عکس/ بارش باران و سیلاب در بجنورد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فعالیت سامانه بارشی فعال در کشور به صورت رگباری است، اما احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلاب احتمالی در استان‌های تحت تأثیر همچنان وجود دارد.

‌به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش مسلمان در برنامه تلوزیونی درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در حال حاضر وضعیت دمای هوا تا ۲ روز آینده رو به افزایش است که این مسأله احتمال ذوب برف و افزایش دبی طبیعی رودخانه‌ها را بالا خواهد برد.

تاجبخش از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز جمعه به نواحی جنوبی کشور خبر داد و گفت: ‌ در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه این سامانه در مناطق جنوبی کشور فعالیت می‌کند، البته موجب بارش در استان‌های خوزستان، لرستان و همچنین سایر استان‌های حاشیه‌ای زاگرس میانی نخواهد شد، اما استان‌های دیگر را درگیر بارش خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه بارشی روز شنبه استان‌های بوشهر، فارس، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب اصفهان را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: فعالیت این سامانه روز یکشنبه گسترده تر شده و پس از عبور از استان بوشهر، موجب بارش در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد شد.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌های مذکور به صورت رگباری بوده و قطعاً مانند روزهای گذشته نخواهد بود، ولی باید بگوییم که همچنان احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلاب احتمالی در این مناطق وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

هشدار بارش باران های سیل آسا در ۱۴ استان

به گفته این مقام مسئول در این سه روز شاهد وزش باد در مناطق ساحلی و همچنین تلاطم دریا خواهیم بود.

تاجبخش تأکید کرد: این وضعیت بارش تا جنوب استان گلستان ادامه داشته و گسترده خواهد شد، ضمن اینکه فعالیت سامانه بارشی در این منطقه نیز در سه روز آینده پیش بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه بارشی مذکور تا روز دوشنبه در منطقه ما فعال خواهد بود، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده فعالیت سامانه در مناطق جنوبی از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی بیشتر خواهد بود.

به گفته تاجبخش این سامانه روز دوشنبه از حاشیه شرقی عبور و خارج شده و از روز سه‌شنبه هفته آینده دیگر مسأله خاصی را در کشور نخواهیم دید.

وی بیان کرد: پس عبور هفته پیش رو، از آغاز هفته آینده سیستم جدیدی از نواحی شمال غربی به کشور وارد شده که جزئیات آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس