کد خبر 953437
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی حجت الاسلام حسین انصاریان فیلمی از سخنرانی ایشان با عنوان "نصایحی جالب از شیطان رجیم" را منتشر کرد.

لینک دانلود

نصیحت ابلیس به موسی

ابلیس به موسی گفت: می‌خواهم ده نصیحتت بکنم. گفت: برو من نصیحت تو را نمی‌خواهم. خطاب رسید: ردّش نکن، هفت تا بدرد نخور را گوش نده اما سه تای دیگرش را گوش بده. ابلیس به موسی گفت: هیچ کجا با زن نامحرم تنها نشو، این نصیحت ابلیس است که دارای سه دانش قوی بود آن ضرر نشستن مرد و زن نامحرم را می‌داند، من نمی‌دانم؟ او می‌داند که اگر مرد جوانی با زن نامحرم جوانی مقدماتی فراهم بکنند، چهار تا تلفن به هم بزنند، چهار تا تلگرام برای هم بفرستند بعد یک جای خلوتی قرار بگیرند، او می‌فهمد که زنا قطعی است، من نمی‌فهمم؟

نصیحت دیگر ابلیس به موسی این بود: در هیچ برنامه‌ای از برنامه‌های این کره زمین که پیش می‌آید عصبانی نشو، جای عصبانی شدن ندارد. نصیحت دیگر این‌که در داوری بین مردم خدا را فراموش نکن که نکند به ناحق داوری کنی. اگر کارمند دادگستری شدی، دادیار و قاضی و دادستان و این حرف‌ها شدی، آنجا زور من ضدّ تو خیلی زیاد خواهد بود، مواظب من باش سرت را کلاه نگذارم، علف اسکناس نشانت ندهند که حکم را به نفع ظالم امضا کنی و مهر کنی و به ضد مظلوم؛ یعنی حیوان صفت نشو که با علف اسکناس جفتک بیندازی در حکم دادن، مواظب باش.

آن هفت تا دیگر را موسی نگذاشت بگوید، خدا فرموده بود گوش نده، نمی‌خواهد بگوید. ابلیس یک پیشنهاد به موسی کرد و گفت: خیلی با خدا رفیق هستی موسی، در تمام انبیائش فقط با تو بی‌واسطه حرف می‌زند، کلیم الله هستی، ما سه تا نصیحتت کردیم و حق به گردنت پیدا کردیم، از خدا بخواه من را بیامرزد و به من رحم کند. موسی به پروردگار گفت و خداوند فرمود: به او بگو بلند شو برو به قبر آدم آدرسش هم معلوم است سجده کن، من همه گذشته‌ات را می‌بخشم. بلند شد گفت: موسی به خدا بگو من به زنده بودنش سجده نکردم حالا به قبرش سجده کنم؟ نمی‌خواهم.

این‌طور نباشم که اگر خدا بگوید با برادرت، با زنت، با پدرت، با مادرت، با عروست، با دامادت آشتی کن، من نکنم؛ دنیا جای این حرف‌ها نیست، اگر بخواهم غصه بخورم خدا جایش را برایم روشن کرده که از عمر گذشته‌ام غصه بخورم و مواظب باشم آینده عمرم ضایع نشود.

به برادرش گفت: به کار برادرانمان که من را انداختند در چاه اصلاً غصه‌دار نباشی، دست روی دست نزنی، در خودت حمله به برادرها نکنی. عجب بی‌رحم‌هایی، عجب آدم‌های بدی، این را خدا نمی‌پسندد چون همه بدی‌های برادرهایمان قابل آمرزش است، قابل رحمت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    21 0
    صلوات
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
    5 0
    موسی کلیم الله بود وبی واسطه باخداوند سخن میگفت.ولی ظرفیت حضرت خضررونداشت.داستان خضروموسی درقرآن معروف است.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    4 0
    قربون خدا برم فقط دنبال بهانه هس ببخشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس