روزنامه 17 فروردین

روزنامه سازندگی-ارگان حزب کارگزاران- مدعی شده است که معاون اول رئیس جمهور یک سوپرمن است و هم در بحران اقتصادی و هم در سیل در کنار مردم است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** جهانگیری یک سوپرمن است، هم در دلار ۴۲۰۰ تومانی و هم در سیل!

روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «بازگشت مرد روزهای سخت» نوشت: «اسحاق جهانگیری در تمام این سالها نشان داده است که مرد روزهای سخت است. درست در روز و ساعتی که سختی‌ها فرا می‌رسند، او نیز می‌آید. پیش‌تر کاریکاتوریستی او را در شمایل سوپرمن کشیده بود و واقعاً نیز نشان داده که در ساعت سختی، کنار مردم می‌ایستد. چه بحران اقتصادی باشد، چه انتخابات سراپا سیاسی و چه سیل. اگر چه عموماً قدرش دانسته نمی‌شود اما او کارش را می‌کند».

متاسفانه اصلاح طلبان اصرار دارند که به شعور مردم توهین کنند. روزنامه سازندگی-ارگان حزب کارگزاران به دبیرکلی کرباسچی- با اشاره به حضور جهانگیری-از اعضای حزب کارگزاران- در استان‌های مختلف در روزهای گذشته، مدعی شده است که معاون اول رئیس جمهور یک سوپرمن است و هم در بحران اقتصادی و هم در سیل در کنار مردم است!

این روزنامه اصلاح طلب به کاریکاتوری اشاره کرده است که جهانگیری را در لباس سوپرمن به تصویر کشیده است. این کاریکاتور مربوط به روزنامه سازندگی در فروردین سال گذشته است.

در سال گذشته و به هنگام اعلام بسته ارزی توسط جهانگیری، روزنامه‌های اصلاح‌طلب، تصویر سوپرمن را با تیترهای «بازگشت اسحاق» و «بازگشت جهانگیری» منتشر کردند و از «حضور مقتدرانه جهانگیری در حل بحران ارزی» خبر دادند!

در فروردین ۹۷ «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ تومانی رونمایی کرد. یک تصمیم غیر کارشناسی که قیمت دلار را تا ۱۹ هزار تومان افزایش داد و ۱۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را در کشاکش جنگ سخت اقتصادی هدر داد.

در روزهای گذشته، «محسن کوهکن» نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفته بود: «کاری که جهانگیری درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی صورت داد در خور بررسی و حتی محاکمه ایشان است».

«مسعود نیلی» دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، چندی پیش در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه اعتماد گفته بود: «جز یک عده خاص تقریباً در عرصه عمومی کشور این جمع‌بندی وجود دارد که دلار ۴, ۲۰۰ تومان به هدف نخورده است. مردم می‌بینند که باوجود اجرای این سیاست در نهایت کالاهایی حتی با قیمت‌هایی بالاتر به دست آن‌ها رسیده و این سیستم، رفاه بیشتری را برای مردم فراهم نکرده است».

روزنامه سازندگی با توهین به شعور مردم، یک تصمیم اشتباه اقتصادی را اقدام قابل تحسین جازده و جهانگیری را نیز یک سوپرمن معرفی کرده است!

از سوی دیگر، این روزنامه اصلاح طلب، با بزرگنمایی حضور جهانگیری در استان‌های سیل زده، در پی سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف دولت در مواجهه با سیل اخیر است. متاسفانه دولت در سیل اخیر کارنامه قابل قبولی ارائه نداد.

** ابتکار: اروپا، حامی بی رمق برجام است

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «حامی بی رمق برجام» نوشت: «پس از خروج آمریکا از برجام، ایران برای اروپا ضرب‌الاجلی مشخص کرد که مطابق آن در صورت عدم بهره‌مندی از مزایای توافق هسته‌ای از آن خارج خواهد شد. در همین راستا و در حالی که سران کشورهای اروپایی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل طی بیانیه‌ای دوازده‌بندی تصریح کردند که خواستار حفظ برجام و تضمین بهره‌مندی ایران از مزایای آن هستند، سرانجام پس از حدود هشت ماه سازوکار ویژه اروپا به نام اینستکس توسط سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه ثبت شد. ثبت این کانال در ابتدای امر تفاوت‌هایی با گفته‌های قبلی اروپا داشت چراکه پیش از آن قرار بود این سازوکار ویژه تحت عنوان SPV ثبت شده و در برگیرنده تمامی شرکت‌های اروپایی باشد، اما کانال اینستکس به میزبانی فرانسه، ریاست آلمان و حسابرسی انگلیس بسیار محدودتر از SPV راه‌اندازی و اعلام شد که در ابتدای کار تنها دربرگیرنده اقلام دارویی و غذایی خواهد بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «کاهش سطح همکاری‌ها نسبت به SPV علاوه بر شانه خالی کردن اروپا از تعهداتش، می‌تواند بیانگر نوعی عدم تمایل یا امکان اروپا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا باشد. همچنین بسط و گسترش دامنه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در چارچوب اینستکس بسیار زمان‌بر بوده و می‌تواند عاملی جهت یکپارچه‌سازی موضوعات و دغدغه‌های مشترک میان ایران و اروپا باشد زیرا همانطور که مشخص است، اروپا تنها در زمینه برجام با آمریکا مخالف بوده و در مسائلی مانند موضوع موشکی و منطقه‌ای کاملاً همسو با ایالات متحده گام بر می‌دارد. به همین دلیل این یکپارچه‌سازی و بسط برجام به دو پرونده موشکی و منطقه‌ای باتوجه به تحریم‌های ثانویه و مضاعف آمریکا، می‌تواند دست اروپایی‌ها را برای افزایش فشارها بر ایران بازتر کند».

رهبر معظم انقلاب - اول فروردین ۹۸- در اجتماع پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی فرمودند: «در قضیه برجام که قراردادی میان ایران و شش کشور بود، بعد از خروج طرف امریکایی، اروپایی‌ها باید در مقابل امریکا می‌ایستادند و ضمن پایبندی به تعهدات خود، تحریم‌ها را برمی داشتند که تاکنون ایستادگی نکرده‌اند. آن‌ها دائماً به ایران نیز توصیه می‌کنند که در برجام بماند ولی خودشان عملاً از برجام خارج شده‌اند، زیرا تحریم‌های جدیدی را ضد ایران وضع کردند».

ایشان به موضوع ایجاد کانال مالی میان ایران و اروپا نیز اشاره کردند و گفتند: «این کانال مالی بیشتر شبیه یک شوخی تلخ است و هیچ معنایی ندارد».

متاسفانه مقامات ارشد دولت و به خصوص مقامات وزارت امور خارجه در رویکردی خسارت بار، در مقابل گستاخی و عهدشکنی اروپا با حسن ظن و اغماض و لاپوشانی و در یک کلام با «دیپلماسی انفعالی» مواجه شدند. این رویکرد خسارت بار مانند بنزینی است که بر آتش طمع و طلبکاری طرف اروپایی ریخته می‌شود.

** منتجب نیا: اصلاحات نمی‌تواند سفره خود را از دولت جدا کند

«رسول منتجب نیا» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ما به‌دلیل حمایت از این دولت باید پاسخگوی مردم باشیم و مردم از ما انتظار دارند و به هیچ‌وجه از ما نمی‌پذیرند که بخواهیم خود را از دولت جدا کنیم. باید مردم را دریابیم مشکلاتشان را حل کنیم».

چندی پیش «محمد عطریانفر» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «قهرا جامعه هر ناکارآمدی در حوزه دولتی را به پای نیروهای پشتیبان آن دولت می‌نویسد و حامیان را هم مورد نقد قرار می‌دهد. در این رابطه چه دولت مقصر باشد و چه ناکارآمدی‌ها با توجه به شرایط بین المللی معطوف به حوزه پیرامونی و فراتر از دولت باشد، فرقی نخواهد کرد. رویکرد جامعه نسبت به دولت و حامیانش و یکی انگاشتن آنها قطعی است».

«مصطفی ایزدی» از فعالین اصلاح طلب نیز چندی پیش در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود: «اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند. اگر بخواهند دولت و آقای روحانی را به طور کامل رها کنند، دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، نمی‌توانند از فرد دیگری حمایت کنند. چرا؟ به این دلیل که مردم خواهند گفت که اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند تا رأی بیاورد، اما میانه راه او را تنها گذاشتند! مردم این مسائل را می‌دانند و خواهند فهمید. از سویی هم اگر بخواهند با تمام توان و پتانسیل خود از روحانی حمایت کنند، عملکردها و نمرات منفی دولت روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته خواهد شد و باید پاسخگو باشند».

«وضع موجود» نتیجه «حضور اصلاح طلبان در دولت» است. در حال حاضر تیر لیدرهای جریان اصلاحات به سنگ خورده است. مردم، دولت روحانی را دولت اصلاح طلبان می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • شوالیه قرن IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    68 30
    جهانگیری سوپرمن نیست . بتمنه . شوالیه تاریکی . کابوس اصولگرایان خائن .
    • سید IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      24 47
      نه خیر! این اصلاح طلبان تهوع آورآدم بشو نیستند که نیستند!!
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      14 56
      ارزونی خودتون این بتمن پوشالی بتمن خخخخخخ هرچی تونست دلار رو سر و سامون بده سیل رو جمع میکنه خخخخخ
    • SY ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      15 64
      خیانت به منافع ملی از سرتا پای اصلاح طلبان و تدبیر امیدی ها میباره . بیخودی لقب خودتونو به اصولگرایان عاریه ندین
  • AE ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    13 49
    جهانگیری احیانا زورو نیست.؟اصلاح طلب ها تا ابد از دولت روحانی جدا نشوند همیشه سر یک سفره باشید .
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    10 72
    خداوند روح بزرگ و ملکوتی امام را شاد کند اصلاحات را آن اقا با مجاهدت نفس انجام داد یک سفره بزرگی پهن کرد و پرچم دار آن نیز به معنای واقعی کلام آن مجاهد فی سبیل الله و بی اعتنای به زخارف دنیا مقام معظم رهبری است امثال منتجب نیا و هم پیاله هایش دکان باز کردند چند روزی از این سفر بهره بیشتری ببرند. کجا می روند این قوم جفا کار
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    6 58
    اصلاحات همه اش دنبال سفره است که کجا سفره ای و بساطی می شود پهن کرد ای کاش ذره ی از مرام شهدا و امام و رهبری در این قوم بود . خدایا از این قوم ستمکار ریا کار به تو پناه می بریم .
  • US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    17 1
    بابا دست بردارین با این تیترا , بزارین این سیل تموم شه بعد به جون هم بیوفتین.
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    3 0
    15:55 انشاالله با جهانگیری محشور بشی
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    1 0
    البته اینها فقط گوشه ای از قابلیت های ایشان است .
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    1 0
    کدوم پاسخگویی؟شمامقابل این حجم گندکاریها تاحالاپاسخی دیده یاشنیده اید؟انقلابی دیگرلازم است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس