کد خبر 954045
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تلاش‌های «تیم ب» جهت تغییر نظام ایران، گفت که کارزار فشار حداکثری رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بامداد روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت برای شرکت در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ قطعنامه‌ای را که جنبش عدم تعهد پیشنهاد داده بود، تصویب کرد تا به موجب آن ۲۴ آوریل(۴اردیبهشت) روز بین‌المللی چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح نامیده شود.

بیشتر بخوانید:

روخوانی ظریف از گزارش‌های «گروه بحران»

ظریف: از یک مقام آمریکایی نامه‌ای درباره مبادله زندانیان دریافت کردم

ظریف در مسیر پرواز به نیویورک، طی مطلبی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایرانی‌ها نشان دهنده استیصال و ترس رژیم آمریکا و شرکای جرم منطقه‌ای آن است.

وزیر امور خارجه کشورمان در آمریکا، طی پست دیگری در صفحه شخصی خود با انتشار ویدئویی از سخنان «مایک پمپئو» وزیر خارجه فعلی و رئیس سابق دستگاه جاسوسی آمریکا (سیا)، که در آن به دروغ و فریبکاری و دزدی در سمت ریاست سیا اذعان می‌کند، نوشت: آقای پامپئو در وزارت امور خارجه هم به همین کار ادامه می‌دهی. آقای ترامپ، کارزار انتخاباتی تو علیه مداخلاتِ احمقانه‌یِ پرهزینه بود. دارودسته تبهکار جنگ‌طلب و قصاب‌ها، تیم بدنام B (بولتون، بیبی نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید)، برای چیزی بسیار فراتر از آنچه تو برای آن چانه می‌زنی، نقشه کشیده‌اند. این ویدئوی وایس را ببین.

فیلم هالیوودی وایس در مورد «دیک چینی» معاون اول رژیم آمریکا در زمان جرج بوش پسر ، ساخته ۲۰۱۸ و نامزد ۸ اسکار است.

ظریف در یکی از برنامه‌هایش در آمریکا در روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت در نشست «انجمن جامعه آسیا» در نیویورک با اشاره به اقتدار  و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر یکی از استراتژیک‌ترین آبراهه‌های جهان یعنی «تنگه هرمز»، به آمریکایی‌ها گوشزد کرد که برای عبور از این تنگه باید از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در نشست عالی‌رتبه مجمع عمومی ملل متحد برای بزرگداشت و ارتقا روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح در روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت در نیویورک گفت: برای دفاع از چندجانبه گرایی، لازم است مانع دستیابی آمریکا به منافع مورد تصورش از اقدامات غیرقانونی آن کشور شد و با قوت تمام هرگونه فشاری را که به دیگران وارد می‌آورد تا حقوق بین الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کنند، رد کرد.

یکی دیگر از برنامه‌های ظریف در سفر به آمریکا، مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز بود. شبکه‌ای که به نوعی رسانه نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب آمریکایی است و محبوب‌ترین رسانه نزد دونالدترامپ رئیس‌جمهور رسانه‌ستیز آمریکا می‌باشد؛ به گونه‌ای که سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در دوره ترامپ معمولاً از بین مجریان فاکس‌نیوز انتخاب می‌شوند.

هنوز نسخه کامل مصاحبه ظریف با فاکس‌نیوز منتشر نشده اما وزیر امور خارجه کشورمان در بخش‌هایی از این مصاحبه که انتشار یافته، تصریح داشته که ترامپ در به‌زانو درآوردن و تسلیم کردن ایران، شکست خواهد خورد.

ظریف همچنین در پاسخ به سوال مجری فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه آیا به اعتقاد شما جان بولتون، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات می‌خواهند نظام ایران را تغییر بدهند، گفت که این حداقل اقدامی است که آنها در صدد انجام آن هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت، طی مطلبی در فضای مجازی، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، بن‌سلمان ولیعهد رژیم سعودی، بن‌زائد ولیعهد ابوظبی و نتانیاهو ملقب به بی‌بی نخست‌وزیر صهیونیست‌ها را «تیم ب» نامیده بود که مجاز به هر جنایت و قساوتی هستند، از گردن زدن ۳۷ نفر به سبب انتقاد! تا قطعه قطعه کردن یک روزنامه‌نگار.

مصاحبه ظریف با شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز را باید اتمام‌حجت با مشاوران جنگ‌طلب ترامپ دانست. چرا که فاکس نیوز رسانه محبوب ترامپ و تیم جنگ طلب مشاور اوست.

چندی پیش نیز مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جمع عناصر ضدایرانی و ضدانقلاب مستقر در آمریکا، گفت: خواهان تغییر حکومت در ایران نیستیم بلکه خواهان تغییر رفتار ایران هستیم. این ادعای سردمداران رژیم تروریستی آمریکا در شرایطی است که شرارات‌ها و اقدامات ضدایرانی آن‌ها در طول چهل سال اخیر هر روز شدت گرفته است و البته طرفی نیز از این اقدامات نبسته‌اند.

مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، فرمودند: آنچه ما امروز در زبان مستکبرین و مخالفین نظام اسلامی و مشخّصاً جمهوری اسلامی مشاهده میکنیم که با «تغییر رفتار» از آن یاد میکنند - گاهی میگویند ما تغییر نظام را نمیخواهیم، تغییر رفتار را میخواهیم - [همین است]. تغییر رفتار با تغییر نظام هیچ تفاوتی ندارد؛ درست همان است؛ یعنی تغییر آن سیرت اسلامی؛ این معنای تغییر رفتار است. تغییر رفتار یعنی شما از آن چیزهایی که از لوازم قطعی و حتمی حرکت به آن سرمنزل است، دست بردارید؛ از آن کوتاه بیایید و نسبت به آن، اهتمام خودتان را از دست بدهید؛ این معنای تغییر رفتار است؛ یعنی همان چیزی که گاهی از آن در برخی از گفته‌ها و نوشته‌ها تعبیر میشود به دین حدّاقلّی؛ یعنی کاستن از آرمانها که به‌معنای نابودی سیرت دین است. این دین حدّاقلّی یعنی در واقع دین را حذف کردن.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    2 0
    سلام بر مردم شريف ايران. قهرمان جنگ نابرابر اقتصادي در برابر استكبار جهاني مردم ايرانند كه با دست خالي و صبر و مقاومت ايستادگي مي كنند. آقاي ظريف و آقاي روحاني پيروزي قريب الوقوع مردم را به نام خود نكنند. خداوند قهّار موساي زمان، حضرت آقا، را وعده نصرت داده است كافي است مردم گوش به فرمان رهبر عزيزمان باشند.
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    0 0
    در سفر ظریف به نیویورک چه گذشت؟// این سفر ایشان جان هم مانند صدها سفر برجامی ایشان بود .سند باد بحری داشتیم حالا سند باد سماوی هم پیدا کردیم.
  • زندانی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    گمانه زنی ها براین بود که نرمش قهرمانانه ۲ در راه باشه ، باید دید چه خواهد شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس