کد خبر 949103
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
اصغر رحیمی

اصغر رحیمی، رئیس سابق مرکز نظارت بر تیم‌های ملی درخصوص عضویتش در کمیته ورزش شورای المپیک آسیا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، اصغر رحیمی در خصوص اینکه یکی از اعضای کمیته ورزش شورای المپیک آسیا است، این درحالی است که نام وی در لیست ارسالی کمیته ملی المپیک ایران نبوده، اظهار داشت: اینکه می‌گویند یک نفری اسم من را به لیست ارسالی ایران اضافه کرده است توهین به یک دستگاه بزرگ است. ابتدا اسم من در لیست بود اما در نهایت با نظر هیئت محترم اجرایی اسم من حذف شد، من به دکتر صالحی‌امیری گفتم کتباً اعلام می‌کنم که نمی‌خواهم اسم من از ایران رد شود.

بیشتر بخوانید:

آسیب‌شناسی شکست کمیته ملی المپیک در تایلند / علی دایی و المپین‌ها افراد کوچکی در آسیا نیستند

وی در ادامه افزود: همه مسئولان شورای المپیک آسیا (شیخ احمد، حسین مسلم و حیدر فرمان) کویتی هستند. زمانی که من کویت بودم بالاترین مدال‌های تکواندو را برای کویت به دست آوردم که بعد از آن هم هیچگاه این نتایج را تکرار نکردند. اینها سال ۲۰۱۰ پیشنهاد توسعه تکواندو در آسیا را به عنوان یک پروژه بزرگ به من سپردند اما من قبول نکردم. در این سال‌ها متمرکز و متعهد به کارم بودم و بسیاری از پیشنهادهای OCA را نپذیرفتم.

رحیمی تاکید کرد: من هم به زبان عربی و هم به انگلیسی صحبت می‌کنم به دکتر صالحی‌امیری هم عرض کردم در معذوریت قرار نگیرید و اسم من را حذف کنید. بعد از ارسال اسامی از شورای المپیک آسیا با من تماس گرفتند و گفتند ما نام شما را در کمیته ورزش قرار دادیم و تاکید کردند از اسامی ارسالی از سوی کمیته المپیک شما کسی را کم نکردیم. قبل از اعلام اسامی از سوی شورای المپیک آسیا من به دکتر صالحی‌امیری گفتم که نام من در کمیته ورزش قرار گرفته است.

رئیس سابق مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کمیته ملی المپیک یادآور شد: برخی از کمیته‌های شورای المپیک آسیا توسط خود شورا انتخاب می‌شوند و بدون نظر NOCها افراد انتخاب می‌شوند. این اخبار در واقع کمیته ملی المپیک را زیر سوال می‌برد.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها سال‌هاست از منابع و منافع کمیته سود می‌برند و نه تنها کار مثبتی برای کمیته انجام نداده‌اند بلکه مایه خجالت کمیته هم شده‌اند. بزودی خواهید دید پروژه جدیدی را با IOC شروع خواهم کرد. انشاالله کسانی که برای این مسئولیت‌ها خودکشی می‌کنند بتوانند آبروی کمیته را در سطح بین‌المللی حفظ کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس