کد خبر 950076
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
شفر

اگر بازی «بزرگ» را رویارویی با ۵ تیم اول جدول و تمام بازی‌های لیگ قهرمانان تعریف کنیم، شفر مجموعاً ۲۴ بازی بزرگ را تجربه کرده که با بررسی این بازی ها می توان گفت شفر چه عملکردی داشته است.

به گزارش مشرق، " شفر مربی بازی‌های بزرگ نیست" این گزاره پس از شکست استقلال از تراکتورسازی در تبریز و سپس باخت تلخ در دربی تهران، طرفداران زیادی پیدا کرد. گروهی از منتقدان، شفر و تیمش را در کسب نتیجه از بازی‌های بزرگ ناتوان می‌دانند و رتبه خوب استقلال در جدول رده‌بندی لیگ برتر را حاصل توانمندی تیم شفر در کسب امتیازات کامل از بازی با حریفان کم‌نام‌ونشان‌تر تلقی می‌کنند. با این وجود بازی سه‌شنبه شب با الهلال و برتری استقلال در مقابل غول عربستانی وجهه دیگری از قابلیت‌های تیم شفر را به تصویر کشید. اگرچه که همچنان نسبت به توانایی استقلال برای کسب توفیق در دیدارهای بزرگ، تردید وجود دارد.

شفر، بیش از یک و نیم فصل است که در استقلال حضور دارد و در این مدت، بازی‌های مهم زیادی را از سر گذرانده. اگر بازی «بزرگ» را رویارویی با ۵ تیم اول جدول رده‌بندی لیگ برتر و تمام بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا تعریف کنیم، شفر مجموعاً ۲۴ بازی بزرگ را تجربه کرده که بررسی عملکرد تیم او در این بازی‌ها، می‌تواند ما را در پاسخ به این سوال کمک کند که: آیا شفر، مرد بازی‌های سخت و بزرگ است؟

بیشتر بخوانید:

۵ بازی به یاد ماندنی استقلال و سپاهان


لیگ برتر: کمتر از ۳۰ درصد پیروزی
فصل گذشته جز استقلال، چهار تیم پرسپولیس، ذوب‌آهن، سایپا و پارس جنوبی در میان ۵ تیم بالانشین جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفتند. بازی رفت استقلال با ذوب‌آهن، سایپا و پارس جنوبی در آخرین روزهای مربی‌گری منصوریان انجام شد و با این حساب، شفر در فصل گذشته ۵ بازی بزرگ را از سر گذراند. دو بازی با پرسپولیس و یک بازی با ذوب‌آهن، پارس، سایپا. حاصل کار شفر از این ۵ بازی، ۲ برد برابر پارس و پرسپولیس (دربی برگشت) بود، یک تساوی برابر سایپا و دو باخت در برابر پرسپولیس (دربی رفت) و ذوب آهن.
در فصل جاری هم استقلال با دو تیم از ۴ تیم بالانشین (پرسپولیس و تراکتورسازی) هر دو بازی را برگزار کرده و هنوز منتظر یک بازی با سپاهان و یک بازی با پدیده است. عملکرد شفر در ۶ بازی بزرگِ برگزارشده با یک برد در برابر تراکتورسازی در دیدار رفت، دو تساوی مقابل پدیده و پرسپولیس در بازی رفت، و سه شکست از سپاهان در دیدار رفت، و از تراکتورسازی و پرسپولیس در بازی برگشت همراه بوده.
این یعنی از مجموع ۱۱ بازی «بزرگ» استقلال تحت هدایت شفر در لیگ برتر، سه برد، سه تساوی و پنج باخت بدست آمده. فقط ۱۲ امتیاز از ۳۳ امتیاز ممکن. کمی بیش از ۳۳ درصد موفقیت در کسب امتیازات و کمتر از ۳۰ درصد موفقیت در کسب پیروزی.

لیگ قهرمانان آسیا: نقطه امید
استقلال در مجموع این دو فصل، تا اینجا ۱۳ مسابقه‌ی آسیایی داشته. ۱۰ بازی مربوط به فصل گذشته لیگ قهرمانان و حذف‌شان در مرحله یک چهارم، ۳ رقابت هم در دور رفت مرحله گروهی فصل جدید. در تمام این ۱۳ بازی، آن‌ها ۵ برد کسب کرده‌اند که سه‌تای آن‌ها در مقابل الهلال بوده، یکی در برابر ذوب‌آهن و یکی هم در مقابل الریان قطر. ۵ بازی را هم مساوی کرده‌اند که چهار تساوی متعلق به فصل قبل (سه بازی در مرحله گروهی به علاوه بازی برگشت مقابل السد قطر در مرحله یک‌چهارم) و یک بازی در فصل جاری با العین .۳ بازی باقی‌مانده هم با شکست آبی‌ها تمام شده؛ بازی رفت با ذوب‎آهن و السد در مراحل حذفی فصل قبل، و رقابت با الدحیل در فصل جاری. بنابراین به نظر می‌رسد شفر در بازی‌های آسیایی، عملکرد به مراتب بهتری داشته و توانسته از بیش از ۳۸ درصد بازی‌ها را با برد پشت سر بگذارد. ۵ پیروزی از ۱۳ بازی بزرگ.

جمع‌بندی: همه‌چیز مساوی است
شفر با استقلال، ۲۴ بازی بزرگ داشته که در ۸ مسابقه پیروز بوده، در ۸ بازی به تساوی رسیده و ۸ بازی را هم باخته. عملکردی کاملاً یکدست. یک‌سوم پیروزی، یک سوم تساوی و یک‌سوم باخت. این عملکرد به این معناست که استقلال شفر همان‌قدر که برای پیروزی در مسابقات بزرگ شانس دارد، احتمال شکست یا تساوی هم دارد. البته شانس استقلال برای کسب پیروزی در بازی‌های بزرگ لیگ برتر، بر اساس عملکرد گذشته‌ی شفر کمتر از ۳۰ درصد است و استرس هواداران در رقابت‌های حساس لیگ برتری بسیار بالاست.
جدول عملکرد استقلال در بازی‌های «بزرگ» نشان می‌دهد تیم او هیچ برتری محسوسی نسبت به رقبایش در بازی‌های کلیدی فصل ندارد و شاید به همین دلیل است که در آستانه یک بازی «بزرگ» دیگر با سپاهان در روز جمعه، هواداران استقلال نگران تیمی هستند که در برابر حریفان نامدار، آسیب‌پذیر است.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس