کد خبر 950375
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
عمر البشیر

رسانه‌ای سعودی مدعی شد که ارتش سودان بر خلاف توافق با رئیس جمهور برکنار شده این کشور عمل کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌ای سعودی به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد که ارتش سودان بیانیه مورد اتفاق با عمر البشیر»، رئیس جمهور برکنار شده این کشور را تغییر داده و خلاف توافق عمل کرده است.

وب‌سایت خبری «الخلیج الجدید» جمعه (۲۳ فروردین) به نقل از این منابع آخرین لحظات عمر البشیر در حکومت سودان را این گونه توصیف می‌کند که رئیس جمهوری سودان در مقر اقامت خود ساعت ۱۱ شب چهارشنبه شب با فرماندهان نیروهای مسلح، امنیت و استخبارات واکنش سریع و پلیس سودان دیدار می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که «کناره‌گیری او از قدرت برای نجات کشور ضروری است».

این وب‌سایت خبری سعودی به نقل از منابع آگاه خود نوشت که عمر البشیر در این نشست با فرماندهان نظامی زیاد جر و بحث نکرد و موافقت کرد که کناره‌گیری کند و در پایان جلسه گفت: «علی برکت‌الله».

بر اساس این گزارش، بنابر این توافق، قرار بود که ارتش در بیانیه اول که ساعت هفت صبح باید قرائت می‌شود، استعفای البشیر و انتقال قدرت به شورای نظامی انتقالی را اعلام کند. ولی تاخیر قرائت بیانیه از موعد اعلام شده تا ساعت یک و نیم ظهر نشان داد که موارد بسیاری است که باید قبل از اعلام وضعیت جدید، آن‌ها را فیصله داد.

به گفته منابع الخلیج الجدید، گروه‌های معترض به خود شخص «عوض بن عوف»، وزیر دفاع سودان داشتند و نیروهای سیاسی مخالف به ویژه حزب ملی امت سودان به رهبری «صادق المهدی» و نیروهای ندای سودان اصرار داشتند که با آن‌ها باید در خصوص الزامات دوره انتقالی مشورت شود.

ارتش سودان دیروز در بیانیه که از سوی وزیر دفاع قرائت شد، اعلام کرد که نظام عمر البشیر «ریشه کن» شده و شورای نظامی انتقالی جهت مرحله انتقالی تشکیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دیدگا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    1 0
    فکر کنم این یه اسم رمز خاص باشه: علی برکت الله !
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    5 0
    خیلی جالب است که موقع کناره گیری گفته علی برکت الله و ...
  • بیطرف IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    2 0
    اگر می خواست بره کنار پس چرا تا آخرین لحظه دست از کشتار مردم بر نداشت
  • بیطرف IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    2 0
    اگر می خواست بره کنار پس چرا تا آخرین لحظه دست از کشتار مردم بر نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس