کد خبر 949882
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
اشکان نامداری

اشکان نامداری، مربی تیم فوتبال استقلال گفت: در حق مهدی رحمتی اجحاف شد و برخی از هواداران استقلال گول صفحات مجازی را خوردند.

به گزارش مشرق، اشکان نامداری درباره برتری دو بر یک استقلال مقابل الهلال عربستان و اینکه برخی‌ها شانس پیروزی برای نماینده ایران قائل نبودند، اظهار داشت: بازیکنان ما خیلی خوب زحمت کشیدند و وظایف‌شان را به بهترین نحو انجام دادند. کسانی که شانسی برای پیروزی استقلال قائل نبودند، همان‌هایی هستند که کاریکاتور کشیده تا به نوعی تیم را تحت تأثیر قرار بدهند. ما به این مسائل توجهی نکردیم. سال گذشته نیز دو بار الهلال را شکست داده بودیم و امسال هم برنده شدیم.

استقلال در صفحات مجازی به الهلال باخت!
وی افزود: با وجود اینکه خیلی مصدوم داشتیم، پیروزی در این بازی دور از انتظار نبود. استقلال در صفحات مجازی باخته بود، اما تیم ما برای برد به میدان رفت. متأسفانه جوی در صفحات مجازی به راه افتاده که جنگ الکی بین هواداران استقلال و پرسپولیس است. طرفداران رقیب، عکس مهاجم حریف استقلال را به شکل کاریکاتور کشیده و استقلالی‌ها هم عکس مهاجم الهلال را برای پرسپولیسی‌ها کشیدند. ما به این مطالب کاری نداشتیم، چون هدف‌مان پیروزی برابر الهلال بود، چرا که با تساوی در این دیدار از شانس کمی برای صعود برخوردار می‌شدیم.

یک اتفاق باعث شد دربی را از دست بدهیم
مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال استقلال با اشاره به شکست استقلال در دربی، گفت: تا قبل از دربی همه چیز خوب پیش می‌رفت و حتی از خوش‌بین‌ترین هواداران رقیب هم سؤال می‌کردید، با اطمینان نمی‌گفتند تیم‌شان برنده دربی است. نود درصد مردم می‌گفتند استقلال برنده دربی است، اما یک اتفاق باعث شد دربی را از دست بدهیم. در دیدار با سایپا نیز، بازیکنان تحت تأثیر فضای دربی بودند. برای اینکه بخواهید از فضای دربی بیرون بیایید و با حال و هوای عادی روزگار وقف دهید، نیاز به زمان دارید. شفر و کمک‌هایش تصمیم گرفتند همه چیز را جمع و جور کرده تا تیم به شرایط قبل از دربی بازگردد. ما باید دربی را می‌بردیم و سایپا را با اختلاف پنج گل شکست می‌دادیم، اما در دربی دچار اتفاقاتی شدیم و یک‌سری مسائل پیش آمد که دیگر نیاز درباره آنها صحبت کنم. شاید خیلی از دربی‌ها بوده که زود فراموش شدند، اما این بازی جزو دربی‌هایی بود که هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.

بیشتر بخوانید:

هوادار «لات» و بی‌شخصیت نمی‌خواهیم!

برخی‌ها با لوگوی استقلال، دشمنی می‌کنند
نامداری درباره هجمه‌ای که پس از دربی علیه مهدی رحمتی ایجاد شد، گفت: متأسفانه به واسطه همین فضای مجازی ناجوانمردانه به رحمتی حمله شد. اگر کسی فنی کارشناسی کند، به شخصه نگاه کرده و حتی به صفحه مورد نظر آن شخص رفته و از او تشکر می‌کنم. وقتی کار غیرکارشناسی همراه با موضع‌گیری باشد، واکنش نشان می‌دهیم. برخی‌ها با لوگوی استقلال در صفحات مجازی با استقلال دشمنی می‌کنند. این صفحات حتی از برخی از برنامه‌های تلویزیونی بیشتر بیننده دارد و زمانی که یک مطلبی را به کار می‌برند، خیلی زود در همه جا به صورت گسترده منتشر می‌شود. به نظرم، به رحمتی الکی فشار وارد شد و مطالبی که به او نسبت دادند، درست نبود. وقتی آن مطلب علیه رحمتی منتشر شد، خیلی زود در صفجات مجازی پیچید و خوراک دشمنان شد تا هواداران علیه دروازه‌بان با تجربه استقلال شوند.

در حق رحمتی اجحاف شد
وی ادامه داد: باور کنید بین دو نیمه این حواشی را برای رحمتی ایجاد کرده بودند. پس از پایان بازی، در رختکن همه بازیکنان ناراحت بودند و وقتی موبایل‌ها را روشن کردیم، دیدیم که همه جا عکس رحمتی است. اصلاً فکر نمی‌کردیم شایعات به این شکل و قدرت همه جا بپیچد. جزو معدود دفعاتی بود که در حق استقلال و رحمتی اجحاف شد. پس از این همه هجمه، رحمتی آمد و قوی تمرین کرد، اما با مصدومیتی در تمرین روبرو شد. تا قبل از مصدومیت رحمتی، وینفرد شفر تصمیم نگرفته بود که از کدام دروازه‌بان برای بازی با الهلال استفاده کند. اینطور نبود که اگر رحمتی مصدوم هم نمی‌شد، سیدحسین حسینی درون دروازه قرار می‌گرفت. رحمتی روز بازی فیزیوتراپی کرده و شرایط خوبی داشت، اما شفر در نهایت تصمیم گرفت از حسین استفاده کند.

اتفاقات رختکن استقلال ربطی به رحمتی نداشت
مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه برخی‌ها نیز درگیری در رختکن استقلال را به رحمتی نسبت دادند، گفت: اتفاقی که در رختکن رخ داد، به هیچ عنوان به رحمتی ربطی نداشت. او به عنوان بزرگ‌تر با بازیکنان صحبت کرد. برخورد خسرو حیدری و پژمان منتظری نیز به عنوان بازیکنان بزرگ یکسان بود. در زمان پنالتی نیز، فیلمی از سوی تماشاگران منتشر شده که نشان می‌دهد رحمتی تنها یک کلمه با منشا صحبت کرده است. منشا اصلاً پنالتی زن تیم نبود. ضمن اینکه، شلوغ کاری‌هایی که پرسپولیسی‌ها به هنگام اعلام پنالتی کرده و سعی داشتند داور وسط را به سمت داور کنار خط برده تا نظرش را برای گرفتن پنالتی تغییر بدهد را، به خاطر بیاورند. اگر رحمتی درون دروازه می‌ماند و کاری نمی‌کرد، آیا ممکن نبود داور تحت تأثیر جو، تصمیمش را عوض کند؟ مردم در صفحات مجازی نمی‌گفتند که آقای کاپیتان تیم، وقتی پنالتی را تغییر دادند، چرا نگاه کردی؟

برخی از هواداران استقلال گول صفحات مجازی را خوردند
نامداری با ابراز ناراحتی از حوادث پیش آمده پس از دربی، خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از مردم می‌کنیم، منظورمان هواداران واقعی نیستند.، بلکه ۵ تا ۱۰ هزار نفری هستند که مشغول فشار به تیم یا شخص بوده و اصلاً استقلالی نیستند. اگر استقلالی هم باشند، گول برخی از صفحات مجازی را می‌خورند. برخی نیز دنبال پیدا کردن مقصر بودند تا خودشان را آرام کنند.

اگر حسینی در دربی خروج می‌کرد، به او می‌گفتم اشتباه کردی!
وی در واکنش به انتقادهایی که از رحمتی برای عدم خروجش از دروازه استقلال به هنگام گل پرسپولس شده و همینطور از او به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها، گفت: اگر سیدحسین حسینی درون دروازه قرار می‌گرفت و خروج می‌کرد، پس از بازی به عنوان مربی صدایش می‌کردم و می‌گفتم توپ را دفع کردی، اما نباید بیرون می‌آمدی! حسینی در یکی از بازی‌ها به خاطر ارتفاعی که توپ داشت، از دروازه خروج کرد، اما این بازی توپ روی نقطه اوج نبود و بازیکن پرسپولیس تنها سرش را خم کرد. وقتی توپ در محوطه شش قدم فرود آمده، دروازه‌بان نباید به هیچ عنوان بیرون بیاید.

به حسینی گفتم به خاطر صفحات مجازی از دروازه خروج نکن!
مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: می‌خواهم برای اولین بار مطلبی را عنوان کنم. ابتدای امسال دنبال تمرینات بیشتر بودیم تا اگر ضعفی هست، آن را برطرف کنیم. آدمک‌هایی خریدیم که مهدی رحمتی هزینه‌اش را پرداخت کرد. در زمان مدیریت قبلی گفتم که باید خریداری شوند، اما تهیه نشد. سپس به اصغر حاجیلو سرپرست تیم گفتم، اما احساس کردم شاید باشگاه امکان خرید آدم‌ها را نداشته باشد. سپس اقلام را سفارس دادم و رحمتی پولش را داد. در تمرینات استقلال و تصاویری که از تمرینات در سایت باشگاه منتشر می‌شود، مشاهده می‌کنند که ما همیشه تمرینات اختصاصی انجام می‌دهیم. تأکید می‌کنم کسی نظر کارشناسی بدهد، آن را می‌خوانم و حتی تشکر می‌کنم، اما کسی حمله کند، آن را بلاک می‌کنم. شما باید گلری کرده باشی و بدانی سخت‌ترین تصمیم برای دروازه‌بان خروج از دروازه است. این کار، اصلاً راحت نیست. بارها در تمرینات روی بخش تمرین می‌کنیم. اگر کسی بگوید که هر توپی که ارسال می‌شود، دروازه‌بان باید خروج کند، او هیچ وقت درباره عملکرد دروازه‌بان راضی نمی‌شود. قبل از بازی به حسینی گفتم به فضای مجازی توجه نکند و فکر نکند هر توپی می‌آید، باید خروج کند. ممکن است با کوچک‌ترین اشتباه، شرایط بدی رقم بخورد. به او گفتم هر زمان احساس کرد، زمان خروج است، باید خروج کند. متأسفانه فضای مجازی باعث شده که بازیکنان با استرس وارد زمین شوند. شاید بگویند بازیکنان نباید در صفحات مجازی باشند، اما امروز تلویزیون را باز می‌کنید، صفحات مجازی نشان داده می‌شوند.

جدایی رحمتی درست نیست
نامداری در واکنش به شایعه جدایی رحمتی در پایان فصل، عنوان کرد: اصلاً چنین چیزی نیست و شفر تصمیم می‌گیرد چه کسی باشد، چه کسی برود.

غذا خوردن چهار بازیکن کنار هم، اسمش باند بازی نیست
وی درباره باندبازی بازیکنان استقلال که به رحمتی نسبت دادند، گفت: هیچ چیزی به اسم باندبازی در استقلال نمی‌بینم. من در همه جلسات تیم در هتل‌ها، رستوران‌ها و … حضور دارم. با توجه به اینکه سنم نزدیک بازیکنان است، خیلی چیزها را به من می‌گویند. اگر چهار بازیکن با هم راحت هستند و سر میز رستوران کنار هم غذا می‌خورند، اسمش باندبازی نیست. دیگر مدت‌هاست باندبازی در فوتبال ایران نداریم. در گذشته، مربیان از باندبازی‌ها خبر نداشتند، اما امروز همه چیز را می‌فهمند. در تصاویرها دیده‌اید که دوست صمیمی منشا در سفرها ایسما گونکالوس است، پس بگوییم اینها باندبازی می‌کنند؟

شفر، مجیدی و طاهری اسیر باندبازی بازیکنان نمی‌شوند
مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال استقلال با تأکید بر اینکه در تیم ما باندبازی وجود ندارد، ادامه داد: شاید برخی از بازیکنان با هم راحت بوده و هم اتاق باشند. اینکه اسمش باند بازی نیست. ما مربیان باتجربه‌ای مثل شفر، بیژن طاهری و فرهاد مجیدی داریم. مجیدی هم نسل قبل‌تر بود و هم چند سال پیش بازی می‌کرد. شفر هزار بازیکن زیر دستش بوده و طاهری در ۱۵ تیم مربیگری کرده است. اینها گول نمی‌خورند و اسیر باند بازی نمی‌شوند. اصغر حاجیلو پس از بازی در استقلال، بلافاصله مربی و سپس سرپرست تیم شد. او که همه چیز را به خوبی می‌داند.

با یک شکست، هزار صاحب پیدا می‌کنید
نامداری در پایان گفت‌وگو درباره انتقادهایی که جواد نکونام پس از دربی مطرح کرد، گفت: نکونام دوست خوب من است و به هیچ عنوان تصمیم ندارم در رابطه با او که دوستم بوده، صحبت کنم. یک چیز کلی می‌گویم و منظورم نکونام نیست. قدیما می‌گفتند باخت پدر و مادر ندارد، وقتی برد بود همه دور و بر آدم بودند. زمانی که در سایپا بازی می‌کردم، یک بازی را بردیم و مدیرکارخانه تصمیم گرفت به رختکن بیاید، اما محمد مایلی‌کهن راهش نداد و گفت هر وقت باختیم، تشریف بیاورید. الان برعکس شده و وقتی می‌بریم تعداد کمی از بازیکنان و پیشکسوتان قدیمی پیام تبریک می‌فرستند، اما وقتی می‌بازیم، همه هستند. الان برد پدر و مادر ندارد و با یک شکست هزار صاحب پیدا می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    2 4
    باند ف.م روی نیمکت و باند م.ر توی زمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس