کد خبر 948606
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
رئیسی نمایه

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در نخستین سفر استانی فردا یکشنبه ۱۸ فروردین ازمناطق سیل‌زده استان گلستان بازدید خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در نخستین سفر استانی فردا یکشنبه ۱۸ فروردین ازمناطق سیل‌زده استان گلستان بازدید خواهد کرد و به گفته میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۱۳۹۸ با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر به استان گلستان از مناطق سیل زده بازدید خواهد کرد، پیش از این رئیس‌جمهور، مقامات لشکری و کشوری نیز برای بازدید از مناطق سیل زده به استان گلستان آمدند.

بیشتر بخوانید:

گلپایگانی: آقای رئیسی ریالی از حق تولیتش استفاده نکرد

آزمون سخت رئیس جدید قوه قضاییه

گلستان در آخرین روزهای سال ۱۳۹۷ با یکی از کم‌نظیرترین بارش‌های تاریخ خود مواجه بود به‌طوری‌که برابر داده‌های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین ۷۴ میلیمتر تا ۳۵۳ میلیمتر باران در مدت زمان کوتاهی بارید و همین عامل باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سدهای منطقه شده که این شرایط همچنان ادامه دارد.
شهرهای آق‌قلا، گُمیشان و روستاهای تابعه بیشتر از سایر نقاط استان گلستان بر اثر وقوع سیل آسیب دیده‌اند.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و … استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

حدود ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود ۱۰۰ هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.

۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی تحت تأثیر سیلاب بوده که ۳ هزار و ۴۰۰ واحد به طور ۱۰۰ درصد نیاز به تخریب دارند.
با وجود تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه و … در بسیاری از مناطق موقتاً برطرف شده اما نیازمند بازسازی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس