بودجه نمایه

بررسی گزارش عملکرد بودجه در سال ۹۷ نشان می‌دهد حدود ۵۱ میلیارد تومان اعتبار بابت ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های کشور به شرکتهای آب منطقه‌ای پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، در هفته‌های اخیر بحث با وقوع سیلهای بی سابقه یکی از ابهامات جدی برخی نمایندگان مجلس در خصوص دلایل وقوع این دست حوادث، بحث ساماندهی رودخانه‌های سراسر کشور بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در قانون بودجه اعتبارات مجزایی برای ساماندهی بستر و حریم رودخانه‌ها لحاظ شده است. همچنین سال قبل حدود ۵۰ میلیارد تومان بابت طرح مذکور (لایروبی رودخانه‌ها) اعتبار تخصیص یافته است.

نحوه توزیع اعتبارات طرح ملی "مطالعه و اجرای ساماندهی، تعیین حدبستر و حریم رودخانه ها در حوضه‌های آبریز کشور" به شماره طبقه‌بندی ۱۳۰۷۰۰۵۰۰۶ درسال ۹۷ به تفکیک شرکت‌های آب منطقه‌ای در جدول زیر ذکر شده است.

سوال جدی که در اینجا وجود دارد این است که با وجود تخصیص اعتبار مذکور (و پرداخت از سوی خزانه داری کل کشور) نحوه هزینه کرد این منابع به چه نحوی بوده است؟ همچنین در استانهایی که اخیراً درگیر سیل بوده‌اند بایستی نقش این اعتبارت در کاهش اثرات و تخریبها شفاف شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    6 0
    برای لایروبی در وسعت ایران 50 میلیارد بودجه شوخی است.
    • احمد IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
      0 0
      به خصوص اگر بیشترس صرف جلسه و مطالعات و موز و نارنگی و شیرینی بشه. بیشتر از اینا صرف احیای دریاچه ارومیه شد. اخرش برکت خدا توی چند روز چند هزار برابر کار چند سال این جماعت جلسه باز رو انجام داد. حالا هی بگن کدخدا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس