کد خبر 953777
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
احمد مرادی

احمد مرادی: اگر دولت بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد بسیاری از مشکلات کارگران حل می شود و می توان برای مسکن ، بهداشت و تفریح آن ها برنامه ریزی کرد.

به گزارش مشرق، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی ، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی در سی امین جشنواره امتنان از کارگر ، گروه کار و واحد های تولیدی نمونه ضمن تبریک روز کارگر افزود: اینکه مشاهده می کنیم در جهان، روزی بعنوان روز کارگر نامگذاری شده است نشان از اهمیت این قشر دارد. البته دین مبین اسلام هم از همان ابتدا کارگران را مورد اهمیت قرار داده است. باعث افتخار است که کارگران ما دین مدار و مکتبی هستند و ما هیچ منتی نمی توانیم بر سر آن ها بگذاریم زیرا پیامبر اسلام فرموده است که مزد کارگر را باید قبل از خشک شدن عرقش پرداخت کرد و این نشان از اهمیت ویژه دین مبین اسلام به این قشر زحمت کش دارد و بهترین حمایت است.

بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف بیمه بیکاری کارگران مناطق سیل زده

مرادی تاکید کرد: قانون کار برگرفته از مکتب اسلام و برای حمایت از کارگران تصویب شده است اما نواقصی دارد که هنوز برطرف نشده است و نتوانسته است حقوق یک کارگر را استیفا کند.


وی ابراز داشت: کارگر در وهله ای اول حقوق و مزایای خود را می خواهد و بعد از آن و مهم تر از همه نیاز به امنیت شغلی دارد که هر مسئولی که در کسوت نظام جمهوری اسلامی بتواند این امنیت را ایجاد کند می تواند مدعی خدمت در جامعه باشد و گرنه ما صد ها روز هم همایش و جشنواره بگیریم نه می توانیم شکم کارگران را پر کنیم و نه برای او امنیت ایجاد کنیم.

عضو کمسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارگران ما نیاز به حمایت و قانونی خوب و روان دارند که کسی نیاید از این قانون طبق نظر خود تفسیر ارائه کند و بخواهد کارگر را محکوم کند.

وی تاکید کرد: دولت ۱۲۰میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که اگر این پول به صنندوق تامین اجتماعی باز می گشت مشکل مسکن،بهداشت و تفریح کارگران حل می شد.

مرادی یادآور شد: دولت ۴ هزار میلیارد تومان هم به پیمانکاران بدهکار است که عدم تسویه آن فشار را متوجه کارگران می کند در همین راستا  مجلس دولت را موظف کرده است که طی برنامه ی ۵ ساله بتواند هر سال ۲۰ درصد از بدهی های خود را تسویه کند.

وی در پایان تاکید کرد: کارگران نگران افزایش قیمت حامل های انرژی نباشند زیرا در بودجه سال ۹۸ اجازه ی هیچ گونه افزایش قیمت در حوزه حامل های انرژی به دولت داده نشده است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
    0 0
    هر کس حرفی میزنه
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    0 0
    فعلا با این افزایش مستمری ها معلو م شد ادم عاقل در ان بالا نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس