محمدجعفر منتظری

حجت‌الاسلام منتظری گفت: متأسفانه بخشی از آسیب‌هایی که از طریق سیل به مردم عزیز و زیرساخت‌های کشور وارد شد ناشی از سوءمدیریت و عدم توجه به اصول‌های مدیریت بحران بوده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل با تبریک فرارسیدن سال جدید به ملزومات ایجاد تحول در دستگاه قضایی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و متن حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، اشاره کرد و گفت: از دادستانی کل کشور این انتظار می‌رود که اقداماتش مطابق با برنامه‌ریزی‌های تعیین و ابلاغ شده پیش رود و کارکنان و قضات این نهاد مهم در جهت تحولی که باید اتفاق بیافتد، حرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله مکارم: بدون کمک مردم مشکلات سیل‌زدگان حل نخواهد شد

وی با اشاره به نزول برکات الهی از آسمان در طول ایام قبل و پس از نوروز و با ابراز تاسف از برخی گرفتاری‌ها و مشکلات که به دلیل سوءمدیریت‌ها و ضعف‌ها در مدیریت شهری برخی استان‌ها ایجاد شد، برای درگذشتگان حوادث اخیر غفران الهی و برای خانواده‌های جانباختگان صبر و شکیبایی را از درگاه خداوند مسئلت کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به خسارات وارد شده به برخی مناطق کشور به علت وقوع این سیلاب‌ها گفت: سیلاب‌های اخیر آسیب‌های مالی و جانی فراوانی در پی داشته است که البته موارد مالی آن قابل جبران است و امیدواریم مسئولین و دستاندرکاران در جهت جبران این خسارات، گام‌های لازم را بردارند.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که حوادثی همچون سیل و زلزله ناگهانی رخ می‌دهد و جبران خسارت آن‌ها نیازمند زمان است، البته مسئولین با سعه صدر، تامل و متناسب با امکانات موجود در جهت احقاق حقوق خسارت دیدگان تلاش کرده و زحمات زیادی کشیده‌اند.

منتظری خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به فرمان فرماندهی معظم کل قوا به صورت جدی به رفع مشکلات سیل زدگان ورود پیدا کرده و موجب کاهش آلام مردم شدند و تمام تلاش خود را در استان‌های درگیر حادثه به کار بردند که لازم است به سهم خود از زحمات این افراد و همه مدیران و مسئولینی که مسئولیت مستقیم در کاهش خسارات این حوادث داشته اند تشکر کنم و قطعا مردم نیز قدردان این زحمات خواهند بود.

دادستان کل کشور بر ضرورت همکاری مدعیالعموم با سایر دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این ایام به دادستان‌های استانی و شهرستانی تاکید شد در مورد آنچه که مربوط به وظایفشان است در صحنه حاضر باشند و به عزیزانی که در این حوادث آسیب دیده‌اند کمک کنند و همکاری لازم را با دیگر دستگاه‌های ذیربط داشته باشند که در اینجا از زحمات دادستان‌ها نیز تقدیر و تشکر می‌کنم. متاسفانه باید گفت بخشی از آسیب‌هایی که از طریق سیل به مردم عزیز و زیرساخت‌های کشور وارد شد ناشی از سوءمدیریت و عدم توجه به اصول‌های مدیریت بحران بوده است.

وی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان عالی رتبه دستگاه قضایی درباره لزوم حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم منابع ملی گفت: متاسفانه درسالیان اخیر تعدادی از افراد سودجو و منفعت طلب در حریم رودخانه‌ها ساختوساز کرده‌اند این در حالی است که ادارات منابع طبیعی و دیگر سازمان‌های متولی نباید اجازه چنین اقداماتی را به این سودجویان دهند.

منتظری تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها، لایروبی نکردن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم رعایت اصول شهرسازی را از جمله عوامل موثر در بروز سیل‌های اخیر دانست.

دادستان کل کشور در ادامه به وقوع سیلاب در شهر شیراز و علل وقوع آن اشاره کرد و گفت: یکی از علل اصلی این سیلاب که منجر به خسارات جانی و مالی زیاد شد را تغییر مسیر رودخانه به جاده و خیابان عنوان کرد و گفت: اگر مدت زیادی در یک منطقه باران نبارید به معنای آن نیست که دیگر نخواهد آمد، در روزهای اخیر دیدیم سیل در رودخانه قم جاری شد در حالی که چندین سال بود در این رودخانه سیلی نیامده بود؛ بنابراین باید هوشیار باشیم و نباید هر مکانی را به فضای سبز تبدیل کنیم!

دادستان کل کشور در ادامه عنوان کرد: حوادث تلخی که در روزهای اخیر رخ داد برای مسئولان و مدیران هشداری است که به هیچ وجه اجازه ندهند در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها ساخت و ساز انجام شود. متاسفانه سطح خسارات وارده به مردم و کشور زیاد است و طبیعتا دولت هم با محدودیت منابعی که دارد بدون کمک مردم نمی‌تواند جبران خسارت کند. البته مردم عزیز هم مانند گذشته هم به میدان آمدند و در حد توان خود به دولت و سیل زدگان کمک کردند.

دادستان کل کشور در این دیدار با قدردانی از کمک‌های مردم در جهت کاهش مشکلات مردم آسیب دیده از کارکنان این نهاد خواست که به هر میزان که درتوانشان است به سیل زدگان کمک کنند.

منتظری در پایان از زحمات کارکنان در حوزه‌های مختلف دادستانی کل قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید گام‌های بزرگ‌تر و مفیدتری برای آینده برداشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    1 0
    اگر مدت زیادی در یک منطقه باران نبارید به معنای آن نیست که دیگر نخواهد آمد
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    1 0
    تعدادی از افراد سودجو و منفعت طلب در حریم رودخانه‌ها ساختوساز کرده‌اندالبته تعدادشان خیلی خیلی زیاد است
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    1 0
    موافقم با حرفاش
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    1 0
    علاج واقعه قبل وقوع باید کرد عزیز جان ولی باز هم اگر متنبه بشیم و توجه کنیم خوبه
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    1 0
    عزیزم کسی گوش نمیده همه فقط پول را میشناسن
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    0 1
    باید هوشیار باشیم و نباید هر مکانی را به فضای سبز تبدیل کنیم!
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    1 0
    مردم ایران خیلی بد شده اند و به خودشان و آینده فرزنشان هم رحم نمیک نند و فضای سبز و حرم رودخانه ها را نابود کرده اند
  • جواد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    0 3
    حالا دیگه که 85 میلیون شدیم متخصص میخواهید 10 میلیون رفتند فقط متعهدها موندن با اینا کارت راه میفته
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    2 0
    ایشان وهمکارانشان به عنوان مدعی العموم که وظیفه صیانت از حقوق مردم ونظارت بر حسن اجرای قوانین دارند
  • جواد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    0 0
    قصد بی احترامی به هموطن ها ندارم اما بعضی نقاط شاید بهتر شد خراب شد امیدوارم با نقشه های شهر سازی سازه های تمیز و شیک ساخته بشه با همین پول خیابا ن بندی پیاده رو پارکینگ عرض کوچه ها رو حساب کتاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس