نفت نمایه

تا دو هفته دیگر آمریکا باید تصمیم بگیرد یا به تحریم‌های نفتی ایران شدت ببخشد یا معافیت‌های اعطایی به خریداران نفت ایران را تمدید کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

روزنامه فایننشال تایمز ضمن انتشار تحلیل فوق می‌نویسد: هفته گذشته که قیمت نفت به ۷۲ دلار به ازای هر بشکه رسید یعنی بالاترین رقم در سال جاری که احیای سی درصدی نسبت به دسامبر گذشته را نشان می‌دهد. علاوه بر افزایش بهای نفت، ساختار بازار نفت نیز حکایت از این دارد که عرضه نفت خام جهانی تحت فشار است.

بیشتر بخوانید:

تناقض سیاست ترامپ درباره ایران با واقعیت‌های بازار نفت


معامله‌گران بازار نفت اکنون آمادگی دارند برای تحویل فوری مبلغ دو دلار اضافه به ازای هر بشکه در مقایسه با قراردادهای بلندمدت بپردازند که نشان می‌دهد پالایشگران در یافتن نفت خام خود با دردسر مواجه شده‌اند. با انتظار کاهش بیشتر عرضه نفت خام از ونزوئلا و تجدید درگیری‌ها در لیبی، به نظر نمی‌رسد زمان خوبی باشد که آمریکا نفت بیشتری را از بازار حذف کند.


اطلاعات مربوط به رهگیری نفتکش‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره نشان می‌دهد که در ماه مارس صادرات ایران متشکل از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۵۰۰ هزار بشکه میعانات به ۱/۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. اگرچه این میزان با اوج تولید نفت ایران فاصله دارد، اما به میزان صادرات نفت ایران پیش از اعلام تحریم‌ها نزدیک است. سایر اطلاعات رقم کمتری در افزایش صادرات ایران را نشان می‌دهند، اما همگی از افزایش آن نسبت به آغاز سال حکایت دارند.


این امر فشار بیشتری بر دولت ترامپ وارد می‌آورد که علیرغم تمایل به کاهش بهای نفت، واکنش نشان بدهد. یک گزینه می‌تواند این باشد که متحدان آمریکا مانند ژاپن و کره جنوبی با کاهش میزان واردات از ایران، به خرید نفت از این کشور ادامه بدهند. همچنین احتمال دارد واشنگتن دست به دامان عربستان شود تا بر تولید خود بیفزاید، اما موفقیت این راهبرد محل تردید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    0 5
    اتفاقاً بذارین آمریکا نفت ایران رو تحریم کنه. قبل از تحریم ها نفت رو بشکه ای 35 دلار می فروختیم حالا به فرض اینکه صادرات نفت ما نصف هم شده باشه از قبل تحریم نفت ایران شده نزدیک 70 دلار. تازه بحران ونزوئلا هم که هست احتمالاً به زودی به 80 دلار هم برسه. وقتی نفت شد 100 دلار اون وقت با یک سوم فروش نفت همون درآمد قبلی رو داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس