کد خبر 950108
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
بیانیه ارتش سودان پس از برکناری عمر البشیر

ارتش سودان پس از برکنار کردن عمر البشیر از ریاست جمهوری بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، ارتش سودان در پی برکنار کردن عمر البشیر از ریاست جمهوری و انحلال کابینه این کشور که صبح امروز صورت گرفت، بیانیه ای را صادر کرد.

ببینید

عکس / تجمع گسترده مخالفان البشیر در سودان

در این بیانیه که توسط «عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان قرائت شد، آمده است: صبر مردم سودان فراتر از تصور انسانی بود. بحران های متعدد در کشور و نیازهای معیشتی مردم، نظام را متنبه نکرد و مسئولان نظام تنها به دادن وعده های دروغ اکتفا کردند. ما از تمامی کسانی که جان خود را از دست داده اند عذر می خواهیم.

در بیانیه ارتش سودان آمده است: فرودگاه خارطوم به مدت ۲۴ ساعت بسته است و مرزها نیز تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود. ما در شورای نظامی مسئولیت [کشور] را برعهده داریم و از شهروندان می خواهیم که برخی اقدامات امنیتی را تحمل کنند.

در ادامه بیانیه از بازداشت عمر البشیر و نگهداری وی در محلی امن و تشکیل دوره انتقالی به مدت ۲ سال سخن گفته شده است. ارتش سودان در این بیانیه همچنین از وضع حالت فوق العاده به مدت ۳ ماه در کشور خبر داد.

همچنین در این بیانیه با تاکید بر انحلال ریاست جمهوری، هیئت دولت، شورای ملی و شورای ایالتها آمده است که شورای نظامی در دوره ۲ ساله انتقالی، مدیریت کشور را برعهده خواهد داشت و در پایان دوره انتقالی، انتخابات برگزار خواهد شد. قانون اساسی کشور تعلیق خواهد شد.

ارتش سودان از شامگاه امشب در تمام مناطق این کشور مقررات منع رفت‌وآمد عمومی اعلام خواهد کرد.

در ادامه تحولات امروز در سودان، نیروهای ارتش هم اکنون خبرگزاری رسمی این کشور «سونا» را به محاصره خود درآورده اند.

همچنین، مخالفان در سودان خواستار آن شدند که قدرت در این کشور به یک دولت غیرنظامی واگذار شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس