کد خبر 951124
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
ترامپ

سفیر جدید فرانسه در تهران دیروز رونوشت استوارنامه خود را به دکتر ظریف تقدیم کرد اما ساعتی نگذشته بود که به خاطر اظهارات سفیر فرانسه در واشنگتن به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائلس سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

سفیر جدید فرانسه در تهران دیروز رونوشت استوارنامه خود را به دکتر ظریف تقدیم کرد اما ساعتی نگذشته بود که به خاطر اظهارات سفیر فرانسه در واشنگتن به وزارت خارجه احضار شد. این دیپلمات فرانسوی برخلاف متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مدعی شده بود ایران پس از برجام هم امکان غنی‌سازی نخواهد داشت!

جالب و تاسف بار اینکه آقای ظریف هنگام دریافت استوارنامه «فیلیپ تیه بو» از آمادگی ایران برای گفتگو و همکاری با مقامات فرانسوی برای حل مشکلات منطقه سخن گفته بود. اما فرانسه خود بخشی از این مشکلات است و نه راه حل آن. اظهارات آقای ظریف در حالی بود که چند روز قبل، ژان ایو لودریانوزیر خارجه فرانسه با وقاحت گفته بود "ما در اروپا، قبل از آمریکا و از سال ۲۰۱۰، سپاه پاسداران ایران را به دلیل اعمال تروریستی و حمایت‌هایشان از برنامه موشک‌های بالستیک ایران تحریم کرده‌ایم".

بیشتر بخوانید:

شلیک به امدادگر؛ بازخوانی دو کارنامه متفاوت

داری اشتباه می‌زنی!

متهم کردن سپاه به تروریسم در حالی است که رژیم فرانسه بالغ بر ۳۰ سال است سران گروهک تروریستی منافقین را پناه داده و این گروه جنایتکار هر سال چند نوبت در فرانسه نشست و میتینگ برگزار می‌کنند. پاریس با این حال، میزبان کمیته FATF برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و جرائم سازمان یافته هم هست!

از سوی دیگر در همین حال کاخ الیزه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای مداخله جویانه اعلام کرد، امانوئل مکرون در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ایران، خواستار آزادی نسرین ستوده [از عناصر همکار با محافل ضد انقلاب خارجی] شده است. فرانسه پیش از این به نسرین ستوده تابعیت داده و ماکرون، وی را عضوی کمیته مشورتی «گروه ۷» کرده بود.

اما متاسفانه آقای روحانی تا همین اواخر به اظهارات مقات فرانسوی اعتماد داشت. او ۱۴ بهمن ۹۴ هم پس از سفر به پاریس گفته بود "آقای اولاند رئیس‌جمهور فرانسه گفت یکی از اهداف ما برای کار با ایران، ایجاد اشتغال برای جوانان ایران است".

آقای روحانی چند هفته قبل هم در رشت گفت «رییس جمهور فرانسه به ن گفت که در سال ۹۱ ما پنج کشور تصمیم به جنگ با ایران گرفته بودیم اما وقتی شما رییس جمهور شدید، دیدیم شرایط عوض شده، ما هم دست نگه داشتیم تا ببینیم شرایط جدید چه می‌شود.». بله شرایط عوض شد اما به کدام سمت؟ جز به سمت وقاحت افزونتر و طلبکاری بیشتر غرب؟

ما نه از خباثت ماکرون و اولاند و ترامپ و اوباما، که از سهل اندیشی و عبرت نگرفتن برخی مدیران خودمان ضربه می خوریم؛ که یادشان می رود تروریست های لانه کرده در پاریس، رئیس جمهور و نخست وزیر ما (شهیدان رجایی و باهنر) را در آتش جنایت تروریستی سوزاندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    17 0
    حرف نزدن این آقایان منافع برای کشور و ملت است ...
  • LB ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    15 0
    تا فرانسه بلایی سر روحانی نیاره باورش نمیشه که مادر تروریسم کیه
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    4 0
    از حرفی که آقای دوباند زده به روشنی میتوان نفوذیها را شناخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس