کد خبر 948626
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
بازگشت جسد یک سرباز پس از ۳۷ سال

انور رجا یکی از فرماندهان جبهه مردمی آزادی فلسطین به المیادین گفت تروریستهای اردوگاه یرموک این جسد را پیدا کرده و از طریق ترکیه به اسراییل تحویل داده اند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی لیبانیران نوشت:

ارتش اشغالگر قدس اعلام کرد دیروز چهارشنبه جسد یکی از سربازان خود را که در حمله و اشغال لبنان در ۱۹۸۲ ناپدید شده بود بدست آورده است.


در آن سال پیش از حمله و اشغال لبنان، نظامیان صهیونیست با حمله ای دقیق و ویرانگر به پدافند سوریه در منطقه #بقاع لبنان، آن را نابود کردند. اما در پیشروی زمینی ۸۰ تانک و ۳۰ نظامی خود را از دست دادند.


یکی از این سربازان زخاریا (زکریا) باومل بود که جسد وی تا کنون مفقود بود. سایت اسراییلی دبکا ادعا کرده است روسیه هنگام ملاقات پوتین و نتانیاهو لباسهای این سرباز را به اسراییل تحویل داده است و نتیجه گرفته که آینده سیاسی سوریه در چنگ روسیه و مورد اطمینان اسراییل است. این هدیه روسیه در نزدیکی انتخابات، هدیه ای به نتانیاهو است که از کاهش آرای مردم نگران است.


این سایت نوشته است افسران اطلاعاتی روسیه از سال ۲۰۱۶ دنبال جسد زخاریا و دو سرباز دیگر همراه وی گشته اند. این پایگاه مدعی است سوریه در ۱۹۸۲ تانک اسراییلی را به روسیه فرستاد تا سیستمهای پیشرفته و اسرار آن را بررسی کنند. شبکه ۱۳ اسراییل هم دیروز چهارشنبه به نقل از منبعی عربی اعلام کرد این تانک در ۱۹۸۲ به دمشق منتقل شد که از سرنوشت سه خدمه آن اطلاعی در دست نیست.


بعد از توافق اسلو در ۱۹۹۳ یاسر عرفات اعلام کرده بود اطلاعی از محل اجساد این سه سرباز ندارد. انور رجا یکی از فرماندهان جبهه مردمی آزادی فلسطین به المیادین گفت تروریستهای اردوگاه یرموک این جسد را پیدا کرده و از طریق ترکیه به اسراییل تحویل داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس