امیر حیدری

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آمریکایی‌ها با اقدام خود علیه سپاه، خودزنی کردند، اظهار داشت: آن‌ها با این کار، امنیت نیروهای خودشان در اقصی‌نقاط عالم مخصوصاً نیروهای سنتکام را از بین بردند.

به گزارش مشرق، امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز (۲۳ فروردین) تهران به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، عزت و اقتدار دیروز، امروز و آینده کشور را رهین بصیرت امام‌خمینی (ره) دانست و گفت: مصداق بارز بصیرت امام راحل، نامگذاری ۲۹ فرودین به‌عنوان روز ارتش است.

وی با اشاره به حمایت بی‌شائبه امام‌خمینی (ره) از ارتش گفت: امام راحل با حمایت از فرزندان ارتشی موجباتی را فراهم آوردند که ارتشی انقلابی و ولایی دربستر انقلاب متولد شود. این بصیرت الهی را باید برای همیشه تاریخ گرامی داشت.

امیر حیدری درباره عملکرد ارتش به آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» اشاره کرد و گفت: دقیقاً عملکرد ارتش ولایی و انقلابی جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف تاریخ کشور بخصوص در سه مقطع تاریخی قبل از دفاع مقدس، حین و بعد از دفاع مقدس تا امروز، مصداق این آیه شریفه بوده است.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که رسول گرامی اسلام برای همیشه نماد مجسم صراط مستقیم است و هر کس پشت سر رسول خدا قرار گرفت به رستگاری نائل آمد. امروز رسول گرامی اسلام در بین ما نیست اما مکتب رسول خدا و قرآن او دربین ما وجود دارد و نمونه مجسم و نماد مجسم رسول خدا که به عنوان جانشین او در بین ما حضور دارد، وجود مبارک ولایت فقیه است.

امیر حیدری با بیان اینکه ارتش در رکاب جانشین رسول خدا عملکرد ویژه‌ای داشته است، اظهار داشت: مأموریت ارتش در قبل از دفاع مقدس، تثبیت امنیت بود؛ یعنی مأموریت مصرحه‌ای که امام امت به ارتش ابلاغ کرد. ارتش ولایتمدارانه پای کار آمد و در اقصی‌نقاط بحران‌خیز کشور حضور یافت و امنیت را تا دفاع مقدس تثبیت کرد.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس، ارتش با رسته‌ها و تخصص‌های مختلف توانست در کنار همرزمان عزیز سپاه، بسیج، نیروی مردمی و انتظامی در مجموع، پیروزی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بزند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، «رحماء بینهم» را فصل بعدی فعالیت ارتش پس از دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: بعد از جنگ به‌علّت حضور منافقین در عراق و شرارت‌های آنها و نیز ضرورت پاکسازی مناطق از مین، اقتضا می‌کرد ارتش در مرزها باقی بماند و این حضور استمرار دارد تا هم در دهان منافقین بکوبد و هم اراضی را پاکسازی کند تا شعله‌های نفت برافروخته شود و اراضی برای کشاورزان امن شود و مهاجرین دوباره به منطقه برگردند.

بیشتر بخوانید:

روسیه: سیاست آمریکا در رویارویی با ایران کوته‌بینی است / بدون مشارکت ایران تامین امنیت منطقه امکان ندارد

جلیلی: آمریکایی‌ها از ملت ما عصبانی هستند

نامه هشدار آمیز ظریف به دبیر کل سازمان ملل

هفت دلیل شورای آتلانتیک برای اشتباه‌بودن اقدام ترامپ / سپاه در زندگی مردم ایران شریک شده است

وی، تولید امنیت در کنار سایر رزمندگان اسلام را کارکرد ویژه ارتش بعد از دفاع مقدس دانست و درباره پرورش جوانان متعهد به عنوان یکی دیگر از اقدامات ارتش گفت: در سال قریب به ۲۰۰ هزار سرباز و چهره جوان را در پادگان‌ها می‌پذیریم و طبق فرامین امام و مقام معظّم رهبری، باید از آن‌ها جوانانی مستعد، امیدوار به آینده و حافظ ارزش‌ها بسازیم و به جامعه تزریق کنیم.

امیر حیدری با اشاره به تحقق شعار «ارتش فدای ملّت» گفت: آنجا که بحران و حوادث غیرمترقبه‌ای پیش می‌آید، چشم مردم به نیروهای مسلّح است و اولین صدایی که مردم زیر آورمانده‌ زلزله کرمانشاه شنیدند، صدای بالگردهای ارتش بود و تا نیمه روز اول قریب به ۱۹۶۰ نفر را به نقاط بیمارستانی منتقل کردند.

وی با اشاره به وقوع سیل در چند استان کشور گفت: تمام توان ارتش در کنار سپاه، بسیج و آحاد مردم در گلستان و خوزستان و لرستان و کرمانشاه گسیل داده شده که بخشی از آلام مردم را تسکین دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش بخش عظیمی از اقتدار دفاعی کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: یکی از عرصه‌های اقتدارآفرین ارتش، به منصه ظهور رساندن یکی از فرامین رهبر معظّم انقلاب است یعنی خودکفایی و روی پای خود ایستادن. امروز در ارتش و نیروی زمینی در ۲۳ رسته دفاعی در تمام تجهیزاتی که نیاز داریم فناوری آن را به دست آورده‌ایم و هیچ احتیاجی به حضور بیگانه نداریم.

امیر حیدری با بیان اینکه امنیت کشور با هم‌افزایی نیروهای مسلّح از جمله ارتش و سپاه پاسداران ایجاد شده است، تصریح کرد: دشمن از این موضوع عصبانی است و دست به هر ترفندی می‌زند که اختلافی ایجاد کند و پایه‌های نظامی ما را سست کند، ولی زهی خیال باطل.

وی افزود: آمریکا، اسرائیل و ائتلاف عربی و عبری که تصمیم گرفتید سپاه پاسداران ما را جزء گروه‌های تروریستی قرار بدهید، بدانید که خیلی حماقت کردید. دست ارتش در دست سپاه و ولی معظّم فقیه و مردم است و دست خدا هم بالای همه دست‌ها است.

امیر حیدری با بیان اینکه آمریکایی‌ها با این اقدام، خودزنی کردند، اظهار داشت: آن‌ها با این کار، امنیت نیروهای خودشان در اقصی‌نقاط عالم مخصوصاً نیروهای سنتکام را برای همیشه از بین بردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به الصاق ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا گفت: آمریکا و اسرائیل بدانند ارتفاعات جولان، بخشی از اراضی مقاومت است و آن روز دور نیست که رزمندگان مقاومت به بالای ارتفاعات جولان صعود خواهند کرد و نیروهای دشمن را از آنجا به قعر جهنم می‌فرستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    حمایت از مقاومت و حماس و حزب‌الله لبنان و دشمنی با اسرائیل را مردم با جان و دل انجام میدهند
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    14 59
    انشالله پیروزی نزدیک است
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      ان شاءالله اصله
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    4 1
    ببینیم و تعریف کنیم
  • DE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    5 9
    دمار از روزگارتان در می آورد
  • ناشناس IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    3 10
    ارتش که لباس سپاه رو پوشید اتفاق بزرگی رقم خورد
  • NL ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    2 2
    زنده بادسپاه وارتش جان برکف ما..زنده بادایران وایرانی
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    6 9
    بهترین اینه که سپاه توی ارتش ادغام بشه
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    1 3
    باید دست به یک حرکت عملی نظامی بزنیم. بهترین فرصت برای گرفتن برگ برنده برای مذاکره و تعامل است. باید مجبور شوند امتیازی بدهند تا ایران تغییر در تصمیمش دهد...
  • حقوقدان US ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    1 7
    میگم جولان رو هم دور بزنین .
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    0 6
    خودزنی وخودکشی تدریجی بود.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    10 3
    سپاه مقتدر لزومی ندارد در ارتش ادغام بشه .هرکس وظیفه خودش را انجام میدهد وهمه چیز خیلی خوب مثل گذشته پیش میرود .
  • حمیدرضا IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
    0 5
    باسلام عرض ادب و احترام خدا قوت فرمانده پیشاپیش روز ارتش مبارک . التماس دعا *

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس