کد خبر 949839
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
واعظی

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اقدام اخیر آمریکا، اقدام تبلیغاتی است و مردم مطمئن باشند که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و تأثیری بر اقتصاد و حتی ارز نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، محمود واعظی،‌ رئیس دفتر رئیس جمهور،‌در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در این جلسه اقدام اخیر آمریکا را مورد بررسی قرار داریم و رئیس جمهور به همه دستور داد تا همه حرکت ها و اقدامات در شرایط خاص به گونه ای باشد که صدا و علامت وحدت و انسجام در حمایت از سپاه باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر اردوغان درباره اقدام آمریکا علیه سپاه

وی ادامه داد:‌کاری که دولت آمریکا انجام داد، اقدامی عجولانه ، تبلیغاتی و هدیه ای در آستانه انتخابات رژیم صهیونیستی به نتانیاهو بود. با توجه به اینکه براساس نظرسنجی ها وضعیت نتانیاهو در انتخابات اسرائیل خراب بود، ترامپ  قصد داشت با بخشیدن جولان وهمچنین اقدامی که درمورد سپاه پاسداران کرد به نتانیاهو در انتخابات کمک کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه از نظر ما این اقدام ، تبلیغاتی بوده و یک جنگ روانی است، تاکید کرد: آمریکایی ها بیشتر می خواهند در مسائل اقتصادی ایران تاثیر گذار باشند و در شرایطی که بعد از وقوع سیل در ایران  شاهد یک همبستگی ملی و انسجام گسترده بودیم ،هدف آمریکا این بود که این وضع را به هم بریزد.

 واعظی افزود: خوشبختانه ما شاهد این بودیم که این اقدام نتیجه عکس داد زیرا مردم ، قوای سه گانه ،  نهادها و ارگانهای کشور همه یکصدا آن را محکوم کرده و از سپاه حمایت کردند و خود این اقدام باعث شد محبوبیت سپاه که بسیار بالا بود، افزایش پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نمی توان سپاه را از توفیقات 40 سال گذشته نظام جدا کرد، گفت: بلافاصله بعد از اقدام دولت آمریکا بیانیه قاطع دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی صادر شد و روز گذشته هم آقای رییس جمهور در سالروز ملی فناوری هسته ای به صورت قاطع از سپاه پاسداران حمایت کرد.

واعظی افزود: امروز هم در جلسه دولت درباره این موضوع بحث شد و آقای رییس جمهور به همه دستگاه‌ها دستور دادند که همه اقدامات و حرکتها در این شرایط خاص باید به گونه ای باشد که صدای وحدت و انسجام و حمایت از سپاه باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین به مردم اطمینان داد که آمریکایی ها از این اقدام نابخردانه نیز به اهداف خود که تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور و نرخ ارز می باشد، نخواهند رسید زیرا وقتی که ملت ،دولت ، مجلس و قوه فضائیه و همه نهادها راجع به یک موضوعی متحد باشند قطعا اقدامات آمریکا تاثیری نخواهد داشت.

واعظی درمورد آخرین اقدامات دولت برای تامین مایحتاج مردم در مناطق سیل زده، گفت: بعد از وقوع گسترده ترین سیل در تاریخ کشور که 24 استان را به صورت همزمان تحت تاثیر خود قرار داد مهمترین دغدغه دولت از دو سه روز قبل ازعید تاکنون، امداد رسانی به مردم و رفع نیازهای اولیه مردم مناطق سیل زده و تلاش برای کاهش خسارت های انسانی بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت بالای سیل در استان های مختلف کشور تلاش زیادی  شد  که با پیشگیری و همچنین امداد رسانی با کمک همه دستگاه های امداد رسان ، نیروهای مسلح ، ارتش ، سپاه و بسیج و مردم حداقل تلفات جانی را داشته باشیم و همچنین کمک های اولیه و ارزاق مورد نیاز سیل زدگان تامین و توزیع شود.

واعظی با اشاره به پیش بینی هواشناسی درمورد ادامه بارش ها تا  آخر فروردین ماه، گفت: پیش‌بینی‌ها لازم با رهاسازی آب سدها انجام شده تا در بارش های آینده دوباره با سیل مواجه نشویم.

واعظی در مورد واکنش استاندار خوزستان به اعتراض یک شهروند گفت: من از استاندار خوزستان تشکر می کنم که بعد از این کار، به منطقه رفته و از مردم آنجا تشکر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    1 1
    هر چیزی که سرمایه افراد رو حتی در تبعاتش تهدید کنه بر ارز تاثیر دارد. به نظر اینو فقط "رئیس دفتر رئیس جمهور" و دوستان نمی فهمن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس