شبکه‌های اجتماعی نمایه

در پی افزایش آسیب های اجتماعی در انگلستان بر اثر استفاده از فضای مجازی، دولت بریتانیا اقدام به مقابله قانونی برای محدودیت ادامه فعالیت نرم افزارهای اجتماعی در این کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، در پی افزایش سو استفاده از کودکان، حملات تروریستی و آسیب‌های اجتماعی در بریتانیا، دولت این کشور اقدام به مقابله قانونی با نرم افزارهای اجتماعی فعال در فضای مجازی کرد.

پلیس بریتانیا و مؤسسات خیریه حمایت از کودکان نیز با موافقت نسبت به وضع این قوانین، خواستار اجرایی شدن آن‌ها شدند.

بیشتر بخوانید:

ضد فرهنگ‌هایی که در اینستاگرام رنگ فرهنگ گرفت

سو استفاده‌های مختلف از کودکان، هماهنگی برای انجام حملات تروریستی، نمایش محتواهای غیر اخلاقی، تشویق جوانان به خود آزاری و سو استفاده‌های سایبری از اطلاعات کاربران از جمله آسیب‌هایی است که بر اثر استفاده از فضای مجازی به جامعه انگلستان وارد شده است.

طی ۱۵ سال گذشته میزان سو استفاده از کودکان در فضای مجازی رشد بسیاری داشته و از ۱۱۰ هزار کودک در سال ۲۰۰۴ به ۱۸.۴ میلیون کودک آسیب دیده در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

به گفته کارشناسان بریتانیا، کودکان این کشور در معرض سو استفاده‌های جنسی از طریق فضای مجازی هستند. به علاوه اعتیاد به فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای از دیگر صدماتی است که طی سال‌های اخیر به کودکان وارد شده است.

خودکشی دختری ۱۴ ساله در سال گذشته بر اثر استفاده از برنامه اینستاگرام و ترغیب شدن وی به خود آزاری، تیراندازی در منطقه کریستوفر در ماه مارس و ارتباط آنلاین تصویری مجرم با مردم در هنگام تیراندازی و پخش تصاویر خشونت‌آمیز ازجمله عواملی است که دولت بریتانیا را مجبور به مقابله قانونی برای ادامه فعالیت برخی برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی کرده است.

بنا بر این گزارش، قرار است قوانین جدید با ایجاد محدودیت و حتی ممنوعیت ادامه فعالیت برخی نرم افزارهای فعال در بریتانیا و محتواهای منتشر شده در فضای مجازی وضع شود.

این قوانین تمامی نرم افزارهای فعال پیام‌رسان، تماس آنلاین، تماس تصویری و موتورهای جست جو را شامل خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس AE ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    4 0
    ننوشتید کدام قوانین!فیلتر کردند؟بستند؟چه کردند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس