کد خبر 948183
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در اینستاگرام با انتشار تصویری از حضور فعال و پرشور بسیجیان در مناطق سیل زده استان لرستان نوشت:

روزنوشت‌های سفر به لرستان/۸

روز چهارم-۹۸/۱/۱۵- قسمت۵

امروز سروکله چند خبرنگار هم به شهر پیدا شد! بنده‌خداها یا نمی‌دانند "خبرنگاری بحران" چیست! یا از سیل تصوری ندارند! از بس که با سروضع شیک و مجلسی آمده‌اند. این جور مواقع مردم پس می‌زنند. و خبرنگار را همراه خود نمی‌بینند و او را صرفا توجیه‌گر کم‌کاری مسئولین می‌دانند. مدام بهشان تیکه می‌انداختند که "آمدید چند گزارش بگیرید که بگید همه چیز خوبه؟!"

معتقدم با گسترش شبکه‌های اجتماعی خبرنگاری کمی مبتذل شده! هرکس خود را خبرنگار می‌داند اما کوچکترین اصول آن را رعایت نمی‌کند! حتی سرووضع ظاهری را!

امروز برق کامل ۳منطقه شهر وصل شده.

۳ منطقه دیگر هم تا دو روز دیگر وصل می‌شود. و تنها منطقه "سازمانی‌ها" می‌ماند که به علت تخریب کامل زیرساخت‌ها تا چندماه دیگر وصل نخواهد شد. رئیس اداره برق شهر موفق‌ترین مدیر شهر است؛ بسیار سریع و با برنامه عمل کرده‌. دقیقا عکس فرماندار.

مردم اصلا با امدادرسان‌ها همراه نیستند! عکس مردم زلزله‌زده کرمانشاه. مدام در حال شکایت‌اند. خوب نیست. امدادرسان‌ها صبرشان به سر رسیده.

بچه‌های جهادی و بسیجی هر روز بیشتر می‌شوند؛ با بیل خانه به خانه گل‌روبی می‌کنند. نه غذای خوبی خوردند و نه جای گرمی داشتند. اما مردانه کار می‌کنند. ولی زورشان کم است و حجم کار زیاد.

بسیجی‌ها خودشان را باید زودتر برسانند.

هنوز آب و گاز کل شهر قطع است. اما سپاه چند آشپزخانه دیگر هم در بیرون شهر راه انداخته. من هم غذای گرم خوردم. بعد۴روز!

عجیب در کف چایی‌ام! بچه‌های سازمان فضای مجازی سراج به دادم رسیدند.دو روزه ایجایند؛ با تجهیزات کامل. گزارش‌های تصویری خوبی به تهران می‌فرستند. گفتم چرا دیرآمدید؟ گفتند ۱۵روزه گلستانیم! .

فرمانده سپاه استان تهران هم آمده. جوان است و خوش‌رو. گفت من تا ۴ روز دیگر ۳منطقه شهر را گل‌روبی شده و تمیز به مردم تحویل می‌دهم! به چهره‌اش نمی‌خورد اهل بلوف باشد. باید منتظر ماند.

آذری جهرمی هم آمده؛ گفت چند روز اینجا می‌ماند.

دژبانی سپاه نشناخته بودش و چند دقیقه‌ای معطلش کرد. اما صبورانه منتظر ایستاد.

با سپاه شهر جلسه گذاشت. هر دو بهم گزارش دادند. خیلی خوب بود. وزیر پاکاریست. خدم‌وحشمی هم ندارد. گفت نت را وصل کرده. راست می‌گوید اما مدام قطع و وصل می‌شود و ثبات ندارد. اما موبایل‌ها بهتر آنتن می‌دهد. دستگاه کارتخوان همه بانک‌های شهر را هم راه‌انداخت؛ دمش گرم. مردم پول نقد نداشتند که حل شد.

پی‌نوشت:

من هنوز هم برای ارسال روزنوشت‌هایم باید از شهر خارج شوم.‌ تاخیر برای همین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    3 0
    درود بر سپاه و بسیج و ارتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس