کد خبر 953801
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
آزار جنسی هزاران کودک در اردو‌های پیشاهنگی در سراسر آمریکا

هزاران پسر در سازمان پیشاهنگی آمریکا قربانی آزار جنسی شده‎اند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، هزاران کودک در سازمان پیشاهنگی پسران آمریکا طی چند دهه گذشته مورد اذیت و آزار جنسی به دست مسئولان این سازمان در اردوهای پیشاهنگی در سراسر آمریکا قرار گرفته‎اند.

بیشتر بخوانید

رفتم اسپانیا توت‌فرنگی بچینم اما به من تجاوز کردند

فساد اخلاقی ترامپ و رسوایی‎های آن

سازمان پیشاهنگی آمریکا ممکن است با موجی از مشکلات حقوقی مواجه شود, زیرا اخیراً اتهامات تازه‌ای علیه مسئولان این سازمان در خصوص اذیت و آزار جنسی بیش از ۱۲۰۰۰ کودکِ پسرِ پیشاهنگ در اردوهای مختلف این سازمان طی بیش از ۷۰ سال گذشته، مطرح شده است.

کسانی که پرونده‌های سِرّی سازمان پیشاهنگی آمریکا را مرور و بررسی کرده اند، می‌گویند: هزاران تن از مسئولان این سازمان پیشاهنگی که با کودکان در اردوها به عنوان راهنما، معلم و آموزش دهنده شرکت می‌کردند، متهم هستند که این اذیت و آزارهای جنسی را به آن پیشاهنگ‌های بیگناه رسانده اند.

جف اندرسون، وکیل دعاوی که تخصصش در اقامه دعوا در خصوص امور مربوط به اذیت و آزار جنسی است، گفت: وقتی ما این اطلاعات را به دست آوردیم، هیچ چاره‌ای نداشتیم جز اینکه زنگ هشدار را به صدا درآوریم.

این ادعا اکنون در دادگاه مطرح شده است که دست کم ۱۲۲۵۴ پسرِ پیشاهنگ از سال ۱۹۴۴ (۱۳۲۳), که عضو سازمان پیشاهنگی پسران آمریکا بودند، مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند.

بر اساس اتهامات مطرح شده در دادگاه بیش از ۷۸۰۰ تن از مسئولان سابق این سازمان پیشاهنگی در روند این آزارهای جنسی به کودکان دست داشته اند. این مدارک موارد متعدد اذیت و آزار جنسی این کودکان و نوجوانان را از سال ۱۹۴۴ تا ۲۰۱۶ (به مدتِ ۷۲ سال) نشان می‌دهد.

جف اندرسون، وکیل دعاوی مفاد برخی از اسناد دادگاه و شهادت‌هایی را که در این خصوص داده شده برملا ساخته است تا همگان را از آن آگاه سازد.

او گفت: سازمان پیشاهنگی پسران آمریکا اسامی مسئولانِ خاطیِ خود را که مرتکب این آزارهای جنسی شده اند، طی مدت بیش از ۷۰ سال مخفی نگه داشته بود.

بریدی فارِل یکی از پایه گذاران سازمان خیریه «نیویورک کودکان را دوست دارد» در این خصوص گفت: مخفی نگه داشتن اسامی این مسئولانِ خاطی به آن‌ها اجازه می‌داد که همچنان با کودکان در آن اردوها شرکت کنند و مثلاً مربی فوتبال یا آموزگارِ آنان باشند. این افراد (که کودکان را آزار جنسی می‌دهند) حتی نباید اجازه داشته باشند در زمینِ بازیِ (رستوران) مک‌دونالد (در انظار عمومی) با کودکان بازی کنند چه رسد که در اردوهای شبانه روزی در کنار آن کودکانِ (پیشاهنگ) تنها باشند.

فعالان مبارزه با روند اذیت و آزار جنسی کودکان امیدوارند قربانیانِ بیشتری پا پیش بگذارند و جریاناتی را که در دوران کودکی شان در اردوهای سازمان پیشاهنگی پسران آمریکا اتفاق افتاده و بلاهایی را که بر سرشان آمده است، گزارش کنند.

رابرت کاستِلو که اکنون مردی میانسال است یکی از همان پیشاهنگان سابق است که می‌گوید: یکی از معاونان مدیران سازمان پیشاهنگی پسران همواره شب‌ها (در اردوهای پیشاهنگی) در ساعتِ ۳ بامداد به خوابگاهِ من می‌آمد و مرا مورد آزار جنسی قرار می‌داد. آن مسئول سازمان پیشگاهنگی پسران آمریکا این نوع اذیت‌های جنسی را بارها علیه من تکرار می‌کرد.

سازمان پیشاهنگی پسران آمریکا اعلام کرده است: تمامی موارد ادعایی اذیت و آزار جنسی اکنون به مقامات نیروهای پلیس آمریکا گزارش شده است.

این سازمان طی بیانیه‌ای کتبی مدعی شد: ما در طول تاریخِ این سازمان همواره از نوجوانان حمایت و محافظت کرده ایم تا مانع از رسیدن اذیت و آزار جنسی به آنان شویم. هرگز ما آگاهانه و عامدانه اجازه نداده ایم که افرادی که به کودکان آزار جنسی می‌رسانند، در اردوهای پیشاهنگی با نوجوانان کار کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    4 11
    آخرمانفهمیدیم همجنس بازی درآمریکا جرم است یاقانونی؟؟؟
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      4 0
      همجنس گرایی قبل از دهه ی هفتاد میلادی غیرقانونی بود، در ضمن مساله ی تجاوز و آزار جنسی با همجنسگرایی کاملا متفاوت است...مثل این می ماند که یک فرد دگر جنس گرا به هرکسی خواست تجاوز کند و بعد بگوید دگرجنس گرایی(تمایل مرد به زن و برعکس) قانونی است.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      تجاوز جنسی چه ربطی به همجنسگرایی داره ؟؟
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    8 55
    آمریکا درسراشیبی انحطاط اخلاقی به سرمی بره
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    13 54
    لابد حجاب آزاد نبوده و چشم و دل مردانشان سیر نشده!!
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    70 9
    مادرایران که اردو میریم مسئولین خیلی هوامونودارن .آموزگارا شب تاصبح نمی خوابن وازما حفاظت میکنن
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      1 1
      ههههه یاد خاطرات گذشتت افتادی
  • حسام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    65 21
    زنده باد ایران و ایرانم اقای روحانی ما مردم ایران برای سلامتی شما و اقای جهانگیری دعا میکنیم انشاءالله سال 1400 با جهانگیری... همه قبلا میگفتن اخوندا رای نمیارن ولی اوردی دوبارم اوردی الانم میگن جهانگیری نمیاره ولی با قدرت بهت رای میدیم زنده باشی و سلامت
    • وطن پرست IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      4 0
      اگر اینگونه باشه این ملت به قهقرا رفته....
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      3 2
      خخخخخخخ
    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      3 0
      جهنگیری از اصلی ترین کسانی است که ان شاالله بعد از اتمام این دولت بابت به فنا دادن چند میلیارد دلارذخائر ارزی کشور با طرح مزخرف دلار جهانگیری محاکمه می شود.
    • ممد IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      0 0
      شما دعا کن .. چرا از بقیه مردم ایران مایه میزاری .. ننگ ب من ک بیام برا اون باز دعا بخونم . حیف وقت
  • US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    8 55
    ۷۲ سال!!! بیشتر از سن کل انقلاب ما اینا سابقه کودک آزاری دارن..... واقعا که شیطان بزرگه
    • NL ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
      3 0
      خخخخخخخخخخخ
  • ناشناس IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    2 0
    جامعه و حاکمیت بی دین ویا شل دین نهایتا به بی اخلاقی وبی حیایی منجر شده ومانند قوم لوط دیگر نمیزایند مگر کافر خدانشتاس و چنین جوامعی روز به روز با سرعت بیشتری ( تساعدی)گرفتار خواهد شد
  • شهروندی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    1 0
    خدا نابودکندترامپ لعنتی سگ زرداینکه روزی 20لیترمشروف میل میکندازسگ هم نجس ترمیباشدوخدا نابودکنددولت عربستان ودولت اسرائیل ودزدان ایران بااین تورم
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    یعنی اینا هم سند ۲۰۳۰ رو اجرا نکردن که این جور شد ؟!!!!
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    یعنی اینا هم سند ۲۰۳۰ رو اجرا نکردن که این جور شد ؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس