کد خبر 951643
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
برق

واردات ۱۳ میلیارد دلاری کالاهای اساسی با ما به التفاوت ریالی ۵۰ هزار میلیارد تومانی رو به رو بوده است.

به گزارش مشرق، بررسی‌ها نشان می‌دهد، واردات ۱۳.۲ میلیارد دلاری کالاهای اساسی و دارو در سال قبل حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان همراه بوده است.

بر اساس گزارش یارانه‌های آشکار و پنهان در نظام یارانه‌ای ایران، با احتساب نرخ ارز ۸۰۰۰ تومانی برای سامانه نیما از واردات ۱۰.۵ میلیارد دلار کالاهای اساسی و ۲.۷ میلیارد دلاری دارو بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات سهم دهک‌ها از یارانه‌

دولت در سال ۹۸ چقدر یارانه پرداخت می‌کند؟

بر این اساس برای گاز طبیعی با احتساب مصرف ۲۰۹ میلیارد متر مکعب در سال ۷۲ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و برای برق با مصرف سالیانه ۲۷۰ میلیارد کیلو وات ساعت ۳هزار میلیارد تومان یارانه تخصیص یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    دولت باید راه حل هایی برای بودجه و هزینه خود پیدا کند چپاول و خوردن پول مردم و به نا حق از مردم گرفتن نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه به اذن خدا هر سال بدتر و فاجعه بار تر خواهد شد اقتصاد کشور مگر دست از سر پول مردم بردارید و خودتان را اندکی به زحمت بیندازید و به جای توزیع گاز رایگان به ترکیه و قطر به مردم خودتان رایگان توزیع کنید.
  • هالو IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 1
    خوب که چی؟
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    جیب ما را نزنید یارانه پیش کش تون
  • تینا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    یارانه کجا بود ما آب تسویه نداریم آب ریخت وری یعنی لول کشی شور است آب شیرین می خریم اما هنگام بالا رفتن نرخ آب پول آب تسویه می پردازیم سال چندین بار هم مثل قبض های دیگران گران می شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس