کیوان خسروی

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان در واکنش به تصمیم اخیر دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران اعلام کرد کرد «شهوت اول بودن» رئیس‌جمهور آمریکا را به مرز جنون رسانده است.

به گزارش مشرق، «کیوان خسروی» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان شامگاه دوشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در واکنش به تصمیم دولت ترامپ برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروههای تروریستی آمریکا تأکید کرد «شهوت اول بودن» ترامپ را به مرز جنون رسانده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر اطلاعات: سپاه دارای پایگاه اجتماعی گسترده در کشور است

سفر دزدکی ترامپ به عراق نتیجه تحریم ۱۲ سال قبل سپاه قدس


خسروی در ادامه با اشاره به اینکه تصمیم ترامپ بیش از ان که امکان اجرایی شدن داشته باشد یک شوی تبلیغاتی است، افزود: «تصمیم امریکا در مورد قرار دادن سپاه در فهرست گروههای تروریستی اقدامی انفعالی از سوی بزرگترین حامی تروریسم در برابر موفق ترین نیروی زبده ضد تروریسم است. شکاف درون هیئت حاکمه آمریکا بویژه مخالفت و ترس پنتاگون و سیا از تبعات این تصمیم بسیار جدی بوده و عاملی بازدارنده در زمینه اجرایی شدن آن است»


سخنگوی شورای عالی امنیت ملی همچنین در خصوص تدابیر اتخاذ شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام خصمانه دولت آمریکا خاطرنشان ساخت: «پیش‌بینی‌های لازم از مدت‌ها قبل برای مقابله با تبعات احتمالی این تصمیم اتخاذ شده و متناسباً به مورد اجرا گذارده می شود. قبل از اعلام این تصمیم از سوی امریکا از طریق مجاری ارتباطی رسمی در خصوص تبعات این اقدام ماجراجویانه و تصمیم جمهوری اسلامی برای مقابله به مثل هشدار داده بودیم.»


وی همچنین تصریح کرد: «از امروز ماهیت نیروها و پایگاههای امریکا در منطقه برای ما کاملاً متفاوت بوده و هرگونه حرکت غیر معمول از سوی آنها به عنوان رفتار یک گروه تروریستی مورد ارزیابی و اقدام متقابل قرار خواهد گرفت.»

کاخ سفید روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام سپاه پاسداران و نیروی قدس آن رسماً در فهرست گروههای تروریستی دولت آمریکا قرار خواهد گرفت.

متعاقباً شورای عالی امنیت ملی ایران با انتشار بیانیه‌ای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام که فرماندهی کل نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه و افغانستان را بر عهده دارد را به همراه کلیه نیروهای تحت امر آن تروریستی اعلام کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    3 2
    ترامپ و دارو دسته اش هر غلطی کردند، اول اسرائیل زده شود. چیزی که عوض داره گله نداره!
  • ناشناس AE ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    21 2
    وضع نابسامان مملکت هم مردم را به جنون رسانده!
  • AE ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    2 3
    ترامپ از اول دیوانه بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس