مهدی امیرآبادی

پیشکسوت استقلال گفت: «استقلال در شرایطی باید به دیدار الهلال برود که جمعی از بازیکنان خود را به دلایل مختلف در اختیار ندارد اما باید بدانیم این مسابقه ملی است نه باشگاهی».

سرویس ورزش مشرق – در حالی که تیم استقلال باید دوشنبه شب ساعت ۲۱:۳۰ در دوحه قطر میزبان تیم الهلال عربستان باشد وریا غفوری و همام طارق به دلیل مصدومیت و فرشید باقری و مهدی قائدی به خاطر محرومیت انضباطی باشگاه قادر به همراهی استقلال در این مصاف نیستند.

مهدی امیرآبادی در گفت و گو با مشرق، با برشمردن دلایل بروز شرایط بد این روزهای استقلال نتایج احتمالی این تیم در دیدار با الهلال و عواقب آن را مورد بررسی قرار داده و البته درباره دلیل بروز رفتارهای غیرمعمول از سوی مهدی قائدی حرف زد.

بیشتر بخوانید:

بحران در استقلال به اوج رسید! / همه مصائب شفر برای دیدار با الهلال
 

شفر: تیمی می‌سازیم که سال‌ها باعث افتخار و خوشحالی هواداران شود

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

*اوضاع استقلال را در این روزها چطور ارزیابی می‌کنید؟

- وضعیت استقلال پس از باختی که روبروی پرسپولیس برایش بوجود آمد تنها با هوش بالای یک مربی می‌توانست کنترل شود ولی دیدیم که نتیجه بازی با سایپا هم آنطور که باید و شاید رقم نخورد و استقلال همچنان اوضاع به هم ریخته‌ای دارد.

* بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

- نمی دانم چرا از روح اله باقری یا رضا آذری در ماه‌های قبل از مصدومیتش استفاده نشد. بازیکنانی جوان و آینده دار که باشگاه باید دو، سه سال بعد همان‌ها را با هزینه دو، سه میلیاردی خریداری کند. می‌بینیم که الان وینفرد شفر به تکاپو افتاده که ابتدا نتایج این فصل تیمش را درست کند و بعد حرف از سال آینده بزند. شفر امروز نگران قرارداد سال بعد خودش است. اما هواداران استقلال چه گناهی دارند؟

* نظرتان درباره نتایج این فصل استقلال در جام‌های مختلف چیست؟

- جام حذفی را که از دست داده‌اند. قهرمانی هم که با فاصله ۷ امتیازی تا صدر دست نیافتنی شد. البته هنوز برای کسب سهمیه آسیایی فصل بعد امیدواری‌هایی هست چون قیاس دیدارهای باقیمانده استقلال و تراکتورسازی با دیگر رقبا نشان می‌دهد استقلال هنوز می‌تواند برای کسب سهیمه تلاش کند.

* بازی با الهلال؟

- الان با همین وضعیت به مصاف الهلالی می‌رویم که با هزینه‌های هنگفتی که داشته کار را برای همه رقبایش در لیگ عربستان سخت کرده و در گروه C هم هر دو بازی اولش را برده است.

* چه میزان از نفرات این تیم شناخت دارید؟

- الهلال یک بازیکن فرانسوی به نام گومیس در اختیار دارد که فکر می‌کنم در لیگ عربستان ۱۹ گل برای این تیم به ثمر رسانده و بسیار بازیکن خطرناکی محسوب می‌شود. مدافعان استقلال باید به شدت از این بازیکن مراقبت کنند.

* راهکار چیست؟

- اوضاع برای استقلال خیلی سخت است و وضعیت باشگاه اصلاً خوب نیست. امیدوارم هیأت مدیره و رئیس باشگاه آقای فتحی یک فکری به حال تیم بکنند تا انشاالله این اوضاع به شرایط اولیه برگردد.

* اخراج قائدی و احتمال بازگشت دوباره اش به تمرینات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- الان ببینید این بازیکن جوان می‌آید و قهر می‌کند و بعد دوباره عذرخواهی می‌کند. دیگری مصاحبه می‌کند می‌گوید چرا آن بازیکن فلان حرف را زده است؟ اگر اینها از ابتدا کنترل و مدیریت شوند هیچیک از این تنش‌ها اتفاق نمی‌افتد.

* چرا یک بازیکن جوان اینقدر در تیم حاشیه سازی می‌کند؟

- این به ریشه و بنیه بازیکن برمی گردد. باید دید آیا مهدی قائدی در تیم‌های نوجوانان و جوانان درست تربیت شده است؟ وقتی می‌بینیم یک بازیکن از لیگ دسته اول به یکی از دو تیم بزرگ ایران در لیگ برتر می‌رسد حتماً قابلیت‌هایی داشته ولی! باید دید آیا پایه رفتاری و ریشه اخلاقی اش هم به اندازه مسائل فنی اش رشد کرده بود؟ این بازیکن در استقلال یک پول هنگفت هم می‌گیرد و بعد هم اتفاقات اینچنینی برایش رخ می‌دهد. وجود چنین بازیکنانی به بنیه استقلال ضربه می‌زند. من فقط دلم برای هواداران استقلال می سوزد که در سرما و گرما می آیند و تیم را تشویق می‌کنند.

* در این شرایط مقصر بروز چنین رفتارهایی کیست؟

- من مقصر اصلی را خود وینفرد شفر می دانم. مقصر اصلی باخت به پرسپولیس، اتفاقات داخل رختکن و بقیه. تیم مانند یک خانواده است که هزاران اتفاق در آن رخ می‌دهد و چرا باید به بیرون درز پیدا کند. با وجود این همه رسانه، حاشیه‌ها سه چهار برابر می‌شود. وقتی مربی مقتدر باشد هرگز از این قبیل اتفاقات در تیم رخ نمی‌دهد.

* استقلال در نبود این همه غایب سرشناس در بازی با الهلال چه چیدمانی داشته باشد بهتر است؟

- الان استقلال دو تیم ۱۱ نفره کامل دارد و مانند سال قبل نیست که بخواهند بهانه بیاورند که بازیکن ندارند. امیدوارم بازیکنانی که جایگزین این نفرات می‌شوند بتوانند بازی قابل قبولی ارائه بدهند و نتایج خوبی بگیرند چون الان اسم ایران مطرح و وسط است نه استقلال. اسم ایران و عربستان است.

* آیا با باخت در این دیدار شانسی برای صعود باقی می‌ماند؟

- قطعاً با باخت در این دیدار استقلال آسیا را هم از دست می‌دهد. اگر استقلال برنده از دیدار با الهلال بیرون بیاید مطمئن باشید در لیگ دوباره به شرایط خوبش برمی گردد ولی اگر نتیجه لازم در دوحه بدست نیاید شک نکنید که وضعیت در لیگ برای استقلال سخت‌تر قبل هم می‌شود و کسب سهمیه هم روی هوا می‌رود.

* بازیکنانی که در استقلال آمدند ولی بازی نکردند چرا جذب شدند؟

- فکر می‌کنم این بچه‌ها دچار بدشانسی شدند. اینکه گفته شده این بازیکنان مصدوم بودند باید در تست پزشکی ابتدای فصل شرایط بدنی شان مشخص می‌شد.

* با برکناری شفر موافقید؟

- الان زمان مناسبی برای تغییر شفر نیست. بلکه باید لیگ را با همین مربی ادامه بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    12 14
    شفر جادوگر نیست بگه عجی مجی 3 امتیاز ! وظیفه سرمربی ، هدایت تیمه و تمرکزش باید روی این موارد باشه اما شفر مجبوره تمرکزش را برای مسائلی که مربوط به صاحب استقلال یعنی وزارت ورزش و مدیران منتصب این وزارت خانس بزاره مثل زمینی برای تمرین کردن ! در حدی که به شفر امکانات دادیم انتظار داشته باشیم شفر سر کسری های 70 ساله تمرکزش انرژیش می ره .
  • RO ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    11 15
    ﻣﺮﺑﻲ اﻳﻦ ﻭﺳﻄ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺗﻘﺼﻴﺮ ﺭﻭ ﺩاﺭﻩ.
  • CA ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    26 1
    بیشترین موفقیت پرسپولیس در این هست که بازیکنی که باهاش به مشکل میخوره چهارطلاقه میکنه و برای همیشه کنار میگذاره.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    9 25
    شفر خیلی از سطح فوتبال ایران بالاتره
  • برزابادی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    15 11
    قائدی باید اخراج شود و برود آب خنک بخورد.
  • فرهاد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    5 7
    چرا نمیخواهید بپذیرید که علت تمام این مشکلات و بی تدبیری و آشفتگی این تیم که هر کس ساز خودش را میزند و همه چیز دیده میشود بجز تیم بودن...بی عرضه بودن مدیران و مسئولین تیم است. من و دوستانم بعد از سالها حمایت و طرفداری تصمیم گرفتیم برای همیشه استقلال را فراموش کنیم... خسته شدیم از این وضعیت.
  • حمید ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    13 8
    جالبه بازی پرسپولیس در فینال آسیا ملی نیست و بعضی ها پرچم ژاپن میارن ورزشگاه اما بازی استقلال توی مرحله گروهی بازی ملیه
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      7 6
      الحق درست گفتي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس