کد خبر 951680
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
هجوم چند صد میلیونی ملخ های پرنده عربستانی به ایران

دسته‌های چند صد میلیونی ملخ های پرنده با پرواز از شبه جزیره عربستان به جنوب ایران به ویژه به استان هرمزگان آمده اند؛ مسئولان سازمان حفظ نباتات در تلاش‌اند تا از ورود آنها به اراضی و باغات کشاورزان خودداری کنند .

به گزارش مشرق، ملخ‌های پرنده با پرواز از شبه جزیره عربستان به جنوب ایران به ویژه به استان هرمزگان آمدهاند؛ مسئولان سازمان حفظ نباتات در تلاش اند تا از ورود آنها به ارضای و باغات کشاورزان خودداری کنند اما بر اساس گزارش‌های به دست آمده این ملخ‌ها در برخی از مناطق مانند استان فارس به مزارع کشاورزان نیزحمله ور شده اند.
بیشتر بخوانید:

بارش شدید باران در هفته‌های گذشته در مناطق مختلف کشورمان جاذبه ایران را برای حضور این موجودات افزایش داده است؛ گله‌های چند صد میلیونی ملخ با ورود به اراضی کشاورزان محصولات تولیدی آنها را نابود می‌کنند.

این ملخ‌ها با پرواز از شبه جزیره عربستان به ایران آمده اند. بر اساس اعلام مسئولان سازمان حفظ نباتات این ملخ‌های پرنده روزانه، ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر مسافت طی می‌کنند که در صورت وزش باد موافق این رقم به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر طی مسافت در روز نیز می‌رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Kمحسن IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    15 4
    استفاده از فرصت اين ملحها را ميتران هم به مصرف خوراك طيور وهم خشكيده و كنسرت به كشورهاي جنوب خليج فرس صادر كرد اما كو استفاده كننده از فرصت اللهي
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      0 4
      نژاد پرستی ممنوع. حتی در مقابل دشمن.
    • دیدگا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
      0 0
      منظورت از نژاد پرستی چیه؟ خیلی از مردم دنیا از ملخ تغذیه میکنن؟ تازه ملخ که خوبه! خیلی چیزهای دیگه در دنیا خورده میشه که حتی به فکر ما هم خطور نمیکنه! همین نگاه رو دیگر کشورها در مورد بعضی غذاهای ما دارن! مثلا خوردن کله و پاچه گوسفند با اون شیوه طبخ برای خیلی از مردم دنیا عجیب و چندش آور میاد!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    10 0
    نمی خواهید بپذیرید این همه زلزله و سیل و حالا ملخ عذاب خدا است برای تادیب مردمی که اصرار بر شکستن عهد الهی و حرمت دین دارند. سوره اعراف آیه 133 . پس ما طوفان و ملخ و کنه و قورباغه ها و خون را به صورت نشانه هایی جدا جدا بر آنها فرستادیم ، باز هم تکبر و سرکشی ورزیدند و گروهی گنهکار بودند.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    3 2
    اگه سازمان حفظ نباتات نتونه بصورت موثر با اینا مقابله کنه باید از ارتش و سپاه برای مقابله سخت با بمب های آتش زا کمک گرفته بشه نباید اجازه داد باغات و مزارع با این جانوران نابود بشه
  • GR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    3 0
    یعنی با امواج اولتراسوند نمیشه برشون گردانید؟
  • سلام بر بندگان خدا IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    0 0
    چه زود فراموش کردند که خدایی وجود دارد این جن و انس ها. یه وقت فکر نکنید که ابن حوادث نشانه چیزی است. فقط به فکر شکم و بمب و ... پوشاندن امر خدا باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس