پروژه UCF

معاون برنامه‌ هسته‌ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پروژه UCF در حالی که چینی‌ها قرار بودن ۱۱ ساله آن را به اتمام برسانند با تلاش متخصصان جوان ایرانی سه ساله تکمیل شد

به گزارش مشرق، محمد قنادی مراغه ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز فناوری هسته ای در جمع مدیران و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به سابقه تاریخی ساخت نیروگاه بوشهر اظهار داشت: با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان و جنگ تحمیلی اما با تلاش کارکنان خدوم و زحمتکش، نیروگاه اتمی بوشهر به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر یکی از افتخارات کشور است، افزود: تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر کارکنان زحمتکش نیروگاه اتمی بوشهر کاری بسیار ارزشمند و والایی بوده و همه ایران امروز از برکت آن زحمات بهره مند هستند.

بیشتر بخوانید:

می‌توانیم بدون برجام به «هسته‌ای» شتاب دهیم

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر نقش مهم متخصصان داخلی در تکمیل نیروگاه اتمی تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از آرزوهای دیرینه مسئولان کشور بود که با همکاری نیروهای متخصص داخلی و کارکنان پرتلاش به سرانجام رسید.

قنادی مراغه با اشاره به فعالیت های عام المنفعه سازمان انرژی اتمی گفت: فعالیت‌های پزشکی هسته ای و فعالیت در زمینه کشاورزی بخشی از اقدامات موثر سازمان است که در سالهای اخیر اوج گرفته است.

وی با گرامیداشت ۲۰ فروردین روز فناوری هسته‌ای در کشور بیان کرد: در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۸۲ با تلاش متخصصان داخلی، پروژه UCF افتتاح شد و ۳ سال بعد پروژه دستیابی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم به همت بلند متخصصان ایرانی افتتاح و به همین مناسبت روز ۲۰ فروردین روز فناوری هسته‌ای نام‌گذاری شد.

معاون برنامه هسته‌ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه پروژه UCF با تلاش متخصصان جوان هسته‌ای تکمیل شد افزود : در حالی که چینی‌ها برای این پروژه ۴۵ میلیون دلار پول دریافت کردند و قرار بودن ۱۱ ساله آن را به اتمام برسانند اما با تلاش متخصصان داخلی این پروژه در مدت ۳ سال اجرا و تکمیل شد.

قنادی مراغه بیان کرد: کشور ایران بابت عدم تعهد کشور چین در اجرای پروژه UCF معادل، ۱۷.۵ میلیون دلار خسارت دریافت کرد و با حضور نیروهای جوان ایران پروژه UCF سه ساله تکمیل شد.

در این مراسم محمد قنادی مراغه به عنوان پژوهشگر برتر کمیته پژوهش نیروگاه اتمی بوشهر معرفی و از خدمات وی تقدیر شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    0 0
    اینو به مقامات برسانید عده ای بعد حادثه کربلا گفتند کیان مختار از اسب پیاده شو جوانمردانه با دشمن بجنگند و اینو نیز همه می دانند چند تن از روسای قزلباش به شاه اسماعیل گفتند از توپ استفاده نکن چون سلاح کشتار جمعی است و باعث شکست چالدران و بعد کشتار شیعیان ترکیه تا حدود دوسوم انها گردیدند و بعد حالا هم بمب اتمی را می گویند نداشته باشید اگر ما بمب اتمی نداشته باشیم قطعا دیگر چیزی بنام شیعه زنده نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس