کد خبر 953946
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
ولادیمیر سافرونکوف

نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت گروه‌های شبه‌نظامی هم‌چنان بی‌توجه به آتش‌بس در حال نابود کردن زیرساخت‌های ادلب هستند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم آن‌که ترکیه اطمینان داده است تروریست‌های تکفیری را از ادلب بیرون می‌کند، روسیه این هفته هشدار داد در قبال حضور این افراد در ادلب کاسه صبرش در حال لبریز شدن است.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «ولادیمیر سافرونکوف» نماینده دائم روسیه، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز چهارشنبه هشدار داد گروه‌های شبه‌نظامی هم‌چنان در سوریه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تحرکات مشکوک «کلاه‌سفیدها» در سوریه

میانجیگری مسکو بین ریاض و دمشق

سافرونکوف گفت: «شرایط در سوریه هم‌چنان پرتنش است. شبه‌نظامیان گروهک "هیأت تحریر الشام" حمله به نیروهای دولتی را متوقف نکرده‌اند. آن‌ها بی‌وقفه حملات علیه زیرساخت‌های شهری را ادامه می‌دهند. انسان‌های صلح‌طلب می‌میرند».

وی افزود وضعیت ادلب پایدار نیست و خطری برای سوریه و منطقه محسوب می‌شود.

سخنان سافرونکوف یک روز پیش از دیدار مقامات روسیه، ایران و ترکیه با محوریت سوریه در شهر «آستانه» قزاقستان که به «نورسلطان» تغییر نام داده است، بیان شد.

نیوز ویک به نقل از یک روزنامه سوری نوشت، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در «دمشق» گفت این ملاقات با هدف «یافتن راه‌حل برای وضعیت کلی سوریه و به‌طور ویژه در ادلب که سازمان تروریستی «النصره» اغلب مناطق آن را کنترل می‌کند» انجام شد.

طبق توافق میان «آنکارا» و «مسکو» در اواسط سپتامبر سال گذشته میلادی، ترکیه قبول کرد منطقه حایل خلع‌سلاح‌شده‌ای را ایجاد کرده و جنگ‌جویان افراطی نظیر گروهک هیأت تحریر الشام که تحت‌حمایت القاعده قرار دارد، از منطقه بیرون کند و از وقوع حمله به نیروهای دولتی سوریه و زیرساخت‌های این کشور جلوگیری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس