طرابلس (7).jpg

درگیری های سنگین در حومه شهر طرابلس میان نیروهای ژنرال حفتر و دولت وفاق ملی همچنان ادامه دارد و تاکنون صدها تن کشته و زخمی شده اند.

سرویس جهان مشرق؛ نیروهای ژنرال خلیفه حفتر (دولت مستقر در شرق لیبی) از پانزدهم فروردین ماه امسال با پشتیبانی دولت آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و رژیم‌های عربستان، امارات و مصر، عملیاتی را برای تصرف شهر طرابلس، پایتخت لیبی آغاز کردند.

نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر در جریان درگیری‌های ۱۹ روز گذشته در حومه شهر طرابلس تلاش کردند نیروهای دولت وفاق ملی (دولت مستقر در غرب لیبی، تحت حمایت ترکیه، قطر و به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) را عقب برانند و وارد پایتخت شوند اما تاکنون ناکام مانده‌اند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به آخرین تحولات میدانی در حومه غربی شهر طرابلس اشاره کرد و افزود: نیروهای دولت وفاق ملی پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند مواضع را در مناطق تازه بازپس گرفته شده «میدان ۲۷، الحشان و المعموره» تثبیت کنند.

این منبع میدانی از وقوع درگیری‌های سنگین در حومه جنوب غرب شهر طرابلس در ۳ روز گذشته خبر داد و گفت: درگیری‌ها در حومه شمالی منطقه «الهیره» ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین درگیری‌ها در نزدیکی ایستگاه برق در حدفاصل مناطق «الهیره و العزیزیه» در جریان است، افزود: نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر درصدد هستند مناطق را در این محور دوباره از کنترل نیروهای وفاق ملی خارج کنند و به تصرف دربیاورند.

عکس آرشیوی

از حومه جنوبی شهر طرابلس خبر می‌رسد، درگیری‌ها در محور غربی و شمال غربی مناطق «کوبری الزهرا و التوغار» متوقف نشده و نیروهای دولت وفاق ملی در محور «السوانی» برتری میدانی دارند و بخش‌های زیادی از منطقه را بازپس گرفته‌اند.

براساس اخبار به دست آمده، در حومه پایگاه «الیرموک» نیز درگیری‌ها به شدت در جریان است و منطقه میان طرفین دست به دست می‌شود؛ در محور جنوبی منطقه «عین زاره» نیز درگیری‌ها در حومه جنوب زندان و پایگاه گردان ۴۲ ادامه دارد.

به گزارش مشرق، در حومه جنوب شرق شهر طرابلس نیز درگیری‌ها در محور «وادی الربیع» میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر ادامه دارد و تغییر خاص میدانی به وجود نیامده است.

به گفته منابع میدانی، با افزایش درگیری‌ها در حومه پایتخت لیبی و مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی، ژنرال حفتر چند گروه از نیروهای تازه نفس را به خطوط مقدم نبرد اعزام کرده است تا موازنه قدرت را به سود خود تغییر دهد.

طولانی شدن درگیری‌ها در حومه شهر طرابلس هم باعث شده رژیم مصر تجهیزات نظامی جدیدتری را در اختیار نیروهای ژنرال حفتر قرار دهد تا پیشروی‌ها به سمت مرکز پایتخت سرعت گیرد و کار برای نیروهای دولت وفاق ملی سخت‌تر شود.

در جریان درگیری‌های ۱۹ روز گذشته در حومه شهر طرابلس حدود ۲۳۰ تن از نیروهای دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر کشته شده‌اند و حدود هزار و ۱۰۰ تن دیگر از نیروهای طرفین زخمی شده‌اند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی از دو طرف دیده می‌شود.

عکس آرشیوی

در حال حاضر، فاصله نیروهای ژنرال حفتر از محور شرقی با مرکز شهر طرابلس حدود ۳۴ کیلومتر است؛ در محور جنوبی (پایگاه الیرموک) فاصله نیروهای حفتر با مرکز پایتخت به حدود ۶ کیلومتر رسیده است.

به گزارش مشرق، نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر از محور جنوب شرقی نیز در ۲۴ کیلومتری پایتخت هستند و از مناطق «الزهرا، السوانی و الهیره» در محور جنوب غرب به ترتیب حدود ۲۱، ۱۵ و ۳۹ کیلومتر با پایتخت فاصله دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    1 4
    لیبی هم شد مستعمره بن سلمان
  • AE ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    1 10
    بابا من میخوام برم در کنار نیروهای ژنرال حفتر بجنگم چجوری باید برم لیبی؟؟؟
    • احمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
      5 5
      همین که دلت با آنهاست جزایش را می بری مانند متوکل که پس از واقعه کربلا متولد شد اما چون 17 بار مرقد مولایمان حسین (ع) راویران کرددراعمال یزیدیان شریک است پس تو هم چه بخواهی چه نخواهی جزء جیره خواران ترامپ ونتانیاهو وبن سلمان هستی نگران نباش !!!
    • حسین ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
      0 0
      فکر کنم اشتباه گفتی حاجی ژنرال حفتر شخیصت بده هست
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    0 0
    ایران و اسلام طرف وفاق ملی هست یا اینکه فرقی نمیکنه مثلا تو یمن انصارالاه مجاهدین در راه خدا هستند لیبی چه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس