مرکز (7).jpg

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از چند روز درگیری سنگین در جنوب شرق استان البیضاء یمن موفق شدند به پیروزی های چشمگیری دست یابند.

به گزارش مشرق، جنوب شرق استان البیضاء یمن در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های سنگینی بوده و نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در عملیات‌های غافلگیرانه موفق شدند ضربات مهلکی را به نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی وارد آورند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در جنوب شرق استان البیضاء دنبال می‌کند در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عملیات نیروهای یمنی در بخش «ذی نائم» در جریان است و نیروهای ائتلاف متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند.

این منبع میدانی از شکسته شدن خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف در بخش «ذی نائم» خبر داد و گفت: نیروهای یمنی در جریان عملیات‌های مستمر موفق شدند مناطق را یکی پس از دیگری از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

وی به کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری‌ها اشاره کرد و افزود: رزمندگان یمنی در مجموع عملیات‌ها در بخش «ذی نائم» حدود ۲۰ منطقه را به کنترل درآوردند و خسارت‌های سنگینی به نیروهای ائتلاف وارد کردند.

این منبع میدانی با بیان اینکه نیروهای یمنی مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را هم به غنیمت گرفتند، گفت: با متواری شدن نیروهای ائتلاف و آزادسازی‌های صورت گرفته، بخش «ذی نائم» در جنوب شرق استان البیضاء به طور کامل پاکسازی شد.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در جریان عملیات‌های مستمر روزهای اخیر موفق شدند مناطق مهم و راهبردی مانند کوه «حلموص» که بر مناطقی از بخش «ذی نائم» اشراف داشت را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مناطق مهمی دیگری از جمله «شبکه صباح، شبکه الدرعیا، روستای الدرعیا، صلواع و…» به کنترل نیروهای یمنی درآمدند و از لوث وجود نیروهای ائتلاف پاکسازی و آزاد شدند.

به گفته منابع میدانی، شماری از تروریست‌های داعش و القاعده در بخش «ذی نائم» حضور داشتند که در جریان درگیری‌ها کشته، زخمی یا از مناطق متواری شدند؛ رزمندگان یمنی با پاکسازی بخش «ذی نائم» خود را به همرزمانشان در بخش «الزاهر» رساندند.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله تلاش می‌کنند با تأمین امنیت مناطق جنوب شرق استان البیضاء و فراری دادن نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به سمت استان «ابین» بر مناطق مرکزی اشراف داشته باشند.

در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد مساحت استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و …» در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله است.

بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب هم که معادل حدود ۱۵ درصد از مساحت کل استان است ازجمله «عقبه القنذع، نعمان، صومعه و الزاهر» در اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی است.

به گزارش مشرق، حدود ۲ درصد از خاک استان البیضاء شمال مناطق شمال غربی ازجمله حومه منطقه «الرداع وقیفه» در اشغال عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است و بازپس گیری این مناطق در اولویت نیروهای یمنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرعباس IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    50 8
    اینجاییم ولی دلمان با در یَمن شماست. یمن برمبنای وعده ی خداوند به مستضعفان پیروز خواهد شد.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    36 4
    خدایا رزمندگان یمنی را یاری کن آل سعود کثیف و متحدین نامردشو نابود کن
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    16 20
    چیزی که مشخصه اینه که قرمز داره کم کم کل نقشه را می پوشونه.
  • AE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    8 7
    باید حملات شبانه و مستمر را در برنامه قرار می دادند که نمی دهند مشرق هم انتقال نمی دهد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
    14 6
    اللهم صل علی محمد و ال محمد والموت للیهود
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    6 6
    خدا کمکشون کنه
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    2 2
    انصار الله باید ضرباتش مستمر باشه تا اعصاب ال یهود خرد بشه بنظر می رسه در جنگ روانی حزب الله باید به انصا رهم کمک کنه و هم اموزش بدهد
  • علیرضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    6 3
    این پیشروی هوایی که مشرق میگه درسته انصار الله جدیدا درغیاب نیروی هوایی ائتلاف موفق شده بیش از ۷۵۰ کیلومتر مربع رو در استان ضالع پاکسازی کنه الان هم توی مدیریت قعطبه ضالع پیشروی کردن و چند تا از شهر ها رو پس گرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس