کد خبر 950957
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
جینین هنیس پلاسخارت

«جینین هنیس پلاسخارت »نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق صبح فردا (دوشنبه) با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش مشرق، «جینین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق صبح فردا (دوشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با محمدجواد ظریف وزیر خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات عراق با وی گفت‌وگو می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ظریف: ایران نهاد متناظر اینستکس را ایجاد کرده است

احضار سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت خارجه

وی دی ماه ۱۳۹۷ نیز با «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در محل سفارت کشورمان دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

«هنیس پلاسخارت» در این دیدار با بیان اینکه از روابط عمیق دو ملت و کشور همسایه ایران و عراق با یکدیگر، کاملاً آگاه است، عنوان کرد که به منظور انجام بهتر وظایف محوله به خود از سوی سازمان ملل، علاقمند است در اولین فرصت ممکن دیداری از تهران داشته باشد.

پلاسخارت بهمن ۱۳۹۷ به دیدار آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق رفته بود.

پلاسخارت وزیر دفاع پیشین هلند از اول نوامبر ۲۰۱۸ در این سمت مشغول به فعالیت است. او جایگزین «یان کوبیش» شده است که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ عهده‌دار این سمت بود.

«یان کوبیش» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق مهر ماه ۱۳۹۷ در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره آخرین تحولات عراق گفت‌وگو کرده بود.

کوبیش که اصالتاً اهل اسلواکی بود، هشتم بهمن ۱۳۹۶ نیز به تهران سفر و با ظریف دیدار کرده بود.

پلاسخارت دومین نماینده هلند است که در این سمت (نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق) فعالیت می‌کند. پیش از او «آدریانوس ملکرت» از کشور هلند از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ این سمت را برعهده داشت.

پلاسخارت طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به عنوان وزیر دفاع هلند به فعالیت مشغول بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس