کد خبر 949632
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
سنای آمریکا نمایه

یک مقام آمریکایی تأکید کرد اقدام اخیر دولت متبوعش علیه سپاه پاسداران ایران بدین معنا نیست که آمریکا قصد دارد با ایران وارد جنگ شود.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تأکید کرد قرار گرفتن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی دولت آمریکا به‌معنای تصمیم واشنگتن برای ورود به جنگ احتمالی با ایران نیست.

بیشتر بخوانید:

واکنش فرانسه به اقدام دولت آمریکا علیه سپاه

این مقام آمریکایی به رویترز گفته است: «این اقدام [تروریستی اعلام کردن سپاه] بدین معنا نیست که ما با ایران وارد جنگ خواهیم شد و یا گروهی از ایرانی‌ها را خواهیم کشت؛ مطلقاً چنین چیزی نیست. نظامیان آمریکایی تاکنون هیچ دستوری برای تحت تعقیب قرار دادن نیروهای ایرانی دریافت نکرده‌اند».

یک مقام دیگر آمریکایی نیز در گفت‌وگو با رویترز تأکید کرده است: «تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران از سوی دولت آمریکا به این معنا نیست که نظامیان آمریکایی با سپاه پاسداران مانند القاعده، داعش یا سایر گروه‌های شبه‌نظامی [تروریستی] برخورد خواهد کرد».

دولت آمریکا روز دوشنبه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس آن را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد؛ اقدامی که البته بی‌پاسخ نماند و شورای امنیت ملی ایران بلافاصله فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و افغانستان موسوم به سنتکام را تروریستی اعلام کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس