کد خبر 954449
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا نمایه

بر اساس گزارش دیوان محاسبات دولت آمریکا (GAO)؛ قطعات هواپیمای اف 35 استاندارد نیست و تعمیر قطعات بسیار طول می کشد و مدت پرواز آزمایشی این هواپیما غیرکاربردی است.

به گزارش مشرق، روزنامه حریت ترکیه، گزارش دیوان محاسبات دولت آمریکا درباره نواقص هواپیماهای اف ۳۵ را منتشر کرد.در گزارش هشتاد و یک صفحه ای دیوان محاسبات دولت آمریکا (GAO) آمده است: قطعات هواپیمای اف ۳۵ استاندارد نیست و تعمیر قطعات بسیار طول می کشد و مدت پرواز آزمایشی این هواپیما نیز بسیار کوتاه و غیرکاربردی است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) باید زنجیره نواقص هواپیمای اف ۳۵ را که پیشرفته ترین جنگنده با سرمایه گذاری بیش از یک تریلیون دلار است، رفع کند. در ترکیه حدود ۸۰۰ نوع قطعه هواپیمای اف ۳۵ تولید می شود. تامین قطعات و یدکی این هواپیما با مشکلاتی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

ژاپن همچنان به دنبال لاشه اف ۳۵

درگزارش دیوان محاسبات آمریکا همچنین تصریح شده است: هواپیماهای اف ۳۵ به علت کمبود قطعات، سی درصد پروازهای آزمایشی خود را در ماه مه و نوامبر ۲۰۱۸ انجام ندادند. قطعات یدکی تولیدی نیز استاندارد نیستند و تعمیر قطعات نیز مدت طولانی انجام می گیرد و در نتیجه هواپیماها توان لازم را برای اجرای عملیات ندارند یا در مدت زمان تعیین شده نمی توانند به پرواز ادامه دهند. هواپیماهای اف ۳۵ به جای ۷۵ درصد، ۵۲ درصد توان خود را هنگام پرواز بکار می گیرند. تامین ۴۳۰۰ نوع قطعه هواپیمای اف ۳۵ نیز بسیار دشوار و مشکل است. از این رو پنتاگون باید برای رفع این نواقص اقدام کند.

چهل و چهار درصد قطعات یدکی باید بعد از پرواز، تعویض و بازسازی شود اما نیازهای مزبور تامین نمی شود. شبکه تولید قطعات اف ۳۵ و لجستیک آن در کشورهای مختلف نیز بدرستی سازماندهی نشده است. بدون تامین و پشتیبانی قطعات نمی توان اسکادرانهای اف ۳۵ را در حالت آماده باش نگاه داشت. هزینه سالیانه تامین تجهیزات اف ۳۵ در نیروی هوایی و دریایی آمریکا باید از ۲۴ تا ۴۳ درصد کاهش یابد.دیوان محاسبات آمریکا تاکید کرده است: برای تولید قطعات یدکی و تجهیزات اف ۳۵ میلیاردها دلار بودجه، اختصاص یافته و هزینه شده است اما معلوم نیست این قطعات در کجا نگاه داری می شوند. پنتاگون، اطلاعات هزینه های ساخت اف ۳۵ را ثبت نکرده است.جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا قبل از استعفاء در گزارس خود به کنگره آمریکا هشدار داده بود اخراج ترکیه از طرح تولید قطعات اف ۳۵، زنجیره تولید و تامین قطعات این جنگنده ساخت آمریکا را برهم خواهد زد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    7 11
    آمریکا به هر حال با اف 35 قوی شده باید اف 36 و اف 37 رو هر چی سریعتر بسازیم.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
      6 2
      خخخخخخخ
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    1 2
    باید بیان از ما یاد بگیرن.
  • NL ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    3 0
    حتی خود آمریکایی ها هم اعتراف میکنند که اف ۳۵ یک آشغال است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس