کد خبر 952008
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
صباغیان

عضو کمیسیون شوراها گفت: می‌توان با انتقال برخی وزارتخانه‌ها از پایتخت، بخشی از مشکلات و معضلات تهران را کاهش داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا صباغیان عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح انتقال برخی از وزارتخانه‌ها به خارج از پایتخت، گفت: متاسفانه ۲ فوریت این طرح در جلسه علنی رأی نیاورد و طرح مذکور به شکل عادی به کمیسیون شوراها ارجاع شد.

وی در توضیح علت مخالفت نمایندگان با ۲ فوریت طرح مذکور، اظهار داشت: مخالفان معتقد بودند که این طرح دارای بار مالی بوده و انتقال وزارتخانه‌ها بار مالی برای دولت دارد؛ اما به نظر بنده هیچ بار مالی نداشته و با فروش ساختمان هر یک از وزارتخانه‌ها در تهران می‌توان چند ساختمان در خارج از تهران خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر جهانگیری درباره انتقال پایتخت

عضو کمیسیون شوراهای مجلس درپاسخ به این پرسش که طبق این طرح کدام وزارتخانه‌ها به خارج از تهران منتقل می شود، گفت: بنده طبق این طرح، پیشنهاد انتقال را مطرح کرده‌ام و درباره اینکه کدام وزارتخانه‌ها و ادارات از تهران منتقل شود باید در کمیسیون شوراها و با کارشناسان حوزه بحث و تبادل نظر و درباره آن تصمیم‌گیری کرد.

صباغیان با تاکید بر اینکه تهران دارای مشکلات بسیاری از جمله آلودگی هوا، ترافیک، آسیب‌های اجتماعی و توسعه بی‌رویه و نامتوازن است، ادامه داد: اگر تهران دچار اتفاقاتی مانند سیل و زلزله شود هزینه‌های جبران آن بسیار بالا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه می‌توان مانند کشور قزاقستان شهری انتخاب و پایتخت اداری کشور را به آنجا منتقل کرد، تصریح کرد: راه حل دیگر این است که برخی از وزارتخانه‌ها و ادارات به استان‌های دیگر منتقل شود و یا فعلاً برخی وزارتخانه‌ها به استان‌های نزدیک تهران انتقال یابند.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: انتقال برخی از وزارتخانه‌ها و ادارات از پایتخت می‌تواند باعث ایجاد اشتغال در استان‌های دیگر شده و می‌تواند جمعیت تهران را کاهش دهد، ولی نباید به گونه‌ای باشد که شرکتی را از تهران خارج و در مرکز استانی مستقر کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    1 1
    اینهمه حرف، دریغ از یک ذره عمل شما نمی توانید انتقال پایتخت کنید چون که منافع تان در شهر تهران زیاد است والسلام
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
    0 0
    شوخی می فرمایید حضرات می توانند دل از تهران بکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس