کد خبر 948452
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
پمپئو

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که واشنگتن هرگز اجازه نمی دهد عربستان تبدیل به یک قدرت هسته ای شود.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی بی اس با بیان این مطلب گفت: آمریکا اجازه نمی‌دهد که عربستان تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شده و امنیت خود و اسرائیل را تهدید کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما هرگز چک ۱۵۰ میلیارد دلاری به سعودی‌ها نداده و به آنها این قابلیت را که بتوانند با تسلیحات اتمی اسرائیل و آمریکا را تهدید کنند نمی‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

گفت و شنود/ غلط‌های زیادی پمپئو

اسپوتنیک نیز با مخابره این خبر عنوان داشته که منظور پمپئو از چک ۱۵۰ میلیارد دلاری، ادعایی که در مورد توافق هسته‌ای ایران (برجام) مطرح شده و گفته می‌شود که دولت اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران پرداخت کرده است.

پمپئو در حالی این مطلب را بیان کرده که «ریک پری» وزیر انرژی ایالات متحده تأیید کرد که آمریکا شش مجوز مخفی برای چند شرکت صادر کرده است که بر اساس آن می‌توانند تکنولوژی هسته‌ای به عربستان سعودی بفروشند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که یک کپی از اسناد مرتبط با این مجوزها را روز چهارشنبه مشاهده کرده است. بر طبق این اسناد شرکت‌های آمریکایی فعلاً اجازه دارند کار مقدماتی در زمینه انتقال تکنولوژی هسته‌ای انجام دهند و انتقال تأسیسات پیش از توافقات میان دو کشور صورت نمی‌گیرد.

وزارت انرژی آمریکا می‌گوید شرکت‌ها از دولت ترامپ خواسته‌اند که مجوز دولت برای کار با عربستان سعودی در ارتباط با فناوری هسته‌ای مخفی نگاه داشته شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    4 7
    القاعده 2
  • وحید IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    19 2
    اگر امریکا به عربستان کمک کنه که بمب اتمی بسازه بزرگترین اشتباه تاریخ رو مرتکب شده عربستان هیچگاه قابل اعتماد نیست و همواره خطری پنهان برای اسراییل و آمریکا و ایران است
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      1 1
      تو اینو میدونی ولی اونایی که سفینه فرستادن ماه نمیدونن. خوب دیگه چی میدونی ؟
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    865 8
    امریکا خوب میدونه عربسنان اگه به این سلاحها مجهز بشه اولا در منطقه اکثر کشورها دنبال این سلاح میروند دوما عربسنان اونها رو در اخنیار القاعده و سایر گروههایی میکنه که دنیا رو بهم میریزند
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    21 0
    امریکا اجازه نمیدهد....! آمریکا نمیخواهد....! آمریکا تحریم می کند..! آمریکا کوفت،.. آمریکا درد، .. آمریکا مرگ ... ای نفرین بر آمریکا.
  • علي IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    1 0
    تمام گرفتاري هاي ماازامريكاست واز اسراييل است ازاين خبيثهاست -امام خميني

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس