب تلاش کرد مردم را از این حکومت ناامید کند، در دهه سوم تلاش کرد توسعه در این جامعه عملی نشود و در دهه چهارم برای پیشرفت همه جانبه تلاش کرد ولی با تمامی توطئه‌ها و ابزارهایی که در دست داشت موفق نشد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: نگاه به این شرایط و جایگاه ایران و حکومت جمهوری اسلامی برای ما مسئولیت آور است. برای دفاع از اخلاق، امنیت و غیره و همچنین مهمتر از همه برای دفاع از مردم همگی ما نباید شب و روز داشته باشیم. چرا که باید در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: اگر در برخی مواقع برخوردهایی با ناهنجاری‌های اجتماعی دیده می‌شود برای دفاع از حقوق مردم لازم است. حال این برخوردها می‌تواند از جانب هر کدام از نهادهای جمهوری اسلامی باشد.

وی در ادامه گفت: ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم کوچک‌ترین ناامنی، امنیت جامعه را به خطر بیندازد. ناجا نمی‌تواند به اخلال گران اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اجازه جولان دادن در جامعه را دهد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: ما برند جامعه راضی نیستیم به ویژه آنجا که مردم رنج جامعه را در جایی که برای امنیتشان اخلال ایجاد شده باشند، حس کنند برای ما اصلاً قابل قبول نیست و این رنج نه برای مردم و نه برای مسئولان قابل تحمل نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    0 0
    نوازششان کنید.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    0 0
    کار و شغل ایجاد کن اگر میتونی، شاید نصف مشکلات کم بشه.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      2 0
      کار وشغل وظیفه دولت سرمایه داران بنفش است.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    0 0
    بعد از برخورد چی؟
  • محمدی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    1 0
    اگر برحورد قاطع و بدون اغماض با ارازل و اوباش صورت گیرد کسی دیگر به خودش اجازه اواش گری نمی دهد. اگر هم قرار است زندانی باشند نباید در ناز و نعمت بخورند و بچرند باید در اردوگاه کار اجباری و سخت و طاقت فرسا دوران زندان را طی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس