جشن امضای کتاب یادت باشد - ترنجستان سروش

همیشه به همسرم می گفتم الهی در دوران پیری شهید شوی ولی پیمانه عمرشان اینگونه بود، گریه های من از روی پشیمانی نیست بلکه دلتنگی و یادآور خاطرات زندگی مشترک ماست.

به گزارش مشرق، «یادت باشد» روایتی عاشقانه از زندگی دو جوان دهه هفتادی است، ماجرای آشنایی و زندگی شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی و همسرش اکنون به عنوان عاشقانه ترین کتاب شهدای مدافع حرم شناخته می شود.

جشن امضاء و خوانش پدیده این روزهای بازار کتاب به قلم محمدرسول ملاحسنی و با روایت همسر این شهید بزرگوار در نخستین برنامه سال ۹۸ انتشارات به‌نشر و در قالب سلسله نشست های تبلیغی- ترویجی «در پناه کلمات» به میزبانی فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر و با حضور جمع کثیری از دختران نوجوان مشهدی و گروه کتاب‌خوانی نوجوانان سطح شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانیم:

عاشقانه‌ای آرام از یک مدافع حرم

صف جوانان برای امضای کتاب توصیه‌شده رهبر انقلاب

به همسرش گفت: صبح به مزارم بیا

فرزانه سیاهکالی مرادی همسر شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی در این مراسم که با آغاز چهارمین سال برگزاری سلسله نشست های «در پناه کلمات» همراه بود، با گریزی به کتاب «یادت باشد» اظهار کرد: سعی من بر این بود تا در «یادت باشد» بگویم شهدا با انسان های معمولی تفاوتی نداشتند.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان شرکت کننده در این جلسه در ارتباط با طرح جلد این اثر یادآور شد: شهید سیاهکالی در پاییز سال ۸۹ به کربلا رفت، در پاییز سال ۹۱ عقد کردیم، در پاییز سال ۹۲ ازدواج و سرانجام در پاییز سال ۹۴ به شهادت رسید، طرح میوه انار بر روی جلد نشانه صبر و پاییز و تداعی کننده غربت همسران شهدا است.

این همسر شهید مدافع حرم در ارتباط با ویژگی های شخصیتی شهید سیاهکالی خاطرنشان کرد: همسرم اهل رعایت حلال و حرام بود، نماز اول وقت را فراموش نمی کرد، از نگاه و صحبت با نامحرم دوری می کرد، تلاش برای کسب رزق حلال، خدمت به زائران راهیان نور و سرپرستی چند کودک به فرزندخواندگی معنوی از جمله ویژگی های رفتاری این شهید بزرگوار بود.

وی با بیان اینکه همسرم به عنوان استاد بزرگ اخلاق و رفتار در جای جای زندگی من حضور داشت، خطاب به دختران نوجوان این مراسم تصریح کرد: مردی که بتواند به پدر، مادر و سایر اعضای خانواده اش احترام بگذارد، صد برابر بیشتر به همسرش احترام خواهد گذاشت و این ویژگی شهید برایم بسیار دلنشین بود.

وی با بیان اینکه شهادت به خودی خود سخت است، افزود: شهید سیاهکالی آرزوی شهادت داشتند و احساس خوش آیندی است که شما در آغوش خداوند هستید و عزتی بالاتر از آن نیست.

سیاهکالی متذکر شد: همیشه به همسرم می گفتم الهی در دوران پیری شهید شوی ولی پیمانه عمرشان اینگونه بود، گریه های من از روی پشیمانی نیست بلکه دلتنگی و یادآور خاطرات زندگی مشترک ماست، روح شهید همواره در زندگی کنار من خواهد بود.

ولایت پذیری، حسن کلام و رفتار از ویژگی های برجسته شهید سیاهکالی
وی به گوشه ای از وصیت نامه شهید سیاهکالی اشاره و بیان کرد: پشتیبان ولایت فقیه بودن، حُسن کلام و رفتار و ولایت پذیری در زندگی فردی و اجتماعی از نکات پررنگ در وصیت نامه این شهید والامقام است.

همسر شهید سیاهکالی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه بی حیایی از کبر سرچشمه می گیرد، تاکید کرد: مداومت در اقامه نماز اول وقت کبر را از بین می برد.

وی توصیه هایی به دختران نوجوان حاضر در جلسه داشت و افزود: از ویژگی های بارز دوران دفاع مقدس ساده و بی آالایش بودن زندگی ها و حضور در جلسات موعظه و اخلاق بود زیرا زندگی، خانه، مسجد و هیئت از یکدیگر جدا نبود، لذا سعی کنید هر هفته پای منبر اساتید اخلاق حاضر شوید و مطمئن باشید نتایج خوبی خواهید گرفت.

سیاهکالی در پایان با گریزی به دوران نوجوانی اش خطاب به حاضران در این نشست گفت: شما اکنون در سنین خوب و بی گناهی به سر می برید در حیا همه چیز برای شما مستدل است و زمانی است که با توکل و توسل می توانید زندگی خود را بسازید.

خوانش کتاب «یادت باشد»، اجرای سرود در مدح رهبر معظم انقلاب اسلامی، پخش بیانات رهبری در ارتباط با این اثر و امضای کتاب «یادت باشد» توسط همسر شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی از جمله بخش های این مراسم بود.

شهید حمید سیاهکالی مرادی متولد ۱۳۶۸ قزوین و کارشناسی رشته حسابداری بود. در سال ۱۳۹۱ با فرزانه سیاهکالی مرادی ازدواج کرد. این شهید بزرگوار در پنجم آذرماه سال ۱۳۹۴ پس از رشادت های فراوان در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) در نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه به شهادت رسید.

علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • تهرانی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    21 1
    روحش شاد.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    10 1
    من ایت کتبرو بیشتر از ده بار خوندم و هز بار بیشتر لذت بردم
  • فتح اللهی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    13 2
    شهدا شرمنده ایم
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
    12 1
    صلوات
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    4 1
    همسر شهیدان اسوه صبر و استقامت هستند و به نظر من ایشان شهیدان زنده هستند...روحش شاد ...ان شالله در قیامت مارو شفاعت کنند
  • فاطمه غلامی IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    6 0
    شرمنده ایم شهدا . نتوانستیم طرز فکر برخی هارو عوض کنیم ولی اجازه نمیدیم خونتون پایمال بشه ♡(:
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    5 0
    به امید شفاعت شهدا
  • زهرا IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام بر شهیدان که با خون پاک خود درخت اسلام را آبیاری کردن، هنوز بعد از سالها کتاب یادت باشد را میخونم دلم به درد میاد... روح همه شهدا شاد و یادشان تا ابد گرامیباد.
  • رضا کفتر باز IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    🌹🌷🌷🌷🌷🌺🌺🌻🌻💐💐💐 بنده دوست بعد از شهادت حمید سیاهکاله مرادی هستم از خود حمید درخواست کردم برای شهادت من هم دعا کند 🌹🌹🌹🌺🌺🌻💐💐

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس