لباس سپاه

اقدام اخیر ترامپ مبنی بر تروریستی خواندن سپاه، زمینه اتحاد همه گروه‌های سیاسی را فراهم کرد.

به گزارش مشرق، «آمریکا سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد»؛ این خبر کوتاهی بود که عصر روز گذشته دوشنبه ۱۹ فروردین ماه به تیتر یک رسانه‌های داخلی و خارجی مبدل شد، اقدامی که عجز و زبونی سران استکبار جهانی را به رخ جهانیان کشید.

دشمنی ۴۰ ساله‌ای که سابقه تاریخی بلندی را با خود به همراه دارد، اما این متمدن‌های تازه به دوران رسیده هنوز ماهیت واقعی ایرانی‌ها نشناخته‌اند، شاید هم به زعم همفکران خود که می‌گویند «تفرقه بیانداز و حکومت کن»، درصدد بودند تا با چنین تصمیمی بذر تفرقه را میان مسئولان و مردم ایرانی پخش کنند، اما دریغ که این تیرشان نیز همچون گذشته به سنگ خورد و اتفاقاً زمینه‌ای برای اتحاد بیشتر همه مسئولان، گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و چهره‌های سیاسی با یکدیگر شد.

بیشتر بخوانید:

نظر سنجی "من و تو" و تودهنی به ترامپ +عکس

واکنش کاربران توییتر به تصمیم آمریکا علیه سپاه +تصاویر

تصمیمی که با واکنش قاطع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری روبرو شد و ایشان در بیاناتشان فرمودند: «آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آن‌ها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.»

اظهاراتی که حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور هم ضمن محکوم کردن اقدام ترامپ علیه سپاه تاکید کرد: «شما فقط یک اقدام انجام داده‌اید، در برابر ملت ایران عصبانی بودید و در برابر این عصبانیتتان یک فشار به زندگی روزمره مردم ایران وارد کردید، اگر هدفتان این بود که مردم این سرزمین مواد غذایی خود را در سایه تحریم شما گران‌تر بخرند و زندگی‌شان کمی سخت‌تر شود، موفق شدید، اما هدف شما این نبود، هدف شما اگر این بود که ملت ایران در برابر آمریکا یکپارچه شوند این عملیاتی شد.»

عجز آمریکایی از بی نتیجه ماندن هزینه‌کرد هفت تریلیون دلاری آنان در منطقه خاورمیانه برای کاهش نفوذ ایران در منطقه آن جایی خود را نشان می‌دهد که به هر اقدامی برای زیرسوال بردن و مورد چالش قراردادن نظام جمهوری اسلامی متوسل شده و از هیچ اقدامی در این زمینه کوتاهی نمی‌کند.

چپ و راست علیه یک اقدام احمقانه/ وقتی ترامپ «لباس‌سپاه» را بر تن همه گروه‌های سیاسی کرد!

هنوز بیست و چهار ساعت از تصمیم احمقانه ترامپ برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی نگذشته بود که واکنش مسئولان ایرانی به این اقدام غیر قابل تصور بود، اوج این همدلی و اتحاد مسئولان به جایی رسید که همه نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز (سه شنبه ۲۰ فروردین ماه) با لباس سبزرنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خانه ملت حاضر شدند و همه نمایندگان در نطق‌هایی مختلف اقدام آمریکا را به انحاء مختلف محکوم کرده و درصدد اتخاذ تصمیمی قاطعی و متقابل علیه اقدام آمریکا برآمدند.

تروریستی خواندن سپاه که به زعم همه ایرانی‌ها تروریستی خواندن یک ملت محسوب می‌شود، موجب شد تا همه نمایندگان اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا و مستقل نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند.

واکنش‌هایی که از همان ساعات اولیه انتشار خبر آغاز شد و هر کدام از سیاسیون به روش و با ادبیات خاص خود این اقدام احمقانه ترامپ را نکوهیدند.

اقدامی که از سوی شورایعالی امنیت ملی محکوم شد و این شورا آمریکا را «حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» را «گروه تروریستی» دانست و اعلام کرد بدیهی است رژیم ایالات متحده امریکا تمامی مسئولیت‌های عواقب خطرناک این اقدام ماجراجویانه را برعهده خواهد داشت.

دولتی‌ها هم همراستا با باقی مسئولان، اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرده و بر اقدام متقابل ایران نسبت به این تصمیم احمقانه تاکید کردند.

ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان از اولین مسئولانی بود که در پیامی توئیتری نسبت به تحریم سپاه واکنش نشان داد و این اقدام خصمانه آمریکا را اشتباه خطرناک دیگری در منطقه دانست.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در صفحه مجازی خود در اینستاگرام نوشت: سپاه پاسداران همواره در صف اول مبارزه با تروریسم و خود نیز یکی از قربانیان جنایات تروریست‌های کوردل بوده است. اقدام شرم آور و ننگین آمریکا در تروریستی خواندن چنین نیروی ضد تروریستی مقتدری که در عین حال بخش مهمی از نیروی مسلح یک کشور مستقل عضو سازمان ملل است هیچ مشروعیتی ندارد و خلاف رویه‌های حقوقی بین المللی است. ایالات متحده با این اقدام بیش از گذشته نشان داد که خود از حامیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان است.

چپ و راست علیه یک اقدام احمقانه/ وقتی ترامپ «لباس‌سپاه» را بر تن همه گروه‌های سیاسی کرد!

در کنار دولتی‌ها نمایندگان مجلس علاوه بر اینکه با پوشیدن لباس‌های سبزرنگ سپاه اتحاد خود را در خانه ملت به رخ ملت‌ها کشیدند اما به این اقدام اکتفا نکرده و در صفحات مجازی و به طور رسمی و غیر رسمی اقدام آمریکا علیه سپاه را محکوم کردند.

عارف، رئیس فراکسیون امید اقدام ترامپ در تروریستی خواندن سپاه را نقض قوانین بین‌المللی دانست و تاکید کرد: به مانند گذشته در برابر دسیسه‌های دولت متخاصم آمریکا از نیروهای مسلح کشورمان حمایت می‌کنیم.

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از جمله دیگر نمایندگانی بود که نسبت به اقدام آمریکا موضع گرفت و اعلام کرد این اطمینان را خواهم داد که آمریکا از این حرکت خود پشیمان خواهد شد.

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی هم اقدام آمریکا مغایر اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و تهدیدی آشکار برای امنیت بین‌المللی است.

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامینیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام آمریکا، سپاه را در کشور و منطقه محبوب‌تر کرد، از تصویب طرح دو فوریتی حمایت از سپاه در مجلس خبر داد و گفت: آمریکا با تروریست خواندن سپاه سعی بر اعمال فشار روانی علیه مردم ایران دارد.

چپ و راست علیه یک اقدام احمقانه/ وقتی ترامپ «لباس‌سپاه» را بر تن همه گروه‌های سیاسی کرد!

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس تمام ملت ایران را پاسدار خواند و گفت: اقدام آمریکا به طور حتم باعث انسجام داخلی، افزایش محبوبیت سپاه پاسداران و تلاش و ایثارگری این مجموعه می‌شود.

کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی سپاه را همانند خاری در چشم آمریکا دانست و گفت: آمریکا از سپاه شکست‌های زیادی خورده و سپاه همانند خار در چشم این کشور است.

وکیلی، نماینده مردم تهران اقدامات سپاه پاسداران را در امتداد منافع ملت ایران دانست و گفت: امروز همه نمایندگان ملت به رغم اختلاف نظرهای سیاسی، لباس سبز به تن کرده اند، چراکه سپاه را در امتداد منافع ملت ایران می‌دانند.

چپ و راست علیه یک اقدام احمقانه/ وقتی ترامپ «لباس‌سپاه» را بر تن همه گروه‌های سیاسی کرد!

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از جمله افرادی بودند که واکنش قاطعی را نسبت به این اقدام آمریکا گرفته و تصمیم آمریکایی‌ها را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام اخیر آمریکا را حاکی از کینه استکبار جهانی نسبت به سپاه پاسداران دانست و اعلام کرد هر اقدام خصمانه‌ای از سوی آمریکا موجب عمل متقابل و مقابله به مثل از ناحیه ایران می‌شود.

آقامحمدی، عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و بیان کرد ایران پاسخ قاطعی را به اقدام احمقانه آمریکا خواهد داد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان مسئول دیگری بود که علیه این اقدام آمریکا موضع‌گیری کرد و اعلام کرد آمریکا چطور صلاحیت دارد نهاد برآمده از قانون اساسی یک کشور را تروریست بخواند.

چپ و راست علیه یک اقدام احمقانه/ وقتی ترامپ «لباس‌سپاه» را بر تن همه گروه‌های سیاسی کرد!

علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تروریستی خواندن سپاه را فاقد مبنای حقوقی دانست و خواستار شکایت وزارت خارجه کشورمان از آمریکا شد.

مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌گویی سپاه را به معنای همه ملت ایران دانست و اعلام کرد با توجه به مردمی‌بودن سازمان بسیج و اینکه این سازمان از زیرمجموعه‌های سپاه به‌حساب می‌آید، در واقع دولت آمریکا، ملت ایران را تروریست اطلاق کرده است در نتیجه باید با نظامیان آمریکا در منطقه مثل تروریست‌ها رفتار کنیم.

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که آمریکایی‌ها جواب این اقدام خود را خواهند گرفت.

موارد ذکر شده تنها بخشی از مواضع رسمی و غیررسمی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا علیه اقدام احمقانه ترامپ بود. مواضعی که نشان می‌دهد نه تنها نتوانست بین اقشار مختلف مردم و سیاسیون ایرانی اختلاف بیندازد بلکه برخلاف تصور و برنامه غربی‌ها لباس یک دست سپاه بر تن همه آنها نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    15 9
    ترامپ ماهیت مجلس را به راحتی نشان داد همه نمایندگان سپاهی بوده و هستند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    8 9
    آرزومندم در مسیر اسلام و انقلاب همه یک رنگ باشید. ممنون از کار ارزشمندتان
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    7 6
    مواظب منافقان و خوارجان باشید انها برای هم رنگی و فریب این کار ها را می کنند
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    9 7
    مردم از اول هم با دشمن دوست نبودند ایرانی جماعت وطن فروشی نمیکنه هرچند ناراضی باشه
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    8 2
    اری نشان داده شد که حکومت ایران رسمی و مردمی و قانونی است اما انتظار نداریم همه کشورهای جهان ما را دوست داشته باشند
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    7 5
    مجلس = موتور پیشران انقلاب در گام دوم به منظور خنثی نمودن اقدامات خباثت آمیز دولت امریکا و حامیان داخلی و خارجی آن برای ایجاد فاصله ومقابل هم قراردادن مردم و نظام در سال۹۸- موج سواری و صید ماهی ، می بایستی قوای کشور و در رآس آن نمایندگان ولایتمدار مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی و تقنینی خود را هرچه سریعتر در دفاع از کشور،انقلاب ، مردم و اقشار ضعیف جامعه نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری مد ظله العالی، بعنوان موتور پیشران کشور در گام دوم انقلاب- سال رونق تولید در ارائه و تصویب لوایح ضد آمریکایی،مقابله با جریانهای نفوذی شامل مدیران و مسئولین دوتابعیتی ،اصلاح ساختار اقتصادی،اصلاح نظام بانکی ، ایجاد شفافیت در ارکان اقتصادی کشور برای مبارزه با فساد و میدان دادن به جوانان صالح،صادق، متخصص ،با انگیزه و انقلابی و جایگزین نمودن ایشان با افراد بی رمق،خسته،از راه برگشته،ریاکار،فاسد و منافق به منظور بازسازی اعتماد و ایجاد امید و نشاط بین مردم و دمیدن خونی تازه به رگهای انقلاب اجرایی نمایند .
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    2 3
    ای کاش نماینده ی مردم هم بودین شما
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    0 0
    فقط مسئله این است که همه ی گروههای سیاسی چقدر وجاهت در داخل کشور دارند؟؟؟
  • AE ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    0 1
    ترامپ این کار را انجام نداده عشق به سپاه این لباس مقدس را به تن مجلسی ها نموده.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    1 0
    از این به بعد شاهد درگیری سپاهی ها با همدیگه خواهیم بود ؟؟؟!!! نقش مشرق در این درگیری های احتمالی چه خواهد بود ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس