کد خبر 952025
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
فیصل المقداد

معاون وزیر خارجه سوریه سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور و دیدارهای مهم با رئیس جمهوری و دیگر مقامات سوری را بسیار مهم و نشانه هم سویی دو کشور دانست.

به گزارش مشرق، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه درباره نتایج سفر یک روز دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به سوریه تاکید کرد این سفر بسیار موفقیت آمیز و مفید بود و دیدارهای مهمی میان آقای دکتر ظریف و رئیس جمهور بشار اسد، وزیر خارجه و همچنین رئیس مجلس نمایندگان سوریه انجام شد که این دیدارها بیانگر همسویی و تطابق دیدگاه‌های دو طرف درباره تحولات منطقه به ویژه در خصوص یکپارچه کردن مواضع دو کشور در برابر چالش‌هایی که دولت آمریکا با تصمیمات احمقانه و نسنجیده خود در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن نام آن در فهرست تروریستی و همچنین حمایت از اسرائیل برای الحاق جولان اشغالی و قدس اشغالی است.

بیشتر بخوانید:

ولیدمعلم: همواره در حال هماهنگی با ایران هستیم

همچنین در این دیدارها، گفت‌وگوهایی درباره اجلاس آتی روند آستانه در شهر نوسلطان درباره هماهنگی و همکاری تنگاتنگ برای تکمیل دستاوردهیای که محقق کردیم، انجام شد.

وی درباره آخرین وضعیت ادلب و سرنوشت گروه‌های تروریستی تکفیری در آن تصریح کرد ما مخالف حضور تروریست‌ها در هر نقطه از خاک سوریه هستیم و ادلب هم از این قاعده مستثنی نیست و حضور تروریست‌ها را در آن تحمل نخواهیم کرد.

المقداد درباره آخرین وضعیت امنیتی سوریه گفت مبارزه سوریه با تروریسم تا نابودی نهایی آن متوقف نخواهد شد و این یکی از نکات اساسی در هماهنگی میان سوریه و جمهوری اسلامی ایران است.

خاطر نشان می‌شود دکتر ظریف در سفر یک روزه به سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری، عماد خمیس نخست وزیر و ولید المعلم همتای خود دیدار کرد که طی آن روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و نیز آخرین تحولات سوریه و مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزیر خارجه کشورمان پس از پایان گفت‌وگوها در دمشق راهی آنکارا شد و به دیدار مقامات بلندپایه ترکیه رفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس