گذرنامه‌هایی بدون عنوان «اتحادیه اروپا»

در حالیکه نخست وزیر انگلیس در نامه ای به رئیس شورای اروپا خواستار تعویق زمان برگزیت شده است، گذرنامه های جدید صادره از سوی لندن فاقد عنوان «اتحادیه اروپا» است.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، در حالی که ترزا می نخست وزیر بریتانیا در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اروپا خواستار تعویق برگزیت شده است، گذرنامه‌های جدید صادره از سوی دولت لندن فاقد عنوان «اتحادیه اروپا» است.

تاکنون بر روی گذرنامه‌های صادره از سوی انگلیس عنوان «اتحادیه اروپا» در بالای نام بریتانیا درج می‌شد.

یکی از افرادی که گذرنامه‌های جدید را دریافت کرده است در این باره گفت که از حذف عنوان اتحادیه اروپا «واقعا تحت تأثیر» قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

اعتراض علی علیزاده به صدقه اتحادیه اروپا برای ایران

کت و شلواری‌های بدقول

وزارت کشور بریتانیا امروز شنبه اعلام کرد که گذرنامه‌هایی بدون عنوان «اتحادیه اروپا» از روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) در اختیار شهروندان این کشور قرار گرفته است؛ این در حالیست که لندن بر اساس برنامه اولیه قرار بود ۲۹ مارس (۹ فروردین ماه) از اتحادیه اروپا خارج شود.

وزارت کشور بریتانیا در این باره تاکید کرد که هر ۲ نوع گذرنامه‌های این کشور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مهلت کنونی برای برگزیت ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) تعیین شده است. این در حالی است که نخست وزیر انگلیس به دلیل بُن بست سیاسی در این کشور در نامه‌ای به دونالد تاسک رئیس شورای اروپا درخواست کرده است که برگزیت تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به تأخیر بیفتد.

مجلس عوام انگلیس نیز تاکنون ۳ بار به توافقی که ترزا می برای برگزیت با اتحادیه اروپا به دست آورده است رأی منفی داده است. این در حالی است که پیشنهادهای جایگزین این توافق نیز از سوی مجلس عوام رد شده اند.

بنا بر اعلام وزارت کشور انگلیس، گذرنامه‌های آبی رنگ این کشور از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی صادر خواهد شد. این در حالی است که گذرنامه کشورهای عضو اتحادیه اروپا زرشکی رنگ است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس