ورمزیار

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال بیرون از خانه بهتر نتیجه می‌گیرد و از این رو فکر می‌کنم بازی در اصفهان چندان هم به ضرر این تیم نیست.

سرویس ورزش مشرق – پیروزی استقلال در دیدار با الهلال این امیدواری را در دل طرفداران این تیم به وجود آورد که در دیدار حساس برابر سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر نتیجه دلخواه شان را کسب کند. این دو تیم در یکی از مهمترین دیدارهای تأثیرگذار در قهرمانی یا کسب سهمیه تیم‌های بالای جدول باید در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم بروند. دیدار رفت دو تیم در تهران با تک گل کی روش استنلی به سود سپاهان (۰-۱) به پایان رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

یک بازیکن بی‌بنیه استقلال را به هم ریخته است / الان زمان مناسبی برای تغییر شفر نیست

صادق ورمزیار در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار اخیر استقلال برابر الهلال اظهار داشت: پیش از بازی با الهلال هم گفته بودم که استقلال از نظر مهره بسیار خوب است و بازی‌هایی که بیرون از خانه باشد را تا حدودی بهتر بازی می‌کند. همانطور که دیدیم در دوحه نیز الهلال را شکست داد.

وی ادامه داد: استقلال پس از اتفاقاتی که در دربی رخ داد یک مقدار دچار حواشی شد و اختلافاتی بین تماشاگران و تیم بوجود آمد که اینها تا حدی داشت به تیم ضربه می‌زد ولی شکر خدا بازی با الهلال خارج از خانه بود و توانست آن نتیجه خوب را برای نماینده کشورمان رقم بزند و البته یک کامبک داشته باشد برای گرفتن سهمیه در لیگ برتر.

پیشکسوت استقلال درباره تغییرات صورت گرفته در ترکیب استقلال توضیح داد: شاید پس از مدتها یکی از ارنج های خوب استقلال را دیدیم. مدتها گفته بودیم استفاده از منشا برای تیمی که می‌خواهد باز بازی کند مناسب نیست. چون منشا بازیکنی خلاق، تمام کننده خوب و پلی میکر نیست ولی می‌تواند یک جنگنده وسط زمین باشد و برای تیمی که با فرشید باقری و علی کریمی که هر دو در هافبک دفاعی بازی می‌کنند باعث می‌شود یکی از آنها بازیسازی اش را تحت تأثیر قرار دهد. آمدن منشا روی بازیسازی بازیساز اصلی تیم تأثیر می‌گذارد و خط جلویی مان را ضعیف می‌کند.

ورمزیار اضافه کرد: آمدن فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان نشان داد استقلال به وجود این قبیل بازیکنان نیاز دارد. آنهایی که پیش از نیم فصل خوب بازی می‌کردند ولی یک مرتبه زیر سایه ایسما و منشا به بازی گرفته نشدند. اگر شفر بگذارد تیم با همین نفرات بازی کند استقلال خوب بازی می‌کند.

وی درباره حریف استقلال خاطرنشان کرد: سپاهان تیمی خوب و مرموزی است. از نظر من یکی از تیم‌های خوب لیگ هجدهم است که خط جلویی اش خطی است که می‌تواند دفاع استقلال را آزار بدهد. استقلال در خط دفاع در دیدار با الهلال یک فوتبال بی ایراد و بدون نقص را ارائه کرد و امیدواریم که در این بازی هم بی اشتباه باشد.

بازیکن اسبق استقلال یادآور شد: البته میلاد زکی پور دو اشتباه داشت که یکی را حسینی دفع کرد و دیگری منجر به گل شد. میلاد زکی پور باید بازی‌های خوبش را کامل‌تر کند. نگذارد با یک اشتباه اینچنین زیر سوال برود. او چند هفته‌ای است که خوب بازی می‌کند. کمی دقت می‌تواند او را به چپ مطمئن تیم تبدیل کند.

وی توضیحاتی هم درباره آیاندا پاتوسی داد و گفت: او وقتی به استقلال آمد حدود یک سالی بود که به خاطر مصدومیت بازی نمی‌کرد برای همین انگیزه زیادی داشت. ما در هفته‌های اول دیدیم که او خیلی جنگنده‌تر بود، گل می‌زد، خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌داد اما دیگر انرژی بالایش ندیدیم. او دایره‌ای دور خودش کشیده است که شعاعش ۳، ۴ متر است و الان بیشتر فقط ضربات ایستگاهی را می‌زند. البته او بازیکن توانمندی است. اگر از نظر بدنی شرایط خوبی داشته باشد و آمادگی جسمانی اش خوب باشد توان این را دارد که به استقلال کمک کند ولی دو بازیکن خارجی دیگر این اندازه توانایی ندارند.

ورمزیار درباره حساسیت بازی با سپاهان توضیح داد: کار در اصفهان سخت است ولی این نیست که سپاهان در خانه شکست ناپذیر باشد. فکر می‌کنم داریوش شجاعیان فوتبالیستی ریز نقش است که کنار فرشید اسماعیلی می‌توانند رویارویی‌های یک به یک را از مقابل خود بردارند و حفظ توپ کنند. این برای استقلال در اصفهان نعمت است. اینکه این افراد در زمین باشند یعنی اینکه می‌توانیم درون زمین حفظ توپ کنیم و توپ روی درواز خودمان برنگردد.

وی افزود: اما اینکه بتوانند جنگ‌های تن به تن را دربیاورند هم خیلی مهم است. ما الان استقلال را از نظر فنی برابر با سپاهان می‌بینیم ولی باید از نظر فیزیکی هم برای رویارویی با بازیکنانی مانند مهدی کیانی توان بالایی داشته باشیم. همه هافبک‌های سپاهان تقریباً هافبک‌های فیزیکی هستند که خوب می‌جنگند و خوب دعوا می‌کنند و اگر استقلال بتواند در این دعواها برنده و سربلند بیرون بیاید می‌تواند برنده بازی مهم اصفهان می‌شود.

پیشکسوت استقلال در ارتباط با شکست یا تساوی استقلال بیان داشت: از این هفته هر بازی استقلال حکم مرگ و زندگی را دارد. هر بازی استقلال که از دست برود قطعاً از لیگ و سهمیه آسیایی هم کنار می‌رود. از امروز تا پایان بازی‌ها همه مسابقات استقلال حکم مرگ و زندگی را دارد. پس اصلاً نباید به امتیاز از دست دادن فکر کند. اگر قرار است جزو سه تیم بالا قرار داشته باشد و سهمیه کسب کند باید در هر بازی برای برد به میدان برود مانند دیدار با الهلال.

ورمزیار نگران آینده بازیکن جوان استقلال هم بود و گفت: قائدی باید بداند این بی انضباطی‌ها در آینده فوتبالی اش خیلی تأثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین در این باره که برخی گروه‌های استقلالی برد تیم شان در دوحه برابر الهلال را به نبودن سید مهدی رحمتی و روزبه چشمی در ترکیب استقلال ربط داده بودند تأکید کرد: بودن روزبه چشمی برای استقلال یک نعمت است و مهدی رحمتی هم زحمات خیلی زیادی برای استقلال کشیده است و ما باید قدردان یکسری از بچه‌ها باشیم. به هر حال اینکه یک نفر بیاید مدتی برای تیم زحمت بکشد و بعد به خاطر یک اشتباه که ممکن است هر کسی آن را انجام بدهد، نباید اینقدر شماتت شود. نمی دانم تا چه حد درست می گویم ولی بشر جایزالخطاست و نباید روزهای خوب مهدی رحمتی را از یاد برد. او الان اشتباه کرده و باید اشتباهش را بپذیرد و مجدداً کمک کند برای موفقیت تیمش.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    1 11
    جمع کنید بابا کیسه ای ها اینقدر زور نزنید به پای ما نمیرسید
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    0 10
    کم این همه پول بیت المال رو بریزید تو شکم این الکیها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس